پژو اینسپشن؛ سرآغازی جدید برای زبان طراحی پژو + ویدیو

پژو اینسپشن
پژو اینسپشن

کمپانی پژو از کانسپت جدید خود با نام اینسپشن (Inception) که شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری دارد، رونمایی کرد. این خودرو را چه در بحث تکنولوژی و چه در بحث زبان طراحی، می توان سرآغازی جدید برای محصولات پژو دانست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پژو پیش‌ نمایش آینده محصولات خود را در CES2023 با کانسپت اینسپشن به نمایش درآورد. طراحی رادیکال این کانسپت الکتریکی با چراغ های جلو و عقب سه خطی و تکنولوژی های به‌کاررفته در آن، تا سال ۲۰۲۵ در محصولات تولید انبوه پژو به مرور به کار خواهند رفت.

پژو اینسپشن

کانسپت جدید پژو از پلتفرم بزرگ STLA استلانتیس بهره می گیرد و طولی به اندازه ۵ متر دارد، اما ارتفاع آن تنها ۱.۳۴ متر است. پژو اینسپشن از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی سود برده و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی آن، این کانسپت را قادر به پیمایش بیشینه مسافت ۸۰۰ کیلومتری می کند. به لطف فناوری بالای شارژ آن، باتری می‌تواند تنها در ۵ دقیقه شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری را برای مالک فراهم کند. برای اینسپشن دو پیشرانه برقی در نظر گرفته شده است که قدرت حدود ۶۸۰ اسب بخار را به تمامی چرخ های این سدان اسپرت ارسال می کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این کانسپت جذاب نیز کم تر از ۳ ثانیه اعلام شده است.

بخش داخلی پژو اینسپشن

در بخش داخلی اینسپشن از نسل جدید i-cockpit استفاده شده و سیستم فرمان بدون اتصال آن جایگزین ارتباطات مکانیکی فرمان در خودروهای فعلی شده است. در مرکز این اتمسفر تکنولوژیک، یک غربیلک فرمان مستطیلی تعبیه شده است که شبیه به بازی های خودرویی در کنسول های PS است و سیستم های مختلف خودرو نظیر سیستم تهویه، فرامین سیستم چند رسانه ای و… را می‌توان فقط با تکان دادن انگشت و قرار دادن یک دست روی فرمان انجام داد. یکی از بارزترین ویژگی ‌های طراحی پژو اینسپشن کانسپت شیشه آن است که ۷.۲۵ مترمربع مساحت دارد. پژو برای کانسپت جدیدش از شیشه ناریما استفاده کرده است، این متریال برای پوشش کلاه فضانوردان ناسا استفاده می شود. این مورد سبب شده است شیشه‌ ها رنگ زرد به خود بگیرند و درعین‌حال، شرایط دمایی خود را حفظ کنند.

تکنولوژی خودران سطح چهار

پژو اینسپشن به لطف بهره مندی از تکنولوژی اتودرایو STLA به سیستم خودران سطح ۴ مجهز است و این سطح یعنی تمامی فرامین حرکتی، توقف و مسیریابی را می توان به خود خودرو واگذار کرد. در حالت اتودرایو، فرمان جمع شده و داشبورد خودرو هم ناپدید می‌شود و کابین را می توان مناسب برای یک جلسه کاری یا یک جمع خانوادگی دانست.

زمان عرضه

فرانسوی ‌ها امیدوارند تا سال ۲۰۲۵ محصولاتی را با سبک طراحی و تکنولوژی اینسپشن راهی بازار کنند. پژو برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ به رهبر تولیدکننده خودروهای برقی در اروپا مبدل شود و پنج خودروی برقی را در دو سال آینده تولید خواهد کرد. این خودروساز فرانسوی روی کاغذ برنامه های بزرگی دارد که باید منتظر ماند و دید تا چه حد می تواند بر آن ها جامه عمل بپوشاند.

ویدیو پژو اینسپشن؛ سرآغازی جدید برای زبان طراحی پژو

پژو اینسپشن چه مشخصاتی دارد؟

برای اینسپشن دو پیشرانه برقی در نظر گرفته شده است که قدرت حدود ۶۸۰ اسب بخار را به تمامی چرخ های این سدان اسپرت ارسال می کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این کانسپت جذاب نیز کم تر از ۳ ثانیه اعلام شده است.

تکنولوژی خودران اینسپشن چگونه است؟

پژو اینسپشن به لطف بهره مندی از تکنولوژی اتودرایو STLA به سیستم خودران سطح ۴ مجهز است و این سطح یعنی تمامی فرامین حرکتی، توقف و مسیریابی را می توان به خود خودرو واگذار کرد.

۴.۲ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.