آئوروس کامندانت؛ شاسی بلند لوکس روسی

آئوروس کامندانت
آئوروس کامندانت

براساس تصاویری که به صورت رسمی از آئوروس کامندانت منتشر شد، می‌توان گفت این اس یو وی لوکس روسی بر مبنای همان زبان طراحی سنات طراحی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وقتی صحبت از خودروسازان روسی به میان می آید، شاید پیش از هر چیزی به یاد لادا و محصول بسیار سالخورده اش یعنی نیوا بیافتید. اما این بار به جای محصولات نسبتاً زشت، ضعیف و کاملاً اقتصادی روس ها، به سراغ یک شاسی بلند لوکس، پرقدرت و متفاوت روسی آمده ایم.

مدیران 777 مدیران 777

طراحی ظاهری آئوروس کامندانت

براساس تصاویری که به صورت رسمی از آئوروس کامندانت منتشر شد، می‌توان گفت این اس یو وی لوکس روسی بر مبنای همان زبان طراحی سنات طراحی شده است. زبانی که شباهت بی چون و چرایی به محصولات کمپانی معظم رولزرویس دارد و نمی توان کپی برداری در برخی بخش ها همچون جلوپنجره را کتمان کرد.

در نمای جلوی کامندانت شاهد استفاده از یک جلوپنجره بزرگ هستیم و چراغ‌ها نیز دارای طرح فیزیکی ساده اما گرافیکی جذاب و به‌روز هستند. به طور کلی، می‌‌توان طراحی آئوروس کامندانت را بسیار ساده و به دور از هر گونه اغراق و دقیقاً مطابق با استانداردهای یک خودروی تشریفاتی و فوق لوکس دانست. همین موضوع یعنی سادگی طراحی خودرو سبب شده است طراحی کلی این شاسی بلند روسی، باوقار و ماندگار به نظر برسد.

فضای داخلی کامندانت

کابین آئوروس کامندانت
کابین کامندانت

در بخش داخلی کامندانت نیز شاهد طرحی تجمل گرایانه و لوکس هستیم و باز هم تا حدودی زبان طراحی رولزرویس برای‌مان تداعی می شود. تریم داخلی کابین تا حد امکان به مرغوب ترین پوشش ها و متریال مزین شده است تا حس و حال کاملاً لوکس را به سرنشینان منتقل نماید. در این شاسی بلند روسی از ترکیب صندلی های ۲+۲ با تنظیمات گسترده به همراه سیستم تهویه و ماساژور بهره گرفته شده است.

ابعاد و اندازه های خودرو

آئوروس کامندانت دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۳۸۰، ۲۰۰۴ و ۱۸۲۰ میلی متر است. وزن خالص کامندانت ۳۲۳۵ کیلوگرم، فضای صندوق عقب ۶۰۰ لیتر و حجم باک هم ۹۰ لیتر اعلام شده است.

پیشرانه و مشخصات فنی آئوروس کامندانت

برای کامندانت از یک پیشرانه بنزینی هشت سیلندر ۴.۴ لیتری توربوشارژ به همراه سیستم هیبرید استفاده شده است. حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی کامندانت ۵۹۸ اسب بخار و گشتاور آن نیز عدد چشمگیر ۸۸۰ نیوتن متر اعلام شده است. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با حالت های رانندگی مختلف، نیروی تولیدی توسط پیشرانه کامندانت را به هر چهار چرخ منتقل می نماید.

موتور برقی کامندانت ۳۸ اسب بخار نیرو تولید می کند و این نیرو به صورت لحظه ای می تواند تا ۶۳ اسب بخار افزایش یابد.

شروع تولید انبوه و تحویل به مشتریان

به تازگی، از رسانه های روسی خبر رسیده است که تولید سریالی و انبوه آئوروس کامندانت، شاسی بلند فوق لوکس روسی، در کارخانه این شرکت واقع در منطقه Alabuga SEZ جمهوری تاتارستان آغاز شده است.

کمپانی آئوروس مدعی است که عمده قطعات مورد نیاز برای کامندانت در داخل روسیه تولید و تأمین می شوند و کامندانت علاوه بر جنبه های لوکس گرایی و ارائه امکانات خاص، از این نظر نیز محصول شاخصی برای روس ها و صنعت خودروی این کشور به شمار می آید. در نظر داشته باشید که تا پیش از معرفی برند آئوروس، اوج خلاقیت روس ها به تولید محصولات بسیار ساده لادا خلاصه می شد.

میزان داخلی سازی کامندانت در وهله اول، ۷۰ درصد اعلام شده است و نکته مهم دیگر پنل های بدنه این خودرو هستند که قالب گیری آن ها هم در روسیه به انجام رسیده است. تحویل آئوروس کامندانت به مشتریان در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی کلید خواهد خورد.

کمپانی آئوروس در حال حاضر، سه محصول سدان با نام سنات، ون با نام آرسنال و شاسی بلند با نام کامندانت را در خطوط تولید خود دارد و از این خودروها نسخه های سفارشی سازی شده برای رئیس جمهور روسیه، تیم حفاظت دولتی در روسیه، مراسم بین المللی و همچنین مشتریان عادی تولید می کند.

قیمت کامندانت

کمپانی آئوروس مدل کامندانت را حدود ۳۳ میلیون روبل قیمت گذاری کرده است و با این کار عملاً آن را در مقابل محصولات فوق لوکسی همچون رولزرویس کولینان، مرسدس GLS میباخ، بنتلی بنتایگا و… قرار داده است.

آئوروس کامندانت چه مشخصاتی دارد؟

برای کامندانت از یک پیشرانه بنزینی هشت سیلندر ۴.۴ لیتری توربوشارژ به همراه سیستم هیبرید استفاده شده است. حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی کامندانت ۵۹۸ اسب بخار و گشتاور آن نیز عدد چشمگیر ۸۸۰ نیوتن متر اعلام شده است.

آئوروس کامندانت چه قیمتی دارد؟

کمپانی آئوروس مدل کامندانت را حدود ۳۳ میلیون روبل قیمت گذاری کرده است.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.