معرفی مرسدس بنز AMG CLE53 کوپه مدل 2024 با 440 اسب بخار

مرسدس بنز AMG le53 کوپه
مرسدس بنز AMG le53 کوپه

مرسدس بنز AMG CLE53 کوپه مدل ۲۰۲۴ با طراحی و قوای فنی جذاب با شتاب ۴ ثانیه ای معرفی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در اوایل سال ۲۰۲۳، کمپانی مرسدس بنز کوپه‌های محبوب کلاس C و کلاس E را در یک خودرو جدید به نام CLE ترکیب کرد. اما در روزهای اخیر ، نسخه پرفورمنس با نام مرسدس AMG CLE53 از طرف این برند آلمانی به جهان معرفی شد، که قرار است در اکثر بازارهای جهانی در سال ۲۰۲۴ به فروش برسد.

طراحی بیرونی مرسدس بنز AMG CLE53

CLE53 دارای طراحی منحصر به فردی است، که فقط به جلو و عقب خودرو که طراحی جدیدی دارند، محدود نمی شود. AMG در این مدل پنجره های جانبی و شیشه عقب بزرگتری را طراحی کرده است. در نمایی جلویی خودرو، گریل بزرگ با خطوط عمودی و لوگو مرسدس  با الهام از تمام مدل های مرسدس بنز طراحی شده است. همچنین یک بامپر مشکی در پایین سپر به همراه دو ورودی هوا بزرگ تعبیه شده است.

در نمای عقبی خودرو اولین چیزی که توجه شما به آن جلب خواهد شد، چهار لوله بزرگ مشکی اگزوز است. چراغ های LED با قاب‌های سه‌بعدی به صورت یکپارچه و یک اسپویلر کوچک بر روی درب صندوق از دیگر جزئیات این خودرو در نمای عقبی آن هستند. رینگ های ۱۹ اینچی به صورت استاندارد برای این مدل عرضه می شوند، اما در صورت تمایل مشتریان برای آن ها رینگ های ۲۰ اینچی نیز طراحی شده است، که قابل سفارش هستند.

همچنین یک بسته اختیاری به نام بسته AMG Performance Studio، برای مرسدس CLE53 طراحی شده است، که شامل یک اسپویلر عقب بزرگ تر بر روی درب صندوق و یک دیفیوزر عقب بین لوله‌های اگزوز می شود. همچنین دو کیت بدنه با نام های AMG Night و AMG Carbon Fiber نیز در دسترس خواهند بود.

مشخصات فنی مرسدس AMG CLE53

مرسدس بنز AMG le53 کوپه
مرسدس بنز AMG le53 کوپه

زیر کاپوت مرسدس AMG CLE53 که آخرین کوپه مرسدس بنز است، یک موتور شش سیلندر با کد M256M با حجم ۳.۰ لیتر و توربوشارژ AMG-enhanced قرار دارد. این پیشرانه شش سیلندر توانایی تولید ۴۴۳ اسب بخار و ۵۶۰ نیوتن – متر گشتاور را دارد که که اگر پیشرانه در حالت پرفورمنس قرار بگیرد به مدت ۱۲ ثانیه گشتاور از ۵۶۰ به  600 نیوتن – متر افزایش پیدا می کند. همچنین کمپانی مرسدس بنز تخمین می‌زند که CLE53 قادر است در زمانی حدود ۴.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعتی که کوپه جدید مرسدس بنز می تواند به آن دست پیدا کند، ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است، که به صورت الکترونیکی محدود شده است.

این موتور شامل بهبودهای در بخش طراحی خود است که به آن امکان می دهد قدرت بیشتری را تولید کند، کانال‌های ورودی و خروجی هوا بازطراحی شده، پیستون های جدید و تزریق بهبود یافته سوخت از بروزرسانی های این پیشرانه در مرسدس بنز CLE53 است. یک توربوشارژر بزرگ برای پیشرانه طراحی شده است که توان پیشرانه را در حداکثر قدرت ممکن قرار می دهد. همچنین این خودرو هیبرید دارای پیشرانه الکتریکی نسل دوم مرسدس بنز است، که با توان ۴۸ ولتی خود بخشی از قدرت ترکیبی این خودرو را تامین می کند.

مرسدس CLE53 2024 توان پیشرانه را از طریق گیربکس AMG SpeedShift TCT 9G عبور می‌دهد، که آن را به سیستم استاندارد AMG Performance 4MATIC+ چهار چرخ محرک انتقال می‌دهد. برای سیستم ترمز این خودرو جذاب از ترمزهای جلویی با قطر ۱۴.۶ اینچ با کالیپر چهار پیستون و ترمزهای عقب با قطر ۱۴.۲ اینچ با کالیپر یک پیستون استفاده شده است.

مرسدس CLE53 به صورت استاندارد با سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب عرضه می شود. در سرعت های زیر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب می‌توانند به سمت مخالف چرخ‌های جلو تا ۲.۵ درجه چرخش کنند. آنها در سرعت‌های بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به صورت موازی با چرخ‌های جلو چرخش می‌کنند تا به پایداری و هندلینگ خودرو بهبود ببخشند.

طراحی کابین مرسدس بنز AMG CLE53

مرسدس بنز AMG le53 کوپه
مرسدس بنز AMG le53 کوپه

در داخل مرسدس CLE53، یک صفحه نمایش ۱۱.۹ اینچی به عنوان کلاستر و یک صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۵ اینچی برای نمایش سیستم سرگرمی و اطلاعات خودرو، تعبیه شده است. روکش صندلی ها به صورت استاندارد از جنس MB-Tex/میکروفیبر با دوخت های قرمز است، اما گزینه‌های دیگری از جنس چرم نیز قابل سفارش است. همچنین صندلی های راننده و شاگرد، شامل صندلی های AMG Performance می شوند که صندلی های مسابقه ای هستند، که با حداقل وزن و طراحی خاص خود، حس رانندگی اسپرت را به سرنشینان القا می کنند.

گالری تصاویر

سوالات متداول

مرسدس بنز AMG CLE53 مدل ۲۰۲۴ چه مشخصات فنی دارد؟

مرسدس AMG CLE دارای یک موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ شش سیلندر با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی است، که ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

مرسدس بنز CLE53 2024 جایگزین کدام خودروهای مرسدس است؟

مرسدسAMG CLE53 2024 اولین مدل پرفورمنس برای مدل کاملاً جدید کلاس CLE است، که جایگزین کوپه های کلاس C و E شده است.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.