دایملر صد سالگی لوگوی مرسدس بنز را جشن می گیرد

صد سالگی لوگوی مرسدس بنز
صد سالگی لوگوی مرسدس بنز

لوگوی ستاره سه پر بنز از ماندگارترین لوگوها در جهان است. اکنون که سالگرد صد سالگی لوگوی مرسدس بنز فرا رسیده است، اهالی اشتوتگارت در تدارک جشنی ویژه برای این نماد تاریخی هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

لوگوها چیزی فراتر از نماد برای یک کمپانی هستند. در حقیقت، آن ها هویت برند را به تصویر می کشند. گاه حتا این لوگوها خود به نمادی مستقل بدل می شوند. به عنوان یک نمونه موفق از این دست لوگوها، می توان به نشان ستاره سه پر مرسدس بنز اشاره کرد. آلمانی ها در همین ماه میلادی می خواهند صد سالگی لوگوی مرسدس بنز را جشن بگیرند. اگرچه این لوگو در طول یک قرن گذشته تغییرات زیادی کرده، اما کماکان فرم کلی خود را حفظ کرده است. هر جا یک ستاره سه پر با یک حلقه احاطه شده باشد، ما را به یاد نشان مرسدس می اندازد.

تاریخچه لوگوی مرسدس بنز

به بهانه صد سالگی لوگوی مرسدس بنز بد نیست نگاهی به تاریخچه این لوگو بیاندازیم. نخستین بار، پنجم نوامبر ۱۹۲۱ بود که این لوگو به ثبت رسید. گروه دایملر (DMG) درخواست ثبت تجاری این لوگو را، که تا امروز استفاده می شود، ارائه کرد. البته پیش از این ماجرا هم به مدت یک دهه لوگوی ستاره مرسدس بنز وجود داشت، اما هنوز داخل حلقه قرار نگرفته بود. با تمام این اوصاف، برندی که ما امروز به عنوان مرسدس بنز می شناسیم تا سال ۱۹۲۶ ظهور نکرده بود! یعنی پنج سال پس از ثبت علامت تجاری ستاره سه پر. ادغام دایملر و بنز در ۱۹۲۶ منجر به ایجاد کمی تغییر در لوگو شد. از آن زمان به بعد بود که ستاره مرسدس بنز به شکل نمادین روی کاپوت تمام مدل های این شرکت قرار گرفت. آن ها که به یاد دارند، خوب می دانند هر یک از پرهای ستاره بنز مفهوم مشخصی را می رساند. این سه پر نمادی از فعالیت های گروه دایملر در زمینه ساخت وسایل نقلیه موتوری زمینی، هوایی و دریایی هستند. جالب این جاست که در سال ۱۹۲۱، یک نشان ستاره چهار پر هم برای دایملر به ثبت رسیده بود، اما بعدها در سال ۱۹۸۹ توسط شرکت فضایی دویچه Aktiengesellschaft  مورد استفاده قرار گرفت؛ شرکتی که امروزه به عنوان گروه هوا و فضای دایملر شناخته می شود.

آینده لوگوی مرسدس بنز

با توجه به قدرت بالایی که لوگوی مرسدس بنز دارد، بعید است به این زودی شاهد تغییر آن باشیم. همچنین با فرا رسیدن صد سالگی لوگوی مرسدس بنز احتمالاً در آینده شاهد بازگشت لوگو به فرم ایستاده روی کاپوت، در اکثر محصولات این برند خواهیم بود. C کلاس W206 این روزها حتا به صورت سفارشی هم با لوگوی ایستاده روی کاپوت در اروپا عرضه نمی شود، اما نسخه لانگ این خودرو در چین امکان سفارش با این فرم لوگو را دارد. در آمریکا دیگر E کلاس هم بدون لوگوی ایستاده عرضه می گردد، اما مشتریان اروپایی می توانند E کلاس را با لوگوی ایستاده هم خریداری کنند. فعلاً تنها مرسدس بنزهایی که هنوز به صورت استاندارد با لوگوی ایستاده به فروش می رسند، مدل های S کلاس، S کلاس می باخ و می باخ GLE هستند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: موتور وان

لوگوی مرسدس بنز چه سالی طراحی شد؟

نخستین بار، پنجم نوامبر ۱۹۲۱ بود که این لوگو به ثبت رسید. گروه دایملر (DMG) درخواست ثبت تجاری این لوگو را، که تا امروز استفاده می شود، ارائه کرد. البته قبل از این ماجرا هم به مدت یک دهه، لوگوی ستاره مرسدس بنز وجود داشت، اما هنوز داخل حلقه قرار نگرفته بود.

مفهوم لوگوی ستاره سه پر مرسدس بنز چیست؟

آن ها که به یاد دارند، خوب می دانند هر یک از پرهای ستاره بنز مفهوم مشخصی را می رساند. این سه پر نمادی از فعالیت های گروه دایملر در زمینه ساخت وسایل نقلیه موتوری زمینی، هوایی و دریایی هستند.

لوگوی مرسدس بنز چه زمانی تغییر می کند؟  

با توجه به قدرت بالایی که لوگوی مرسدس بنز دارد، بعید است به این زودی شاهد تغییر آن باشیم. همچنین با فرا رسیدن صد سالگی لوگوی مرسدس بنز احتمالاً در آینده شاهد بازگشت لوگو به فرم ایستاده روی کاپوت در اکثر محصولات این برند خواهیم بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.