استون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۱ معرفی شد + مشخصات فنی

استون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۱

شرکت «استون مارتین» به تازگی از «ونتیج رودستر» رونمایی کرده است. این خودرو در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

ونتیج رودستر خودروی مورد انتظار استون مارتین است که در آینده ای نزدیک به بازار عرضه می شود. سقف برقی این خودرو تنها در ۶٫۷ ثانیه در حالت سکون و ۶٫۸ ثانیه تا سرعت ۵۱ کیلومتر بر ساعت باز و بسته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
استون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۱

 طبق سنت خودروهای بدون سقف، وزن استون مارتین ونتیج رودستر نیز نسبت به نمونه استاندارد ۶۰ کیلوگرم بیش تر شده است.

ویژگی های فنی استون مارتین ونتیج رودستر

ونتیج رودستر از همان پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوی مدل کوپه بهره می برد. این پیشرانه ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک ZF به چرخ های عقب صورت می گیرد. بدین ترتیب، سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ونتیج رودستر در ۳٫۷ ثانیه انجام می گیرد.

استون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۱

 این زمان تنها ۰٫۲ ثانیه از مدل کوپه کندتر است. بیشینه سرعت این خودرو هم به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. سیستم کنترل پایداری دینامیک، کمک فنرهای فعال، سیستم توزیع گشتاور فعال و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی با حالت های اسپرت، اسپرت پلاس و پیست، از نکات فنی قابل توجه استون مارتین ونتیج رودستر هستند.

استون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۱

«مت بکر»، مهندس ارشد استون مارتین، می گوید: خودروهای اسپرت کانورتیبل در مقابل خودروهای کوپه از اقبال کم تری برخوردار هستند، اما ونتیج رودستر به صورت دقیق بر هدف ارائه قدرت خارق العاده و فرمان پذیری چست و چابک تأکید دارد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.