آیا مشتریان پژو 207i صندوق دار اتوماتیک به خودروهای شان می رسند؟

آیا مشتریان پژو 207i صندوق دار اتوماتیک به خودروهای شان می رسند؟
روز گذشته یکی از مخاطبان ” اسب بخار “، تصویری از یک تریلی با شش دستگاه پژو ۲۰۷i صندوق دار اتوماتیک در جاده مخصوص برای ما ارسال کرده است. آن طور که مشخص است، حداقل خودروهای حاضر در تصویر مشکلی به عنوان ضعف قطعه ندارند و قرار است به زودی به برخی از شهرستان ها یا انبارهای تحویل منتقل شوند.

مدیران 777 مدیران 777

در حال حاضر ” ایران خودرو ” نزدیک به دو ماه تاخیر برای تحویل پژو ۲۰۷i صندوق دار اتوماتیک دارد و مشتریان این خودروها در بلاتکلیفی به سر می برند. صحبت های ضد و نقیض برخی از نمایندگی ها هم مزید بر علت شده تا نگرانی این افراد بیش تر شود و از سویی احتمال آن را بدهند که ایران خودرو، محصول مورد نظر آن ها را تحویل ندهد.
برخی از نمایندگی های ایران خودرو به مشتریان می گویند در حال حاضر شرکت کسری قطعه دارد و شاید مجبور شود به تعدادی از مشتریان پژو ۲۰۷i صندوق دار اتوماتیک، نسخه دنده ای آن را تحویل دهد. آن ها دلیل این حرف شان را عدم پیش فروش دوباره این خودرو و ۲۰۷ هاچ بک اتوماتیک از سوی ایران خودرو می دانند. با پیگیری های انجام شده و از سویی دیگر برخی تصاویر مستند از خط تولید پژو ۲۰۷ صندوق دار که در فضای مجازی منتشر شده، ایران خودرو تعداد قابل توجه ای از این خودرو را تولید کرده که بیش تر آن ها سفید رنگ است. از سویی چندی پیش می گفتند که ۲۰۷i صندوق دار اتوماتیک هنوز برخی استانداردها را پشت سر نگذاشته است. اما انتشار برخی تصاویر از تردد نسخه پلاک شده این خودرو با سپر جدید، نشان می دهد مشکلی برای شماره گذاری این خودرو وجود ندارد. البته همیشه پیش از تحویل سری اول خودروها به مشتریان، تعدادی از آن ها به صورت پلاک شده در اختیار مدیران ارشد ایران خودرو قرار می گیرد. این اتفاق در بیش تر شرکت های خودروسازی کشور رایج است و مالکیت خودرو برای شرکت سازنده حفظ می شود و در اصل با این کار، سعی دارند خطاهای اولیه مونتاژ را پیش از تحویل به مشتری، پیدا کنند.
تصاویر فعالیت خط تولید پژو ۲۰۷ صندوق دار، نمونه های موجود این خودرو در انبار کنار ساختمان معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو، تریلی خودروبری که شش دستگاه از این خودرو را به مقصدی حمل می کند و…، همه از مدارکی هستند که نشان می دهد، مشکلی برای تحویل این خودرو به مشتریان وجود ندارد و تنها دلیلی که باقی می گذارد، احتمال کمبود عرضه در مقابل تقاضا است. اما این روزها به دلیل کاهش اعتماد مردم به شرکت های خودرویی، گمانه زنی هایی از سوی مشتریان و فعالان شبکه های اجتماعی وجود دارد که شاید ایران خودرو قصد دارد تا زمان افزایش قیمت خودروها، پژو ۲۰۷i صندوق دار اتوماتیک را به مشتریان تحویل ندهد و به همین دلیل است که تا امروز، نه قیمت حدودی آن را اعلام کرده و نه برای کسی دعوتنامه ارسال نموده است.
تنها اطلاعات امروز مشتریان پژو ۲۰۷i صندوق دار در مورد خودروی شان این است که حداقل پنج تا شش میلیون تومانی براساس قیمت کنونی نسخه هاچ بک این خودرو، باید هزینه بیش تری در نظر بگیرند و امکانات بالاتری از نسخه هاچ بک در خودروی شان وجود دارد. در حال حاضر قیمت کارخانه ای پژو ۲۰۷i هاچ بک اتوماتیک حدود ۵۴ میلیون تومان است و در بازار آزاد با قیمتی فراتر از ۷۸ میلیون تومان معامله می شود. مشتریان نسخه صندوق دار این خودرو حدس می زنند که به دلیل فرمان کمکی برقی، بال عقب، آینه تاشوی برقی و برخی جزییات بیش تر دیگر این خودرو نسبت به مدل هاچ بک، قیمت پژو ۲۰۷i صندوق دار اتوماتیک حدود ۵۷ تا ۶۰ میلیون تومان باشد. بنابراین شاهد هستیم در حال حاضر برخی دلالان، قیمت حواله های این خودرو را به شکلی تنظیم می کنند تا بر اساس احتمالات، قیمت این خودرو در بازار آزاد فراتر از ۸۵ میلیون تومان بشود.
در شرایط کنونی، ایران خودرو هیچ پاسخ رسمی ای به مشتریان پژو ۲۰۷i صندوق دار اتوماتیک نمی دهد و هر روز با اضافه شدن تاخیرها، نگرانی های آن ها را بیش تر می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

شما مخاطبان می توانید ویدیو معرفی پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک را در برنامه اسب بخار از طریق کلیک بر روی لینک تماشا کنید.


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.