تست و بررسی KMC T8 کرمان موتور + ویدیو

تست و بررسی KMC T8 کرمان موتور + ویدیو
تست و بررسی KMC T8 کرمان موتور + ویدیو

پیکاپ KMC T8 یکی از جدیدترین محصولات دو دیفرانسیل بازار ایران به حساب می آید که از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد خط تولید شرکت کرمان موتور شده است. در این محتوا به سراغ تست و بررسی KMC T8 در جایگاه یک پیکاپ دو دیفرانسیل و آفرودی رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برای تماشای ویدیوی تست و بررسی KMC T8 در فصل هفتم اسب بخار می توانید به ویدیوی زیر مراجعه کنید و یا به صورت مستقیم وارد صفحه قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار شوید:

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، KMC T8 نسخه ایرانیزه پیکاپ جک T8 است که در سال ۱۳۹۹ توسط کرمان موتور معرفی شد. این خودرو اولین محصول دو دیفرانسیل و آفرودی کرمان موتور به حساب می آید و در چند ماه گذشته توانسته تا سهم خوبی از بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل به خود اختصاص دهد. اولین عرضه KMC T8 با قیمتی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ انجام شد. اما در آخرین شرایط فروش کرمان موتور (دی ۱۴۰۰) قیمت مصوب این پیکاپ چینی ۸۶۹ میلیون تومان اعلام گردید.

یکی از دلایل استقبال از T8 عدم حضور گسترده شاسی بلندهای آفرودی در ایران است و وجود یک پیکاپ با طراحی به روز و همچنین امکانات قابل قبول، سبب شده تا بخش قابل توجهی از علاقه مندان به خودروهای دو دیفرانسیل صفر کیلومتر این پیکاپ آفرودی کرمان موتور را انتخاب کنند.

ظاهر و ابعاد KMC T8

هنگامی که به KMC T8 نگاه می کنیم، با یک پیکاپ متوسط طرف هستیم و به خاطر قابلیت دو دیفرانسیل، ارتفاع به نسبت خوبی را از سطح زمین دارد. این پیکاپ به یک فضای بار قابل قبولی مجهز است که می توان به صورت استاندارد ۸۴۰ کیلوگرم بار را داخل اون قرار داد. اما جای خالی لاینر یا همان کفپوش پلاستیکی در بخش بار T8 دیده می شود و عدم این ویژگی ساده، به نوعی کم کاری در تولید این پیکاپ از سوی کرمان موتور تلقی می گردد.

وقتی به نمای جانبی T8 نگاه می کنیم، با خطوط ساده ای طرف هستیم که توانسته است تا این خودروی چینی را محصولی عضلانی جلوه دهد. بخش جلوی T8 طراحی خوبی دارد و جلو پنجره کرومی بزرگ آن توجه زیادی رو جلب می کند. البته که در نسخه های تولیدی جدید، این جلو پنجره کرومی به طرح مشکی مات تبدیل شده است. نشان KMC  هم ابعاد بزرگی را دارد و تا حدی ظاهر خوبی را برای بخش جلوی ماشین فراهم نموده است. کاسه چراغ خودرو هم سبکی مدرن دارد و چراغ روشنایی روز آن به صورت LED کار شده است. با دقت بیشتر به کاسه چراغ های T8 می بینیم که فناوری سیستم نوردهی این خودرو توسط جک روی چراغ ها نوشته شده است. KMC T8 به کاسه چراغ هایی با نور زنون مجهز بوده و سنسور نور را هم دارد.

در بخش عقب هم با طراحی ساده و مشابه به سایر پیکاپ های چینی طرف هستیم. اما جک سعی کرده است تا با نور پردازی نئون، کاسه چراغ های عقب را مدرن تر جلوه دهد. جایگاه دوربین عقب و سپر هم مناسب بوده و نمی توان برتری خاصی را در این بخش برای KMC T8 در نظر گرفت.

در بخش کابین KMC T8 با یک طراحی معمولی، اما مناسب مواجه می شویم که می تواند نظر بسیاری را به سمت خود بکشاند. تزئینات کار شده در کابین این پیکاپ دو دیفرانسیل تا حدی سبکی متفاوت از این دسته از خودروهای کار و تجاری را به سرنشیان القا می کند. البته باید در نظر گرفت که محل قرارگیری بخشی از امکانات، آن چنان ایده آل در کابین T8 تعبیه نشده اند. به عنوان مثال مدل و محل نصب نمایشگر لمسی T8 به گونه ای است که در برخی موارد، انعکاس نور بیرون خودرو در آن به شکل کامل دیده می شود و سبب می گردد تا راننده آن چنان تصویر واضحی را در این نمایشگر نداشته باشد.

