معرفی کانسپت اوپل مانتا GSe/ وقتی گذشته به آینده گره می خورد

مانتا GSe

کمپانی اوپل به تازگی کانسپت اوپل مانتا GSe را معرفی کرده که خودرویی با الهام از گذشته اما با تکنولوژی های مدرن است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کانسپت اوپل مانتا GSe خورویی است که به مناسبت پنجاه سالگی مدل محبوب مانتا معرفی شده است و همچنین زیرمجموعه الکتریکی GSe را برای اوپل معرفی می کند. در این خودرو با الهام از طراحی مانتای اصلی سعی شده است پیش نمایشی از ویژگی های مدرن و آینده کمپانی اوپل را داشته باشیم. کانسپت اوپل مانتا GSe به جای پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر قدیمی حالا به پیشرانه ای برقی مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر را دارد.

نکته جالب در رابطه با این کانسپت حفظ حس نوستالژیک دنده دستی چهار سرعته و کلاسیک مانتاست. اوپل مانتا GSe با وجود برقی بودن به جعبه دنده چهار سرعته دستی و کلاچ مجهز است تا لذت رانندگی کوپه کلاسیک را حفظ کند. همچنین با قرار دادن دنده در چهار می توانید این خودرو را در حالت دنده اتوماتیک قرار دهید. علاوه بر این اوپل در رابطه با مدار گشتاور این کانسپت ادعا دارد که از پایین ترین دور موتور، بالاترین گشتاور در مدار قرار می گیرد و این یعنی شتابی راضی کننده در این خودرو خواهیم داشت. تأمین انرژی پیشرانه برقی در کانسپت اوپل مانتا GSe توسط بسته باتری ۳۱ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی انجام می شود که با هر بار شارژ کامل، امکان پیمایش مسافت ۲۰۰ کیلومتر را دارد. همانند دیگر محصولات اوپل در این کانسپت هم از ترمزهایی با عملکرد شارژکننده استفاده شده است و شارژ کامل این خودرو با شارژر معمولی کم تر از چهار ساعت زمان می برد.

اوپل در طراحی کانسپت مانتا GSe سعی کرده سبک جدید طراحی خود را با روح کلاسیک مانتا ترکیب کند و همین باعث شده است طراحی رترو و خوبی را در این خودرو داشته باشیم. در نمای جلو به جای قرار گرفتن جلوپنجره، از یک صفحه ال ای دی استفاده شده است که قابلیت نمایش پیام دارد و در گوشه های این صفحه چراغ های تمام الی ای دی و برجسته را داریم که با طرح L طراحی شده اند. رنگ بدنه این کانسپت تلفیق رنگ های زرد و مشکی است که به همراه طراحی خاص در رینگ های ۱۷ اینچی،ظاهری جذاب و اسپرت را در این کانسپت به وجود می آورند. در داخل اتاق هم تلفیق رنگ های زرد و مشکی را با روکش های چرم و جیر داریم که هماهنگی را با طراحی بدنه ایجاد می کند. دو صفحه نمایش ۱۲ و ۱۰ اینچی به صورت یکپارچه و با محوریت راننده طراحی شده اند و جلوآمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهند. همچنین از سیستم صوتی حرفه ای مارشال در این خودرو استفاده شده است.

کانسپت مانتا GSe آخرین خودرویی نیست که با پسوند GSe می بینیم و قرار است اوپل و واکسهال برنامه تولید خودروهایی تمام الکتریکی و پرقدرت را تحت عنوان این زیرمجموعه پیش ببرند این شامل برقی سازی هاچ بک معروف اوپل کورسا با نام Corsa-e هم می شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.