مسکویچ 6 ؛ کی ام سی J7 در روسیه

مسکویچ 6
مسکویچ ۶

به تازگی، مسکویچ (Moskvich) روسیه از خودروی جدید و مونتاژی خود تحت عنوان مسکویچ ۶ پرده برداشته است. در واقع، این خودرو همان KMC J7 یا به عبارت بهتر سهول A5 پلاس است.

مدیران 777 مدیران 777

مسکویچ ۶ در اصل همان سهول A5 پلاس است که در ایران توسط کرمان موتور و تحت برند و لوگوی این شرکت با نام اختصاری KMC J7 عرضه می شود و در روسیه قرار است تحت عنوان مسکویچ و با برند اختصاصی روس ها به بازار بیاید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مسکویچ ۶

مسکویچ 6
مسکویچ ۶

همان طور که می دانید، سهول A5 پلاس نسخه فیس لیفت جک J7 است که از سال ۲۰۲۱ در خط تولید این کمپانی چینی حضور دارد. این خودرو بدون تغییرات ظاهری خاصی به بازار روسیه پا گذاشته است و نسبت به نمونه تولیدی در ایران تنها شاهد نصب یک بال عقب برای مسکویچ ۶ هستیم. موردی که در نمونه های اسپرت سهول A5 پلاس با خطوط قرمزرنگ روی بدنه نیز دیده شده بود.

فروش رسمی این خودرو در روسیه از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

مشخصات فنی

مسکویچ 6
مسکویچ ۶

طبق اطلاعات منتشرشده در سایت های خودرویی روسیه، مسکویچ ۶ با یک پیشرانه ی ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به همراه دو نوع جعبه دنده دستی و CVT به بازار روسیه عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه تفاوت فاحش مشخصات فنی مسکویچ ۶ روسیه با نمونه عرضه شده در ایران است، چراکه نسخه تولیدی در ایران دارای قدرتی برابر با ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری و جعبه دنده آن از نوع ۶ سرعته دو کلاچه است.

کابین مسکویچ 6
کابین مسکویچ ۶

سخن پایانی

به نظر می رسد چینی ها روز به روز در حال افزایش مرزهای صادراتی خود و بلعیدن بازارهای خودرویی هستند، به نحوی که، اکنون به طور تقریباً کاملی بازار خودروی کشورهایی چون ایران و روسیه و همچنین برخی کشورهای آمریکای جنوبی را در دست دارند و حتا در کشورهای صاحب ثروتی همچون شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس نیز به نحو مطلوبی نفوذ کرده و توانسته اند با قیمت های بسیار رقابتی (نه در ایران) و شرایط فروش متنوع و منعطف (نه در ایران) حاشیه امن خوبی را برای خود ایجاد کنند.

مسکویچ ۶ یا همان سهول A5 پلاس در روسیه چه مشخصاتی دارد؟

طبق اطلاعات منتشرشده در سایت های خودرویی روسیه، مسکویچ ۶ با یک پیشرانه ی ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به همراه دو نوع جعبه دنده دستی و CVT به بازار روسیه عرضه خواهد شد.

مسکویچ ۶ چه زمانی در روسیه به فروش می رسد؟

فروش رسمی این خودرو در روسیه از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

۵ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.