موتورسیکلت TRK 552X ؛ محصول جدید برند بنلی در کلاس ادونچر

بنلی TRK 552X
بنلی TRK 552X

کمپانی بنلی به تازگی از محصول جدید خود در کلاس ادونچر رونمایی کرده است. نام این مدل بنلی TRK 552X است و برای سال ۲۰۲۴ ابتدا در بازار چین و سپس در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

آریزو 8 آریزو 8

برند موتورسیکلت سازی Benelli، که هم اکنون محصولاتش در کشور چین تولید می شود و ریشه ایتالیایی دارد، مدت زیادی است که موتورسیکلت ادونچر خود را به نام TRK 502 به فروش می رساند. این موتورسیکلت جذاب زمانی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد بسیار جذاب بود و ویژگی هایی را در خود جای داده بود که از زمان خود جلوتر بودند.

با این حال، هم اکنون با گذشته چند سال از تولید مدل TRK 502X، این مدل نسبت به رقبای به‌روز خود اندکی قدیمی به نظر می رسد. دسته ۴۰۰ سی سی تا ۵۰۰ سی سی موتورسیکلت های ادونچر-گردشی در سال های اخیر به سرعت تکامل یافته است، با مدل های جدید از برندهای نوظهور و برجسته که بازار را دگرگون کرده اند. موتورسیکلت هایی مانند KTM 390 Adventure ،Royal Enfield Himalayan و CFMoto Ibex 450 همگی به تازگی عرضه شده اند و تمرکز آن ها بر عملکرد آفرودی است. در همین حال، موتورسیکلت هایی مانند Honda NX500 بیش‌تر به تورینگ و گردشگری با موتورسیکلت متمرکز هستند.

پس Benelli TRK، که چند سال پیش تولید شده است، در کجای بازار جای دارد؟ با توجه به این شرایط، برند بنلی برای به‌دست آوردن سهم بیش‌تری از بازار یک مدل جدید به نام بنلی TRK 552X برای سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است، که در واقع این مدل جانشین مدل TRK قدیمی خواهد شد. با توجه به مشخصات و امکانات این موتورسیکلت، به نظر می رسد Benelli آن‌چه را در TRK 502X خوب بود، با به‌روزرسانی و ارتقاهایی در این مدل عرضه کرده است.

بنلی TRK 552X
بنلی TRK 552X

در مدل جدید برند بنلی، چراغ های هالوژنی حذف شده اند و به جای آن، یک مجموعه چراغ جلوی جدید تمام LED قرار گرفته است. نمای جلویی موتورسیکلت نیز تیزتر و شیلد جلویی در این مدل بزرگ تر شده است. همچنین فلاپ های بدنه پهن تر شده، که در بخش های کناری باک سوخت قرار گرفته اند.

بنلی TRK 552X
بنلی TRK 552X

در بخش امکانات رفاهی بنلی TRK 552X، کلاستر قدیمی آنالوگ-دیجیتال جای خود را با یک صفحه نمایش TFT رنگی تعویض کرده است، درست مانند تمام رقبای خود که از کلاستر کاملاً دیجیتال برخودار هستند. این نمایشگر حتا دارای ویژگی هایی مانند جفت سازی با گوشی هوشمند و یک سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک هاست.

بنلی TRK 552X
بنلی TRK 552X

بنلی TRK 552X جدید دارای قدرت قابل توجهی در کلاس خود (ادونچر) است. موتور ۵۵۰ سی سی آن ۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، که با توجه به مشخصات فنی رقبای خود در این بخش عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد.

از نظر فناوری، به نظر می رسد برند بنلی نخواسته است امکانات زیادی را بر روی این مدل ارائه دهد، زیرا TRK فقط دارای ABS دوکانال است، بدون حالت های رانندگی، بدون آپشن های رفاهی.

همچنین محصول جدید برند بنلی، TRK 552X، با سیستم تعلیق Marzocchi با قابلیت تنظیم ارتفاع در بخش جلو و عقب، رینگ های پره ای ۱۹ در بخش عقب و ۱۷ اینچی در بخش جلو و لاستیک های Metzeler Tourance عرضه خواهد شد.

همان طور که در مورد بیش‌تر موتورسیکلت های بنلی اتفاق افتاده است، TRK 552X ابتدا در چین عرضه شده است. اگر به موفقیت برسد، احتمالاً به سایر بازارها نیز صادر خواهد شد، که در آن‌جا با برخی از موتورسیکلت هایی که در بالا درباره آن‌ها صحبت کردیم رقابت خواهد کرد.

رقابت در بخش جهانی کلاس ادونچر اکنون از هر زمان دیگری شدیدتر است و بی شک بنلی باید تلاش زیادی انجام دهد، اگر می خواهد در این بخش سهمی از بازار فروش داشته باشد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.