نسخه جدید سورن معرفی شد + تصاویر

سورن سال سورن پلاس

بعد از ظهر امروز (۱۶ بهمن ۱۳۹۸) در حاشیه رونمایی از «دنا پلاس توربو اتوماتیک» و افتتاح خط تولید آن، «سورن پلاس» یا همان «سورن سال» به صورت رسمی به حاضران در این مراسم معرفی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ سورن سال نسخه جدید و فیس لیفت سمند سورن ELX است که از سال ۱۳۹۹ پا به جاده ای کشور می گذارد. این خودرو در حال حاضر مراحل تولید آزمایشی را پشت سر می گذارد و به گفته مدیران ایران خودرو، در آینده نزدیک فروش آن آغاز خواهد شد. سورن سال با نام سورن پلاس هم شناخته می شود و با توجه به ارتقای امکانات پیش آمده، تفاوت در نام گذاری برای آن در نظر گرفته شده است. اما واقعیت این است که تنها بخشی از طراحی این سدان اقتصادی ملی بازنگری شده و به هیچ وجه نمی توان سورن سال (سورن پلاس) را خودرویی جدید دانست.

این خودروی فیس لیفت قرار است تا در آینده نزدیک با تیپ های معمولی و توربو پا به بازار بگذارد و فعلا تنها نمونه ۵ سرعته دستی آن تولید می شود. پیشرانه ۱٫۷ لیتری تنفس طبیعی این خودرو، حدود ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۲ نیوتن متر تولید می کند و نمونه توربو آن، ۱۴۷ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به چرخ های جلو می رساند. برنامه ایران خودرو این است که در آینده نزدیک سورن پلاس با پیشرانه های EF7 پلاس و EF7 توربو پلاس تولید شود. نمونه های ارتقا یافته این پیشرانه ها از نظر بازدهی و مصرف سوخت در جایگاه بهتری قرار دارند و با استانداردهای جدیدی چون یورو ۵ هماهنگی بیشتری را خواهند داشت.

در سورن سال یا همان سورن پلاس می توان به ویژگی های زیر اشاره کرد که در نسخه های قبلی این خودرو دیده نمی شدند:

کاسه چراغ های جدید جلو و عقب

چراغ روشنایی روز

دستگیره های جدید درها (آسان بازشو مشابه به دنا)

رینگ های آلومینیومی تراش خورده

جلو پنجره مشکی

پارچه و دوخت صندلی های جدید

تریم داخلی جدید

پنل شیشه بالابرها و دستگیره با رنگ مشکی پیانویی

تزئینات طرح کربن رو دری ها و داشبورد

نمایشگر دیجیتال جدید روی داشبورد

غربیلک فرمان جدید با روکش چرم (مشابه به دنا و دنا پلاس)

کروز کنترل

استاندارد UV جدید برای شیشه ها

بال تزئینی روی صندوق

دسته دنده جدید

سورن فیس لیفت مانند نمونه های قبلی به امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، پشتی صندلی های جلو برقی، آینه های تاشو برقی، بلوتوث، تهویه اتوماتیک، کامپیوتر پیمایش و سرویس، کنسول جلو و عقب، راهنمای تعویض لاین، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BA، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و… مجهز است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.