اوپل موکا ۲۰۲۱ با نسخه الکتریکی رونمایی شد + آلبوم تصاویر

اوپل موکا 2021

مدل جدید «اوپل/ واکسهال موکا» با نسخه الکتریکی “Mokka-e” به تازگی در بازار اروپا رونمایی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت «اوپل» اخیراً از نسل دوم کراس اوور ساب کامپکت «موکا» رونمایی کرده است. این اولین محصول تمام الکتریکی اوپل/ واکسهال به شمار می رود. طراحی موکای ۲۰۲۱ نیز بیانگر زبان طراحی جدید این شرکت است که در محصولات آینده اوپل به کار گرفته می شود. افزون بر این، سیستم کاکپیت دیجیتالی Pure Panel نیز برای اولین بار در محصولات اوپل به کار رفته است.

اوپل موکا 2021

از نظر ابعاد بدنه، موکای ۲۰۲۱ نسبت به مدل قبلی خود ۱۲۵ میلی متر طول کم تری دارد. بدین ترتیب، طول بدنه از سپر جلو تا سپر عقب به ۴۱۵۰ میلی متر می رسد. با این وجود، فاصله طولی بین محورها بیش تر شده و سرنشینان عقب فضای بیش تری را نسبت به مدل قبل در اختیار دارند. فضای بار عقب نیز، با وجود کوتاه تر شدن بدنه، با کاهش ۶ لیتری به ۳۵۰ لیتر رسیده است.

اوپل موکا 2021

اوپل موکای جدید برمبنای پلتفرم CMP جدید گروه «پژو – سیتروئن» طراحی و تولید شده است. ساختار سبک وزن و چابک بدنه، ۱۲۰ کیلوگرم از وزن مدل جدید را کاهش داده است. سختی بدنه نیز افزایش یافته و در مدل الکتریکی موکا سختی پیچشی تا ۳۰ درصد بیش تر شده است. بدین ترتیب، مدل جدید موکا افزون بر کاهش مصرف سوخت، لذت رانندگی بیش تری را نیز به راننده القا می کند.

کابین

اوپل موکا 2021

در کابین اوپل موکا ۲۰۲۱ طراحی مدرن و گیرایی را شاهد هستیم. برای پشت آمپر دیجیتالی نمایشگری تا سایز ۱۲ اینچ و برای سیستم سرگرمی نمایشگری تا سایز ۱۰ اینچ درنظر گرفته شده است. نکته جالب توجه، وجود سیستم های اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت استاندارد است. با استفاده از سرویس OpelConnect نیز امکان مسیریابی زنده فراهم می شود. سرنشینان اوپل موکا اکنون می توانند با استفاده از پد شارژ وایرلس، تلفن همراه خود را شارژ نمایند.

ویژگی های فنی

اوپل موکا 2021

با استفاده از پلتفرم ماژولار CMP، امکان معرفی نسخه تمام الکتریکی به همراه پیشرانه های بنزینی فراهم آمده است. اوپل کراس اوور جدید خود را با مدل الکتریکی Mokka-e رونمایی می کند. این نسخه، از موتور الکتریکی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

اوپل موکا 2021

بسته باتری ۵۰ کیلووات ساعتی نیز شعاع مسافتی ۳۲۲ کیلومتر در چرخه WLTP را فراهم می کند. سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت برای خودرو درنظر گرفته شده که شعاع مسافتی در هر حالت تغییر می یابد. بیشینه سرعت اوپل موکا ۲۰۲۱ در ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا ذخیره باتری ها حفظ شود. این کراس اوور الکتریکی از سیستم شارژ سریع با سوکت ۱۰۰ کیلوواتی DC بهره می برد که ۸۰ درصد ذخیره باتری ها را در مدت زمان ۳۰ دقیقه بازیابی می کند. پیشرانه های دیزلی و بنزینی نیز در هنگام عرضه به بازار ارائه می شوند.

اوپل موکا 2021

اوپل موکا در بحث فناوری نیز به روزرسانی قابل توجهی را نسبت به نسل قبل تجربه کرده است. از جمله سیستم های ایمنی و کمک راننده می توان به کروزکنترل فعال با قابلیت استاپ اند گو، راهنمای ماندن در خط فعال، چراغ های LED ماتریکس فعال، دوربین پانورامای ۱۸۰ درجه فعال، شناسایی علائم و ترافیکی و… اشاره کرد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.