ب ام و M8 گرن کوپه معرفی شد

ب ام و M8 گرن کوپه
«گرن کوپه»، جدیدترین عضو خانواده سری ۸ «ب ام و» است که به تازگی توسط خودروساز آلمانی رونمایی شده است. پس از مدل های کوپه و کانورتیبل، گرن کوپه چهاردَر سومین مدل در خانواده سری ۸ محسوب می شود. M8 Gran Coupe از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری تویین توربو با ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد.
ب ام و M8 گرن کوپه
پیشرانه با جعبه دنده ۸ دنده استپ ترونیک هماهنگ شده است و انتقال قدرت به سیستم تمام چرخ محرک با نسبت بیش تر به چرخ های عقب، انجام می پذیرد. با بهره مندی از این ویژگی های فنی، ب ام و M8 گرن کوپه تنها در مدت زمان ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. با سفارش بسته آپشنال M Driver’s، بیشینه سرعت خودرو به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.
ب ام و M8 گرن کوپه
خریدارانی که به دنبال قدرت و هیجان بیش تر هستند، می توانند نسخه کامپتیشن از M8 گرن کوپه را سفارش بدهند. این مدل با پیشرانه تقویت شده ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر عرضه می شود. درنتیجه افزایش قدرت پیشرانه، خودرو تنها در زمان ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. همانند مدل معمولی گرن کوپه، سقف سرعت به ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
ب ام و M8 گرن کوپه
با این وجود با سفارش بسته مخصوص، سقف سرعت به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. به روزرسانی ویژگی های فنی ب ام و M8 گرن کوپه به این جا ختم نمی شود. این خودرو از سیستم تعلیق طبق دوبل جناغی در اکسل جلو بهره می برد. در تعلیق جلو، طبق ها و بلبرینگ ها نیز بهبود یافته اند. در اکسل عقب، از سیستم تعلیق با پنج نقطه اتصال استفاده شده که شامل بازوهای فورج و میل موج گیر سخت می شود.
ب ام و M8 گرن کوپه
استرس بار کمک فنرها و پنل محافظ هم پایداری پیچشی بیش تری را برای ب ام و گرن کوپه فراهم می آورند. از دیگر ویژگی های فنی خودرو می توان به دیفرانسیل فعال M، سیستم فرمان سرووترونیک M و سیستم تعلیق سازگار M اشاره کرد. سیستم ترمز خودرو نیز بهبود یافته و ترمزهای کربن سرامیکی به صورت سفارشی موجود است. از نظر طراحی، مدل گرن کوپه تفاوتی با مدل کوپه و کانورتیبل M8 ندارد.
ب ام و M8 گرن کوپه
درنتیجه، جلوپنجره و ورودی های هوای بزرگ زیر سپر با رنگ تیره طراحی شده اند و از لبه های تیره بهره می برند. آینه های کناری فیبرکربنی، سقف تقویت شده با فیبرکربن و پلاستیک و رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی سبک وزن، از دیگر نکات جذاب بدنه هستند. در قسمت عقب هم شاهد قرارگیری سپر اسپرت، خروجی های اگزوز دوگانه، دیفیوزر و باله قرارگرفته روی صندوق هستیم. درون کابین، قسمت های مختلفی به تجهیزات M Sport مجهز شده اند.
ب ام و M8 گرن کوپه
این ویژگی ها شامل فرمان چرمی، صندلی ها و دسته دنده M اسپرت می شود. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر دیجیتالی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم سرگرمی و هدآپ دیسپلی از جذابیت های دیگر کابین هستند. ب ام و M8 گرن کوپه دارای تریم فیبرکربنی داخل، سیستم روشنایی مخصوص شارژر بدون سیم گوشی موبایل نیز هست. خریدارانی که به دنبال خرید مدلی منحصر به فرد هستند، می توانند M8 گرن کوپه First Edition را با رنگ سبز متالیک و رگه برنزی سفارش دهند.
ب ام و M8 گرن کوپه
از این خودرو تنها ۴۰۰ دستگاه ساخته می شود که ۵۰ نمونه از آن در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. M8 گرن کوپه در بازار آمریکا با قیمت پایه ای ۱۳۰٫۰۰۰ دلار عرضه می شود. قیمت مدل تقویت شده کامپتیشن ۱۳٫۰۰۰ دلار بیش تر خواهد بود و ۹۹۵ دلار هزینه تحویل به قیمت آن اضافه می گردد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.