اسکوترهای برقی لیفان در راه اند!

اسکوترهای برقی لیفان
اسکوترهای برقی لیفان

آینده صنعت موتورسیکلت سازی و به طور کلی حمل و نقل به سرعت به سمت الکتریکی شدن پیش می رود. در حالی که، امثال پورشه و دوکاتی سرمایه گذاری سنگینی بر روی سوخت های مصنوعی برای حذف دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها کرده اند، باقی تولیدکنندگان بر روی ساخت موتورهای برقی تمرکز دارند. اگرچه جدال میان سوخت های مصنوعی و الکتریکی شدن، داستانی مجزا است، اما چرخش جهان به سمت وسایل نقلیه EV را نمی توان انکار کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

لیفان، خودروساز نسبتاً معروف چینی، در تلاش است خود را به حوزه الکتریکی سازی وارد کند. گزارش جدیدی که توسط وب سایت China Motor World منتشر شده است، نشان می دهد این کمپانی چینی در حال سرمایه گذاری بر روی دوچرخ های الکتریکی است. لیفان اگرچه به ساخت کپی های آشکار از موتورسیکلت های محبوب شهرت دارد، اما می خواهد با پیش روی به سمت الکتریکی شدن، نام خود را به عنوان یک برند سبز در بین تولید کنندگان موتور جا بیاندازد.

جدا از تولید موتورسیکلت و خودروهای اقتصادی، لیفان یکی از تأمین کنندگان عمده پیشرانه و سایر قطعات فنی برای شرکت های مختلف در سراسر دنیاست. شاید جالب باشد بدانید که لیفان در سال ۲۰۲۰ در حدود ۸۵۴.۷۰۰ دستگاه پیشرانه برای موتورسیکلت های ساخت شرکت های گوناگون تأمین کرد. یعنی تعداد پیشرانه های ساخته شده توسط این شرکت تقریباً ۵۰ درصد بیش تر از موتورسیکلت های بیرون آمده از خط تولید خود اوست! بدون شک لیفان تا چند سال آینده هم با قدرت به تأمین پیشرانه برای کارخانجات ساخت موتورسیکلت ادامه می دهد. اما لیفان می خواهد تا پایان سال جاری سبد پیشرانه های الکتریکی خود را نیز آماده بهره برداری کند.

برای سال ۲۰۲۱ لیفان برنامه ریزی کرده است که یکی از دو سازنده بزرگ موتورسیکلت های برقی در جهان باشد. اگرچه هنوز جزییات فنی اسکوترهای برقی جدید این شرکت منتشر نشده است، اما می دانیم که این کمپانی چینی به فکر همکاری با دیگر کمپانی های بزرگ برای سرمایه گذاری در بخش تولید پیشرانه های برقی است. در حقیقت، گزارش های تازه می گویند که لیفان اکنون بر روی یک سیستم کنترل مرکزی کار می کند که در موتورسیکلت، کنترل موتور الکتریکی، باتری ها و سایر قطعات را در دست دارد.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.