فوری/آغاز موج جدید افزایش قیمت خودرو

انبار خودرو

با اعلام قیمت جدید محصولات «مدیران خودرو» به نظر می رسد که موج جدید افزایش قیمت خودرو آغاز شده است.

مدیران 777 مدیران 777

با انتشار و اعلام قیمت های جدید محصولات مدیران خودرو، به عنوان یکی از تولیدکنندگان بخش خصوصی، به نظر می رسد که با چراغ سبز شورای رقابت موج جدید قیمت ها به میزان ۲۰ درصد (با توجه به نرخ جدید محصولات مدیران خودرو) آغاز شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بنابراین با توجه به صحبت های قائم مقام مدیرعامل در حوزه فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو، «محسن ناقدی»، در نشست با خبرنگاران در ابتدای هفته جاری باید منتظر قیمت های جدید از سایر خودروسازان دیگر نیز باشیم. در آن نشست ناقدی با تأیید درخواست افزایش قیمت ها اعلام کرد که منتظر آن هستند.

از سوی دیگر، ارسال نامه به قطعه سازان به منظور ارائه مدارک و مستندات برای بررسی افزایش قیمت قطعات با توجه به افزایش نهاده های تولید، از جمله نرخ ارز، می تواند تأیید دیگری بر آغاز این موج  باشد. چراکه در این صورت قیمت تمام شده محصول برای خودروساز هم بالاتر می رود و نمی تواند بدون داشتن مجوز افزایش قیمت بدهد. بنابراین به نظر می رسد که آنان مجوز لازم را دریافت کرده اند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که هنوز خبری مبتنی بر تأیید و تکذیب از سوی متولی اصلی قیمت گذاری، شورای رقابت، هنوز منتشر نشده است.

این مسئله از یک سو، موجب افزایش عدم شفافیت و همچنین ایجاد شائبه برای مصرف کننده می شود؛ چراکه مصرف کنندگان به عنوان مصرف کننده نهایی این محصول حداقل از این حق برخوردارند که بدانند این قیمت ها کی و براساس چه مکانیزمی اعمال شده است. از سوی دیگر، افزایش قیمت ها افزون بر تأثیرگذاری مستقیم در بازار آزاد باعث افزایش سفته بازی در این بازار خواهد شد.

به همین دلیل لازم است که اگر مجوزی مبتنی بر این موضوع از سوی شورای رقابت صادر شده به اطلاع عموم برسد و اگر هم نه، باید علاوه بر برخورد با متخلف باز هم اطلاع رسانی کند تا موجب آشفتگی بازار نشود.

پایگاه خبری اسب بخار

علی طجوزی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.