مرسدس AMG S63؛ پلاگین هیبرید ۷۹۱ اسب بخاری + ویدیو

مرسدس AMG S63

مرسدس AMG S63 قوی ترین و جذاب ترین نسخه از نسل جدید اس کلاس است. خودرویی که با الهام از فرمول ۱ مهندسی شده است و عملکردی بی نظیر را ارائه می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مرسدس بنز با معرفی نسل آخر اس کلاس نشان داد یک سدان فول سایز لوکس می تواند تا چه حد مدرن و قدرتمند باشد. در این سال ها، نسخه های مختلفی از گارد گرفته تا میباخ برای S کلاس معرفی شدند، اما باور کنید اگر عاشق قدرت و سرعت هستید، این جذاب ترین اس نسخه از این نسل است. مهندسان AMG برای سی کلاس با کد C63 S، پیشرانه ۴ لیتر V8 را حذف کردند و یک موتور چهار سیلندر را در سیستم هیبرید این خودرو قرار دادند، اما این فرمول برای نسخه اس کلاس به کار نرفته است و مرسدس AMG S63 پیشرانه 4 لیتری V8 را در سیستم پلاگین هیبرید حفظ کرده است.

مشخصات فنی مرسدس AMG S63

باتری با ظرفیت ۱۳.۱ کیلووات ساعت بالای محور جلو قرار می گیرد که با انرژی ذخیره شده در آن، تنها در حالت برقی می توان مسافت ۳۳ کیلومتر را پیمود. این مسافت در C63 محدود به ۱۳ کیلومتر بود و این نشان می دهد مهندسان AMG به دنبال افزایش برد برقی نبوده اند و اهداف دیگری را دنبال می کنند. مرسدس S63 در نسخه قبل، خروجی های ۶۰۳ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر را داشت، اما در مرسدس AMG  جدید با اضافه شدن موتور برقی، قدرت بالای ۷۹۱ اسب بخار و گشتاور سرسام آور ۱,۴۳۰ نیوتن متر را می بینیم. در آینده خبری از پیشرانه V12 نخواهد بود، اما احتمال دارد نسخه قوی تر با پسوند S65 معرفی شود.

عملکرد فنی مرسدس AMG S63

مرسدس AMG S63

در نسخه قبلی و در تیپ چهار چرخ محرک، شتاب‌گیری در ۳.۵ ثانیه انجام می شد، اما در نسخه جدید و با افزایش حدود ۶۰ درصدی گشتاور، شتاب‌گیری تنها ۲ دهم ثانیه بهبود داشته است و دلیل آن هم افزایش ۵۲۵ کیلوگرمی وزن کلی خودروست که مانع بهبود بیش تر عملکرد می شود، اما با این وجود هم شتاب ۳.۳ ثانیه ای برای یک سدان فول سایز عالی است. این را در نظر بگیرید که مرسدس AMG S63 از بنز S580 حدود ۱.۵ ثانیه سریع تر است و از میباخ S680 (با پیشرانه V12) هم ۱.۲ ثانیه زودتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. نهایت سرعت در این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما با سفارش پکیج مخصوص AMG می توان آن را تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا داد.

مرسدس AMG S63

سیستم تعلیق مرسدس AMG S63 مجهز به سامانه های الکتریکی-مکانیکی است که در پیچ ها تطبیق هندلینگ را انجام می دهد. تعلیق به صورت فعال عمل می کند و فرمان پذیری چرخ های عقب را مثل باقی اس کلاس ها در این نسخه هم می بینیم و ترمزها هم به صورت استاندارد کربن سرامیکی هستند.

طراحی بدنه و کابین مرسدس AMG S63

مرسدس AMG S63

طراحی سپر در این نسخه تغییر کرده است و ورودی های هوای کناری بزرگ تر شده اند. طراحی اگزوزهای عقب و همچنین دیفیوزر هم تغییر داشته و رینگ های ۲۱ اینچی را با طراحی خاص در این خودرو می بینیم. به غیر از این المان ها، نشان قرمزرنگ S63 در عقب باعث می شود این نسخه از باقی اس کلاس ها متمایز باشد. درون کابین هم تغییراتی دیده می شود، اما قرار نیست از لوکس بودن این بخش کاسته شده باشد. صندلی ها تودوزی مخصوص AMG را دارند و در سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX و کلاستر دیجیتال هم طراحی گرافیکی مخصوص AMG را داریم. روی فرمان هم کنترلرهایی برای تنظیم حالت رانندگی و ترمز های  ژنراتوری داریم. در نهایت، این را در نظر داشته باشید که مرسدس AMG S63 همچنان یک سدان باکیفیت و لوکس است و تمام آپشن های رفاهی و ایمنی اس کلاس را دارد و با سدانی طرف هستیم که مثل یک سوپر اسپرت قوی است و مثل یک لیموزین راحت.

کمپانی مرسدس بنز هنوز قیمت مرسدس AMG S63 را مشخص نکرده است، اما انتظار می رود قیمت پایه از نسخه قبل، که ۱۵۰ هزار دلار بود، بالاتر باشد.

ویدیوی مرسدس AMG S63؛ پلاگین هیبرید ۷۹۱ اسب بخاری

مرسدس AMG S63 چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در مرسدس AMG  جدید با اضافه شدن موتور برقی، قدرت بالای ۷۹۱ اسب بخار و گشتاور سرسام آور ۱,۴۳۰ نیوتن متر را می بینیم. در آینده خبری از پیشرانه V12 نخواهد بود، اما احتمال دارد نسخه قوی تر با پسوند S65 معرفی شود.

عملکرد فنی مرسدس AMG S63 چگونه است؟

در نسخه جدید و با افزایش حدود ۶۰ درصدی گشتاور، شتاب‌گیری تنها ۲ دهم ثانیه بهبود داشته است و دلیل آن هم افزایش ۵۲۵ کیلوگرمی وزن کلی خودروست که مانع بهبود بیش تر عملکرد می شود، اما با این وجود هم شتاب ۳.۳ ثانیه ای برای یک سدان فول سایز عالی است. نهایت سرعت در این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما با سفارش پکیج مخصوص AMG می توان آن را تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا داد.

مرسدس AMG S63 با چه قیمتی به فروش می رسد؟

کمپانی مرسدس بنز هنوز قیمت مرسدس AMG S63 را مشخص نکرده است، اما انتظار می رود قیمت پایه از نسخه قبل که ۱۵۰ هزار دلار بود بالاتر باشد.

۳.۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.