جای باگت، رژ لب و پرینت سه بعدی؛ جذابیت های رنو ۵ جدید

جذابیت های رنو ۵ جدید
جذابیت های رنو ۵ جدید

رنو ۵ جدید از زمان رونمایی تاکنون همواره در کانون توجه علاقه‌مندان به حوزه خودرو بوده است. در این محتوا قصد داریم به بیان برخی از ویژگی های ساده اما جالب توجه و جذاب این خودرو بپردازیم.

مدیران 777 مدیران 777

بی تردید یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین رونمایی های نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ را باید پرده برداری از نسل جدید رنو ۵ دانست؛ بله، سوپرمینی معروف به Le Car در ایالات متحده آمریکا به طور رسمی به اروپا بازگشته است؛ اما این بار با قوای فنی الکتریکی. رنو ۵ جدید در کنار تمام خاطراتی که دوباره با خود زنده کرده است، ویژگی های خاص و بامزه ای هم مانند گذشته دارد که در این محتوا به آن ها می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بفرمایید باگت

جذابیت های رنو ۵ جدید
جذابیت های رنو ۵ جدید

این خودروی برقی جدید اشاره مستقیمی به فرانسوی‌ ها و عشق آن‌ ها به نان دارد؛ پس به همین دلیل با یک نگه‌دارنده یا به عبارت ساده تر، یک سبد مخصوص نان باگت عرضه می‌شود. سبد حصیری بافته شده در سمت راست کنسول میانی، با کمک سبدساز فرانسوی Marguerite Herlant طراحی شده است، اما همچنان ویژگی هایی حتا جذاب تر از سبد نان، در کابین رنو ۵ جدید به چشم می خورند.

سلکتور دنده یا رژ لب؟

انتخاب‌گر دنده نصب شده بر روی ستون فرمان شبیه یک قاب رژ لب است. رنو آن را «شیفتر e-pop» با سرِ قابل تنظیم و لوازم جانبی سازگار می‌نامد. صاحب خودرو می تواند به راحتی لبه شیفتر را با استفاده از چیزی نوک تیز عوض کند، درست مانند باز کردن درپوش سیم کارت/میکرو اس دی در تلفن های همراه جدید.

نظم دهنده کنسول با پرینتر سه بعدی

در فضای بین دو صندلی جلو یک محفظه برای قرار دادن اشیا به همراه یک نظم دهنده با طرح های گوناگون تعبیه شده است. این نظم دهنده با پرینتر سه بعدی ساخته شده است و یکی از طرح های آن، لوگوی “۱۹۷۲” را به عنوان اشاره ای به سال عرضه اولیه R5 دارد. نکته جالب توجه دیگر آن است که برخی از متریال کابین از پلاستیک های بازیافتی تهیه شده است که نشان دهد رنو ۵ جدید تا چه حد به حفظ محیط زیست علاقه‌مند است.

جزییات ظاهری؛ رترو استایل

جذابیت های رنو ۵ جدید
جذابیت های رنو ۵ جدید

در خلق این هاچ‌بک خوشبختانه هیچ‌گونه اضافه کاری صورت نگرفته و پیکره کلی خودرو در عین مدرن بودن، به جد خود وفادار مانده است. چراغ‌ های جلوی زیبا و تا حدودی مربعی، چراغ‌ های عقب عمودی و قوس برجسته گلگیرها، نشانه‌ ای از رنو ۵ قدیم هستند، که در این نسل به خوبی احیا شده اند.

علاوه بر این، چراغ‌های LED مستطیلی که در سپر به عنوان دی لایت کار شده اند، نشانه‌ ای از چراغ‌ های مه شکن R5 توربو قدیمی هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی جالب این هاچ‌بک جدید فرانسوی نشانگر شارژ بیرونی است که روی کاپوت تعبیه شده است. این پنل گرافیکی که به دریچهٔ روی کاپوت نسل اول رنو ۵ اشاره دارد، میزان شارژ خودرو را هنگام اتصال به برق نشان می‌دهد و گرافیک ۵ را به نمایش درمی‌آورد.

مشخصات فنی R5 جدید

رنو ۵ جدید اولین خودرویی است که روی پلت‌ فرم AmpR Small ساخته شده است. در بخش فنی، برای رنو ۵ جدید دو پک باتری متفاوت با سه خروجی در نظر گرفته شده است. پک باتری اولی از نوع ۴۰ کیلووات ساعتی است. خروجی اول این مدل ۹۵ اسب بخار و ۲۱۵ نیوتن متر و خروجی دوم ۱۲۰ اسب بخار و ۲۲۵ نیوتن متر است. موتور نسخه ۵۲ کیلووات ساعتی اما ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد و خودرو را در کم تر از ۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این نسخه هم روی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. باتری ۴۰ کیلووات ساعتی امکان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر و نوع ۵۲ کیلووات ساعتی امکان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می کند. به غیر از نسخه پایه ۹۵ اسبی، سایر نسخه ها از قابلیت شارژ سریع ۱۵ تا ۸۰ درصد در نیم ساعت، بهره مند هستند. رنو ۵ برقی در بخش عقب از تعلیق مولتی لینک بهره می گیرد که برای این سگمنت غیرمعمول است.

۴.۲ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.