واکسهال نسخه رالی الکتریکی از کورسا را برای اوپل طراحی کرد

واکسهال نسخه رالی الکتریکی از کورسا را برای اوپل طراحی کرد
آن چه «واکسهال» از نسل جدید «کورسا» برای ما روایت می کند، بسیار متفاوت است. مهم ترین تفاوت این روایت، الکتریکی بودن خودرو است. اما سخن از چه چیزی می گوییم؟
با Corsa-e Rally آشنا شوید. یک اتومبیل رالی پیشرفته با موتور ۱۳۴ اسب بخاری پلاگین! این خودرو می تواند ستاره تمام الکتریکی نخستین دوره از رقابت های رالی خودروهای «اوپل» باشد. رقابت های موسوم به ADAC Opel e-Rally Cup که جایگزین مسابقات Opel Rally Cup شده است. رقابت هایی که به پاس زحمات «آدام اوپل» شکل گرفت و هدف اصلی در آن ها، معرفی خودروهای جدید، که اغلب آن ها را مدل های اسپرت کوچک تشکیل می دادند، بود.
آن چه همواره در این رقابت ها فراموش می شد، حضور نامی از واکسهال در مسابقات بود. پس از توقف تولید مدل آدام، اکنون نیاز به یک هاچ بک تند و تیز دیگر در این مسابقات احساس می شود. از سویی شاید یک کورسای بنزینی هر چه قدر هم که جدید باشد، جذابیت و آپشن تازه ای برای مسابقات به حساب نیاید! بنابراین بازگشت به رقابت ها با یک هاچ بک داغ الکتریکی، شروعی هیجان انگیز برای تمام طرفداران این برند است. مسابقات رالی اوپل در دسته ۴۶٫۰۰۰ یورو جای می گیرد که در رده مسابقات
به نسبت ارزان قیمت طبقه بندی می شود.
واکسهال نسخه رالی الکتریکی از کورسا را برای اوپل طراحی کرد
این کورسای الکتریکی همان موتور ۱۳۴ اسب بخاری مذکور را دارد، اما فراموش نکنید که با این پیشرانه، قادر به پیمایش ۳۲۰ کیلومتر مسافت است. بیشینه سرعت آن به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود می شود و شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت آن در حدود ۸٫۱ ثانیه اندازه گیری شده است. وزن خالص کورسا الکتریکی ساخت واکسهال، به طور تقریبی ۱٫۴۰۰ کیلوگرم است. این وزن برای خودروهای رالی اندکی کم به نظر می رسد. سیستم های ABS و ESP به طور پیش فرض، غیرفعال شده اند. اما سیستم تعلیق جدیدی در این مدل دیده می شود و اکسل جلو نیز به دیفرانسیل تورشن مجهز شده است تا گشتاور تولیدی موتور را در سطوح گل و لای، بهتر بین چرخ ها توزیع کند. ۱۵ دستگاه کورسا الکتریکی در تابستان ۲۰۲۰ به صورت تبلیغاتی وارد بازار می شوند. نظر شما چیست؟ آیا این خودرو توان رقابت با پژو ۲۰۸ e را دارد؟
واکسهال نسخه رالی الکتریکی از کورسا را برای اوپل طراحی کرد
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.