لیوان ۷ ؛ کراس اووری از جانشین لیفان

لیوان ۷

به تازگی جیلی به طور رسمی از پرچمدار زیرشاخه جدید خود با نام کامل لیوان ۷ رونمایی کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

لیوان برندی جوینت ونچر مابین لیفان و جیلی است، اما جالب ترین نکته در خصوص این برند زمان تأسیس آن است که به سال ۲۰۲۲ باز می گردد و با گذشت حدود یک سال شاهد هستیم که این برند یک کانسپت به نام RL7 و اکنون یک کراس اوور برقی با نام لیوان ۷ را معرفی کرده است که حاکی از سرعت پیشرفت سرسام آور چینی ها در حوزه تکنولوژی و خودرو است.

همچنین یکی دیگر از اهداف تعیین شده برای برند  Livan، ایجاد ایستگاه های تعویض باتری توسط این شرکت است که تاکنون در برخی از شهرهای چین نیز عملیاتی شده است. به نظر می رسد لیوان قصد دارد سابقه بد و منفی برند لیفان را از بازار پاک کرده و دوران جدیدی را برای خود و مالک اصلی اش یعنی جیلی پدید بیاورد..

معرفی لیوان ۷

لیوان ۷

لیوان ۷ بر مبنای پلت فرم  GBRC، که توسط جیلی و لیفان طراحی شده و توسعه یافته، شکل گرفته است. این پلت فرم به صورت اختصاصی برای خودروهای با قابلیت تعویض باتری شکل گرفته و قابلیت ساخت محصولاتی با فواصل محوری ۲۷۰۰ تا ۳۱۰۰ میلی متر را داراست. این پلت فرم ماژولار در آینده در بسیاری دیگر از محصولات جیلی و سایر زیر شاخه هایش همچون همین لیوان مورد بهره برداری و استفاده خواهد گرفت. ضمن اینکه پیشتر نیز اولین کانسپت زیرشاخه لیوان بر مبنای همین پلت فرم مدرن و ماژولار بنا شده بود.

از نظر ایمنی، خودرو لیوان ۷ به مواردی نظیر دو لیدار‌، پنج رادار موج میلی متری، دوازده رادار اولتراسونیک، یازده دوربین و… مجهز است و موارد ذکرشده، قابلیت دست یابی لیوان ۷ به سیستم خودران سطح ۲ پلاس را فراهم آورده اند. با نگاهی گذرا ببینید چینی ها به کجا رسیده اند و ما کجای کاریم؛ مایی که هنوز درگیر چراغ های عقب تارا و تعیین قیمت برای شاهین CVT هستیم و سنسور نور و باران برایمان آپشن به حساب می آیند!

در نمای جلو و عقب لیوان ۷ شاهد به کارگیری چراغ های پیوسته هستیم و طراحی خودرو مملو از ترندهای روز همچون بدنه دو رنگ و… است و یک لوگوی لوزی شکل نیز برای لیوان طراحی شوه است که در دماغه و قسمت انتهایی خودرو شاهد نصب آن هستیم.

طراحی خاص و صد البته زیبای لیوان ۷ سبب شده است ضریب درگ بسیار مناسب ۰.۲۳۸ برای این خودرو ثبت شود.

فضای داخلی لیوان ۷

لیوان ۷ در بخش داخلی هم دارای ترند های روز است. کلید های فیزیکی تقریبا حذف شده اند و یک مانیتور ۱۵.۶ اینچی بزرگ در مرکز داشبورد خودنمایی می کند. کلاستر خودرو هم به صورت تمام دیجیتال و با ابعاد ۹.۲ اینچ تعبیه شده است. یک سیستم هدآپ دیسپلی ۵۰ اینچی هم در شیشه جلو برای ارائه اطلاعات، لحاظ شده است. از دیگر امکانات لیوان ۷ هم می توان به مواردی از قبیل پد شارژر وایرلس، سیستم تشخیص هوشیاری راننده، سقف شیشه ای (پانورامیک) با قسمت بازشو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سراشیبی، نور بالای خودکار، سیستم فرمان بر صوتی، تهویه اتومات، سنسور نور و باران، دی لایت، در صندوق برقی با حسگر حرکتی پا، صندلی های برقی جلو، دستگیره های مخفی شونده و… اشاره کرد.

ابعاد خودرو

لیوان ۷

لیوان ۷ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۹۰، ۱۸۹۲ و ۱۶۵۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۷۵ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی Livan 7

لیوان ۷

تمامی مدل های این خودرو به صورت محور عقب هستند. نسخه اول یک موتور ۱۶۰ اسب بخاری با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و نمونه دوم دارای قدرت ۲۴۱ اسب و گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر است. نسخه اول دارای پک باتری ۵۰.۴ کیلووات ساعتی و نمونه دوم دارای پک باتری ۶۸.۰۳ کیلووات ساعتی می باشد و حداکثر شعاع حرکتی آن ها با شارژ کامل هم به ترتیب ۴۵۰ و ۶۰۵ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC اعلام شده است. شارژ ۳۰ تا هشتاد درصد لیوان ۷ هم طبق اعلام رسمی شرکت، ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. این روز ها بی تردید چینی ها را در زمینه معرفی و تولید خودرو های برقی آن هم با قیمت های بسیار رقابتی می توان سرآمد دنیا دانست و همین امر می تواند در سالیان آینده، خودروسازان چین را به غول های بی رقیبی مبدل سازد.

قیمت

لیوان ۷

لیوان ۷ در شش تریم مختلف با سطح تجهیزاتی و قوای فنی متفاوت قابل عرضه است که به این ترتیب بازه قیمتی ۱۶۱۰۰ الی ۲۳۷۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است. با توجه به قوای فنی مناسب و امکانات بسیار گسترده این خودرو در کنار بهره مندی آن از تکنولوژی جیلی و ولوو، به نظر می رسد از قیمت بسیار مناسبی در بازار جهانی و مارکت داخلی چین بهره مند است و پیش بینی می شود بازار خوب و سهم بازار خوبی را هم بتواند برای خود دست و پا نماید.

سوالات متداول

لیوان ۷ چه مشخصاتی دارد؟

تمامی مدل های این خودرو به صورت محور عقب هستند. نسخه اول یک موتور ۱۶۰ اسب بخاری با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و نمونه دوم دارای قدرت ۲۴۱ اسب و گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر است.

لیوان ۷ چه قیمتی دارد؟

لیوان ۷ در شش تریم مختلف با سطح تجهیزاتی و قوای فنی متفاوت قابل عرضه است که به این ترتیب بازه قیمتی ۱۶۱۰۰ الی ۲۳۷۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

لیوان ۷ چه امکاناتی دارد؟

یک سیستم هدآپ دیسپلی ۵۰ اینچی هم در شیشه جلو برای ارائه اطلاعات، لحاظ شده است. از دیگر امکانات لیوان ۷ هم می توان به مواردی از قبیل پد شارژر وایرلس، سیستم تشخیص هوشیاری راننده، سقف شیشه ای، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکیف سیستم ورود و استارت بدون کلیدف نور بالای خودکار و… اشاره کرد.

۲.۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.