مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴ ؛ قصر متحرک مرسدس ، فیس لیفت شد

مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴
مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴

بالاخره نسخه فیس لیفت مرسدس بنز GLS کلاس از راه رسید؛ فیس لیفتی که تمام واریانت های GLS اعم از میباخ و AMG را در بر می گیرد.

مدیران 777 مدیران 777

فروش نسخه فیس لیفت مرسدس بنز GLS از اواخر سال ۲۰۲۳، ابتدا در آمریکا و سپس در سایر بازارهای جهانی آغاز خواهد شد. مرسدس بنز GLS را در واقع باید نسخه شاسی بلند S کلاس و به بیانی دیگر، پرچم‌دار بخش کراس اوورها و شاسی بلندهای مرسدس دانست. خودرویی که لوکس گرایی و مجلل بودن S کلاس را در کنار قابلیت های بی‌راهه‌نوردی به صورت همزمان با خود به همراه دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تغییرات ظاهری

نسخه های استاندارد مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴ تغییرات ظاهری اندکی را تجربه کرده اند. در این مدل ها، جلوپنجره به چهار خط افقی دارای تریم نقره ای رنگ مزین شده است و سپرها نیز دارای ورودی های هوا با تریم مشکی براق هستند. چراغ های عقب دارای موتیف جذابی هستند و رنگ های جدیدی برای بدنه از جمله آبی متالیک Twilight و خاکستری آلپاین غیرمتالیک قابل سفارش هستند.

در نسخه GLS 600 میباخ، گرافیک داخلی جلوپنجره خودرو به صورت خطوط کرومی عمودی پر تعداد کار شده است و نوشته MAYBACH در لبه بالایی آن خود نمایی می کند. در دو طرف سپر شاهد جانمایی نورپردازی برای GLS 600 هستیم که شامل پروجکشن انیمیشنی لوگو میباخ است و فارغ از بحث زیبایی شناختی، صرفاً متفاوت است. در نمای کناری این نسخه هم رینگ های ۲۳ اینچی فورج دیده می شود.

مرسدس بنز AMG GLS63 هم به‌روزرسانی ظاهری محدودی داشته است. این خودرو دارای پروژکتورهایی است که لوگوی انیمیشن AMG را روی زمین نمایش می دهند. همچنین به لطف به‌روزرسانی نرم افزاری، تنظیمات جدیدی برای کنترل رولینگ بدنه و همچنین سیستم تعلیق بادی این خودرو در نظر گرفته شده است.

داخل کابین چه خبر است؟

داخل کابین GLS Class 2024 تغییراتی در نمایشگرهای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی MBUX رخ داده است و سه گرافیک جدید کلاسیک، اسپرت و محافظه کارانه برای آن قابل انتخاب هستند. راننده می تواند یکی از هفت تم رنگی لحاظ شده را نیز برای آن انتخاب کند. در حالت آفرودی، این نمایشگر به راننده مواردی همچون شیب خودرو، قطب نما و نمای زیر خودرو را نشان می دهد. مرسدس بنز همچنین تودوزی های جدیدی را برای GLS 2024 شامل بژ کاتالانا و قهوه ای باهیا ارائه کرده است. از جمله تجهیزات استاندارد GLS می توان به مواردی همچون سقف پانورامیک، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، نوربالای هوشمند و… اشاره کرد.

مشخصات فنی مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴

مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴

در نسخه پایه که با کد GLS 450 4Matic شناخته می شود، از یک پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی بهره گرفته شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر بوده و طی ۵.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز صد کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن هم ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در گام بعدی، مرسدس بنز GLS 580 4Matic را داریم که به پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر تویین توربوشارژ مجهز شده و قادر به تولید ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه طی ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن نیز روی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴

پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توبوشارژ مرسدس در نسخه GLS 600 میباخ قادر به تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است و طی ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز صد کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن نیز روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴
مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۲۴

مرسدس AMG GLS63 هم به پیشرانه ۴ لیتری تویین توربو مجهز است، با این تفاوت که، این پیشرانه در نسخه AMG قادر به تولید ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است و طی ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز صد کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن ۲۹۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مرسدس بنز GLS 580 4Matic چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو به پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر تویین توربوشارژ مجهز شده و قادر به تولید ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه طی ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن نیز روی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مرسدس بنز AMG GLS63 چه مشخصاتی دارد؟

مرسدس AMG GLS63 هم به پیشرانه ۴ لیتری تویین توربو مجهز است، با این تفاوت که، این پیشرانه در نسخه AMG قادر به تولید ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.