نیسان پاترول منهارت؛ غول 650 اسب بخاری!

نیسان پاترول منهارت
پاترول منهارت

نیسان پاترول منهارت جدیدترین نسخه تیون شده از پاترول نیسمو است که به تازگی توسط منهارت معرفی شده است.

مدیران 777 مدیران 777

نشان منهارت را به عنوان یکی از تیونرهای مطرح دنیا می شناسیم. این تیونر همیشه محصولات جذاب را جذاب تر و قدرتمندتر ارائه می دهد و حالا سراغ نیسان پاترول نیسمو رفته است. نسل ششم نیسان پاترول حالا ۱۳ سال است که در بازار به فروش می رسد، اما حتا با گذشت این سال ها منهارت تصمیم گرفته است دستی به سر و روی این شاسی بلند جذاب بکشد. اگرچه منهارت را به عنوان تیونر تخصصی خودروهای آلمانی می شناسیم، اما حالا مدتی است که این نشان به تیون غیر آلمانی ها هم علاقه نشان داده است. پروژه های اخیر منهارت نظیر دیفندر، آئودی RS3 و مرسدس AMG SL همگی اروپایی بوده اند، اما حالا با یک ژاپنی بزرگ و پرقدرت طرف هستیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی نیسان پاترول منهارت

نیسان پاترول منهارت
پاترول منهارت

همه ما منهارت را با همان رنگ مشکی و طلایی معروفش می شناسیم و این سنت در نیسان پاترول منهارت هم تکرار شده است. نکته مهم این است که منهارت تیون را بر روی پاترول نیسموی قبل از فیس لیفت انجام داده و علاوه بر رنگ بدنه، تغییر را در ارتفاع و رینگ ها می بینیم. سپر طراحی جذاب و جدید دارد و المان های طلایی در رینگ، سپر، اسپویلر و بدنه باعث شده است تضاد رنگی جذابی را در این خودرو داشته باشیم. ترکیب رنگی طلایی و مشکی با دقت و زیبایی در کابین هم به کار رفته است. روکش چرم و جیر مرغوب را درون کابین می بینیم، اما با نگاهی به داخل کاملاً متوجه قدیمی بودن طراحی داخلی کابین نسبت به شاسی بلندهای روز دنیا می شویم.

مشخصات فنی نیسان پاترول منهارت

پیشرانه نیسان پاترول منهارت
پیشرانه نیسان پاترول منهارت

زیر کاپوت این غول تیون شده ژاپنی همچنان پیشرانه ۵.۶ لیتری V8 نیسمو را می بینیم، اما این موتور دیگر تنفس طبیعی نیست و سوپرشارژ به آن اضافه شده است. این پیشرانه تقویت شده حالا توان تولید نهایت قدرت ۶۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر را دارد. در نسخه معمولی این پیشرانه توان تولید ۴۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را داشت. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. علاوه بر تقویت قوای فنی در نیسان پاترول منهارت، کیت اگزوز سفارشی خاصی روی این شاسی بلند نصب شده است تا صدای جذابی را با بالا رفتن دور موتور در این خودرو داشته باشیم.

در مورد عملکرد فنی نیسان پاترول منهارت هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است، اما می دانیم که این خودرو در نسخه نیسمو شتاب صفر تا صد را در ۷.۳ ثانیه ثبت می کند که البته اصلاً رکورد عجیبی نیست، اما نباید فراموش کرد که پاترول نیسمو ۲,۶۶۵ کیلوگرم وزن دارد و قطعاً شتاب به مراتب بهتری را در نسخه کاستوم یا سفارشی منهارت خواهیم دید.

اگرچه تصاویر این مقاله صرفاً رندرهایی از محصول نهایی هستند، اما کمپانی منهارت در حال حاضر ثبت سفارش این شاسی بلند را در امارات متحده عربی برای پیش فروش آغاز کرده است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

نیسان پاترول منهارت چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

زیر کاپوت این غول تیون شده ژاپنی همچنان پیشرانه ۵.۶ لیتری V8 نیسمو را می بینیم، اما این موتور دیگر تنفس طبیعی نیست و سوپرشارژ به آن اضافه شده است. این پیشرانه تقویت شده حالا توان تولید نهایت قدرت ۶۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر را دارد.

نیسان پاترول در نسخه نیسمو چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه معمولی این پیشرانه توان تولید ۴۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را داشت. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.