کی ام سی J7 یا مسکویچ ۶ ؛ در روسیه به ناوگان تاکسیرانی پیوست

مسکویچ ۶ تاکسیرانی روسیه
مسکویچ ۶ تاکسیرانی روسیه

کی ام سی J7، مسکویچ ۶ یا به عبارت دقیق تر جک A5 پلاس در روسیه به ناوگان تاکسی‌رانی این کشور ملحق شد.

مدیران 777 مدیران 777

چندی پیش بود که مسکویچ (Moskvich) روسیه از خودروی جدید و مونتاژی خود تحت عنوان مسکویچ ۶ پرده برداشت. در واقع، این خودرو همان KMC J7 یا به عبارت بهتر جک A5 پلاس است که حالا به ناوگان تاکسی‌رانی روس ها پیوسته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مسکویچ ۶ در قامت تاکسی

جک A5 پلاس نسخه فیس لیفت جک J7 است که از سال ۲۰۲۱ در خط تولید این کمپانی چینی حضور دارد. این خودرو بدون تغییرات ظاهری خاصی به بازار روسیه پا گذاشته است و نسبت به نمونه تولیدی در ایران تنها شاهد نصب یک بال عقب برای مسکویچ ۶ هستیم؛ موردی که در نمونه های اسپرت جک A5 پلاس با خطوط قرمزرنگ روی بدنه نیز دیده شده بود. روس ها در بخش کابین نیز در نمونه های تاکسی‌رانی تفاوتی ایجاد نکرده اند و حتا قطعات دکوراتیو قرمزرنگ نیز در مسکویچ ۶ تاکسی دیده می شود.

مشخصات فنی

طبق اطلاعات منتشرشده در سایت های خودرویی روسیه، مسکویچ ۶ با یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به همراه دو نوع جعبه دنده دستی و CVT به بازار روسیه عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه، تفاوت فاحش مشخصات فنی مسکویچ ۶ روسیه با نمونه عرضه شده در ایران است، چراکه نسخه تولیدی در ایران دارای قدرتی برابر با ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری و جعبه دنده آن از نوع ۶ سرعته دو کلاچه است. البته طبق اطلاعات منتشرشده توسط برخی سایت های روسی، نسخه ۱۷۲ اسبی با جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه نیز به بازار روسیه ورود خواهد کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی مسکویچ ۶ می توان به مواردی نظیر شش عدد ایربگ، شیفتر دنده پشت فرمان، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کنترل کشش، دوربین ۳۶۰، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت و ورود بدون کلید، سقف پانوراما، آینه‌های تاشو برقی، مانیتور عمودی، کنسول میانی مجهز به سردکن، شارژر وایرلس، کلاستر دیجیتال، کروز کنترل، گرم‌کن صندلی راننده، صندلی راننده برقی، صندوق عقب برقی، نورپردازی داخل کابین، سیستم تهویه اتوماتیک مجهز به دریچه عقب و… اشاره کرد.

مسکویچ ۶ چه مشخصاتی دارد؟

طبق اطلاعات منتشرشده در سایت های خودرویی روسیه، مسکویچ ۶ با یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به همراه دو نوع جعبه دنده دستی و CVT به بازار روسیه عرضه خواهد شد. نسخه ۱۷۲ اسبی با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه نیز در ادامه به بازار این کشور خواهد آمد.

مسکویچ ۶ چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی مسکویچ ۶ می توان به مواردی نظیر شش عدد ایربگ، شیفتر دنده پشت فرمان، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کنترل کشش و…، اشاره کرد.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.