در بحث کابین KMC T8 باید گفت که اصول اتاق و پلتفرم بخش سرنشینان این پیکاپ کرمان موتور و جک، کاملاً با خودروهایی مانند آمیکو آسنا، مکث کلوت، فوتون تونلند و… مشابه است. برای همین می توان گفت که T8 برتری در بخش فضای کابین نسبت به رقبا ندارد و مانند سایر پیکاپ های نام برده، فضای سرنشین جلو و عقب مناسبی را در اختیار افراد می گذارد.

در کل می توان گفت که KMC T8 در جایگاه یک پیکاپ طراحی خوب و قابل قبوبی را دارد و در مقایسه با رقبا، می تواند سلیقه بیشتری از مشتریان بازار هدف این دسته از خودروها را به سمت خود بکشاند.

امکانات پیکاپ KMC T8 کرمان موتور

KMC T8 کرمان موتور در جایگاه یک پیکاپ دو دیفرانسیل که امروز قیمتی بیش از ۸۵۰ میلیون تومان را در کارخانه دارد، امکانات خوب و قابل قبولی را در اختیار مالکان خود می گذارد. دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی (تنها در حالت تک دیفرانسیل عقب این قابلیت فعال است)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS و EBD، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، سنسور باد تایرها، سنسور نور، چراغ های زنون، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تهویه الکتریکی دستی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، دوربین عقب، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، کامپیوتر سفری و… از جمله امکانات قابل مشاهده در پیکاپ KMC T8 است.

مشخصات فنی KMC T8

پیکاپ KMC T8 یک خودروی دو دیفرانسیل و مونتاژی به حساب می آید که به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی توان این پیشرانه را به چرخ های جلو و عقب T8 می رساند. این پیکاپ می تواند تا مانند سایر خودروهای آفرودی و باری دیگر، وضعیت های مختلفی را در سامانه انتقال قدرت داشته باشد.

حداکثر گشتاور پیشرانه T8 از ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و همین نکته سبب می گردد تا گشتاور بالا در دورهای پایین و میانی در اختیار راننده قرار بگیرد.

تست و بررسی پیکاپ T8 در شهر و جاده

ابتدا باید بدانیم که پیکاپ KMC T8 با وجود داشتن امکانات به نسبت مناسب و از سویی طراحی به روز، در نهایت یک خودروی کار و تجاری به حساب می آید و بر اساس قوانین ایران، تردد این دسته از خودروها در برخی معابر برون شهری ممنوع است. یعنی برای رفتن به شهرهایی مانند قم و کرج از مبدا تهران، باید از دسترسی های قدیمی و جاده های مخصوص خودروهای باری استفاده کرد.

سواری KMC T8 را می توان معمولی و قابل قبول اعلام کرد. این خودرو آن چنان سواری خشکی را در میان پیکاپ های هم رده ندارد. اما از سویی باید گفت که خودروهایی مانند فوتون تونلند، مکث کلوت، تویوتا هایلوکس و آمیکو آسنا سواری نرم تری را نسبت به پیکاپ کرمان موتور در اختیار مشتریان می گذارند. با توجه به دید خوب آینه های جانبی و زاویه جلوی T8، می توان گفت که رانندگی با این پیکاپ در معابر شهری سخت نیست و به راحتی می توان تردد معمولی را با این خودروی دو دیفرانسیل تجربه کرد. همچنین توجه داشته باشید که به خاطر وجود پیشرانه توربو و جعبه دنده شش سرعته، آن چنان نیاز نیست تا در حالت بدون بار در سرعت های میانی دنده ها را دائماً تعویض کرد و همین مسئله سبب می شود تا راحتی به نسبت خوبی را با T8 داشته باشید.

در مسیرهای اتوبانی و خارج شهری می توان به راحتی به سرعت های بالا رسید و شتاب KMC T8 سبب می شود تا در مقابل بسیاری از خودروهای حاضر در جاده، ضعفی را در حرکت و شتاب گیری احساس نکنید. همچنین وجود کروز کنترل استاندارد می تواند رانندگی راحت تری را برای شما در جاده های کفی فراهم کند. ترمز و پایداری T8 نیز خوب و قابل قبول است و می توان اطمینان خوبی را نسبت به کنترل این خودروی کار و تجاری سبک داشت.

اما در مورد رانندگی شهری و جاده ای KMC T8 باید به دو نکته توجه داشت که شاید در بخش نکات منفی این پیکاپ قرار بگیرد. اول اینکه صندلی های T8 آنچنان نرم نیستند و در چاله ها و دست اندازها راحتی ایده آل را برای سرنشیان فراهم نمی کنند. دوم هم بحث مصرف سوخت KMC T8 است که با وجود توربو بودن این خودرو، سخت می شود تا در رانندگی شهری به مصرف سوخت کمتر از ۱۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رسید و در معابر برون شهری هم، مصرف سوخت KMC T8 در بهترین حالت به حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک می شود.

