آمیکو آسنا؛ سوژه ی جدید آفرودرها

آمیکو آسنا؛ سوژه ی جدید آفرودرها
با ورود آمیکو آسنا به عنوان یک پیکاپ آفرودی بزرگ به بازار کشور، شاهد هستیم که در هفته های گذشته گروه های مهندسی و آفرودی مختلف این خودرو را برای تیونیگ و تقویت به کارگاه های خود برده اند و طرح های مختلفی را بر روی آسنا اجرا نموده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با اینکه آمیکو آسنا در ایران تولید می شود و مشخصات فنی، شاسی، امکانات و تامین کنندگان قطعه آن به گفته مدیران این شرکت متفاوت از نمونه ی چینی است، اما بسیاری از عموم مردم هنگام آشنایی با این پیکاپ آن را خودرویی چینی می دانند. حال اگر در نظر بگیریم که آسنا پیکاپی چینی است، باید اعتراف کرد که برای اولین بار، گروه های تخصصی آفرود از یک خودرویی چینی استقبال کرده اند و با اعمال هزینه های مهندسی، به دنبال ارتقای آن برای سفرهای مختلف هستند. با اینکه فوتون تونلند، دانگ فنگ ریچ و کاپرا در سفرهای آفرودی استفاده می شوند و برخی تغییراتی را بروی آن ها اعمال نموده اند، اما هیچگاه طرح های رسمی و مهندسی برای تبدیل یک خودروی استاندارد چینی به نمونه ای کاملا آفرودی از جانب گروه های مهندسی معرفی نمی شد. زیرا این گروه ها و شرکت ها معتقد بودند که خودروهای چینی آنچنان استفاده ی آفرودی ندارند و برای همین مالکان آن ها حاضر به پرداخت هزینه های مختلف جهت ارتقای خودرویشان نیستند. اما جالب است با معرفی آمیکو آسنا، تا به امروز چند گروه آفرودی به صورت رسمی پکیج های مختلفی را برای ارتقای این پیکاپ معرفی کرده اند. دلفان آفرود و ایران روور را می توان از شاخصترین این گروه ها دانست که برای آفرودی کردن آسنا با نگاه مهندسی و قطعات به روز به سمت این خودرو آمده اند.


حال که سفرهای آفرودی آغاز شده است، باید ببینیم که آمیکو آسنا در کنار سایر خودروهای آفرودی چگونه ظاهر می شود و آیا در چند هفته ی آینده، این گروه های حرفه ای آفرود، می توانند اعتماد رسمی خود را به این پیکاپ اعلام کنند یا خیر؟
در حال حاضر آمیکو آسنا قیمتی حدود ۲۵۰ میلیون تومان در کارخانه دارد و با پیشرانه ی ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی در اختیار خریداران قرار می گیرد. شنیده ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد، شرکت آمیکو نسخه ی جدید و فیس لیفت آسنا را با پیشرانه ی ۲٫۴ لیتری توربو و جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی می کند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.