آقایی جانشین منطقی شد/ تیم فاطمی امین از خودرو خلع ید شد

احتمال اولویت دهی دریافت خودرو بر اساس مبلغ پرداختی

پس از توکلی ، آخرین قرعه تغییر در وزارت صمت به نام منطقی افتاد .بر اساس حکم وزیر صمت ، احمد آقایی به عنوان به سرپرستی معاونت حمل و نقل وزارت صمت منصوب و منوچهر منطقی نیز در حکم دیگری در جایگاه مشاور وزیر و مدیر پروژه ارتقا و نوآوری در صنعت خودرو قرار گرفت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ آخرین نفر از تیم خودرویی دوران وزارت صمتی فاطمی امین هم از تیم خودرویی وزارت صمت خارج شد.

پس از رفتن ابوالفضل خلخالی و عبدالله توکلی از تیم خودرویی وزارت صمت ، علی آبادی آخرین نفر از مغز متفکر خودرویی وزیر سابق را نیز به عنوان مشاور خود منصوب کرد تا از این پس ، احمد آقایی در قامت سرپرست معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت خدمت کند.

البته مشخص نیست که حکم سرپرستی آقایی هم مانند خسروی ، مدیرکل دفتر خودرویی این وزارتخانه ، تبدیل شود یا فرد دیگری قرار است جایگزین وی شود.

با تغییر و تحولاتی که در سطح بالای وزارت خانه و همچنین حاده مخصوص رخ داده است ، به نظر می رسد که صنعت خودروسازی کشور در سال ۱۴۰۳ حرکت در مسیر جدید را آغاز خواهد کرد.

هر چند در دورانی که منطقی در سمت معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت فعالیت می کرد ، منتقدان و کارشناسان به طور علنی وی را زیر تیغ نقد نبردند.اما بر اساس برخی شنیده و حاشیه ها،وی در راس تصمیمات خودرویی کشور قرار داشته است.حتی برخی اصرار بر فروش سامانه ای خودرو و ادامه قرعه کشی به روش جدید را کار منطقی می دانند. روشی که تا به اینجای کار نه تنها نتوانسته است بازار را به تعادل بکشاند ،بلکه با عرضه های قطره چکانی همچنان سبب انباشت تقاضا در بازار خودرو نیز شده است.

منوچهر منطقی از اسفند سال ۱۴۰۰ از سوی وزیر سابق صمت به سمت معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت منصوب شد .با توجه به سابقه خودرویی منطقی ، وی خودرویی ترین عضو تیم وزارت صمت به شمار می آید. چرا که وی نزدیک به ۷ سال یعنی از آذر سال ۸۱ تا فروردین سال ۸۸ مدیر عامل ایران خودرو بود. البته وی مدتی نیز عهده دار سمت ریاست مرکز ملی فضایی بود. همچنین منطقی مدتی نیز دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.

با این حال باید دید که با حضور آقایی در جایگاه جدید ، قرار است چه تغییر وتحولاتی در وزارت صمت رخ بدهد .
به این ترتیب منطقی مانند تیموری مدیرعامل سابق سایپا ، نوروز سال ۱۴۰۳ را به دور از دغدغه ها و مسئولیت ها خودرویی آغاز خواهند کرد.

۳.۷ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.