آفرود با KMC T8 کرمان موتور

با توجه به برنامه ضبط شده در اسب بخار، آفرود با KMC T8 در شرایط کوهستانی انجام شد. در آفرود انجام شده، مشخص گردید که قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب T8 عملکرد خوب و دقیقی دارد و می تواند در حالت سه چرخ، از درجا زدن خودرو در گل و لای جلوگیری کند.

تنظیم نوع انتقال قدرت در KMC T8 به صورت الکتریکی انجام می شود و از روی پنل زیر داشبورد می توان این پیکاپ را در حالت تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار داد. برای انتخاب هر کدام از این حالت ها باید توقف کامل داشت و تغییر حالت ها حدود ۲ تا ۵ ثانیه طول می کشد. در حالت تک دیفرانسیل عقب که در مسیرهای شهری، جاده ای و آفرودهای سبک استفاده می شود، سامانه کنترل پایداری فعال است و می توان به صورت دستی، این ویژگی را غیر فعال کرد. اما در حالت دو دیفرانسیل سبک و سنگین، قابلیت کنترل پایداری الکتریکی به صورت کامل از مدار خارج می شود. همین مسئله نشان می دهد که T8 هم مانند بسیاری از پیکاپ های حاضر در بازار ایران، ساختار به روز مدیریت پایداری را در وضعیت چهار چرخ محرک ندارد.

باید به این نکته توجه داشت که تعویض دنده در خودروهای دو دیفرانسیل تا حدی متفاوت از خودروهای سواری است و شاید کورس تعویض بیشتری را در این دسته از خودروها تجربه کنید. پیکاپ KMC T8 در بحث تعویض دنده خوب ظاهر می شود و بر خلاف برخی محصولات دنده ای کمپانی جک، تعویض دنده سخت و با کورس غیر عادی را در آن نمی بینیم. ضریب دنده ها برای شرایط آفرودی خوب و مناسب است و صدای نامعمولی از سیستم انتقال قدرت به کابین نفوذ نمی کند. در ناهمواری ها هم صدا نامتعارف از اجزای کابین شنیده نمی شود و البته باید به این نکته توجه داشت که خودروی حاضر در تست و بررسی ما، کارکرد بالایی نداشته است.

با توجه به تست ها و بررسی های انجام شده، بهتر است تا برای آفرودهای سنگین تجهیزات اضافی در KMC T8 استفاده شود. به عنوان مثال سینی زیر موتور تقویتی، کیت تعلیق و… از جمله آپشن های آفرودی هستند که امروز توسط مجموعه های تیونینگ خودرو برای T8 ساخته شده اند.

نکات مثبت در تست و بررسی KMC T8 کرمان موتور :

۱- طراحی به روز

۲- امکانات رفاهی مناسب

۳- فضای بار و کابین مناسب

۴- شتاب قابل قبول

۵- تعویض دنده های خوب

۶- قابلیت آفرودی مناسب

نکات منفی در تست و بررسی KMC T8 کرمان موتور :

۱- صندلی های سفت

۲- نبود سیستم مدیریت پایداری به روز در حالت دو دیفرانسیل

۳- مصرف سوخت نه چندان پایین

۴- نبود لاینر به صورت استاندارد

۵- سواری خشکتر نسبت به برخی رقبا مانند آسنا، کلوت و تونلند

آلبوم تصاویر پیکاپ KMC T8 کرمان موتور :

پایگاه خبری اسب بخار

حسین دلاور

عکس ها: علیرضا پاداش

پیکاپ KMC T8 کرمان موتور چه مشخصات فنی دارد؟

KMC T8 یک خودروی دو دیفرانسیل و مونتاژی به حساب می آید که به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی توان این پیشرانه را به چرخ های جلو و عقب T8 می رساند. این پیکاپ می تواند تا مانند سایر خودروهای آفرودی و باری دیگر، وضعیت های مختلفی را در سامانه انتقال قدرت داشته باشد.

امکانات KMC T8 چیست؟

دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی (تنها در حالت تک دیفرانسیل عقب این قابلیت فعال است)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS و EBD، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، سنسور باد تایرها، سنسور نور، چراغ های زنون، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تهویه الکتریکی دستی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، دوربین عقب، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، کامپیوتر سفری و… از جمله امکانات قابل مشاهده در پیکاپ KMC T8 است.

قیمت KMC T8 چقدر است؟

در فروش نقدی KMC T8 کرمان موتور در دی ۱۴۰۰، قیمت این پیکاپ آفرودی ۸۶۹ میلیون تومان اعلام شده است.

۲ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.