معرفی جک X8 فیس لیفت؛ پرچم‌دار جک زیر تیغ جراحی

جک X8 فیس لیفت
جک X8 فیس لیفت

برند زیرشاخه جک، Sehol، به زودی از یک شاسی بلند جدید رونمایی خواهد کرد. X8 فیس لیفت یک محصول جدید و به نسبت لوکس از این نشان چینی است.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

معرفی برند Sehol

برند Sehol در سال ۲۰۲۰ و با نام اولیه SOL تحت عنوان جوینت ونچر جک و فولکس واگن آلمان به منظور تولید خودروهای برقی روی پلت فرم های جک تأسیس شد. ثمره این شراکت به تولید خودروی E20X، که براساس جک iEV7s ساخته شده بود، ختم شد. پس از مدتی تصمیم خودروساز آلمانی تغییر کرد و این برند مطرح به ساخت محصولات خود روی پلت فرم MEB روی آورد و بدین ترتیب، برند سول به زیرشاخه ای از جک مبدل شد.
شرکت جک نام این برند را از SOL به Sehol یا به زبان چینی Sihao تغییر داد و این شرکت تاکنون ۹ خودرو با این برند و براساس محصولات خود معرفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی ظاهری و داخلی Sehol X8

با نگاهی به ابعاد و اندازه های این خودرو در تصاویر لو رفته، متوجه می شوید که کمپانی جک قصد دارد تحت برند Sehol، نمونه فیس لیفت X8 را معرفی نماید.
خودروی Sehol X8 فیس لیفت (جک X8) در نمای جلو تغییرات گسترده ای را تجربه کرده است و از زبان طراحی مشترک با Sehol X5 و X4 بهره می گیرد. دی لایت ها در بالاترین قسمت گریل غول آسای خودرو جانمایی شده اند و چراغ های اصلی در یک محفظه مستطیلی و زیر دی لایت ها هستند. همچنین به نظر می رسد یک شاخه از دی لایت های خودرو نیز به صورت عمودی در دو طرف دماغه خودرو تعبیه شده است که البته تا حدودی بیننده را به یاد محصولات کادیلاک و صد البته خودروی NIO ES8 (یکی از کراس اوورهای چینی) می اندازد.

جک X8 فیس لیفت
جک X8 فیس لیفت

کاپوت با خطوط عضلانی متعدد هم تکمیل کننده بخش جلوی Sehol X8 فیس لیفت است.
در نمای عقب شاهد چراغ های به‌هم پیوسته هستیم که به صورت هماهنگ با دماغه خودرو، یک شاخه عمودی از چراغ ها دو طرف درِ صندوق را احاطه کرده اند و امتداد آن ها را البته به صورت منقطع بر روی سپر نیز شاهد هستیم.

جک X8 فیس لیفت
جک X8 فیس لیفت

بخش کناری درها و ستون های A ،B و C به صورت دست نخورده نسبت به نسل قبلی باقی مانده اند، اما طراحان کمپانی جک با استفاده از رینگ های جدید سعی کرده اند حس و حال تازه ای را در نمای کناری نیز تزریق کنند.

جک X8 فیس لیفت
جک X8 فیس لیفت

در تصاویر درز کرده از این خودرو شاهد استفاده از داشبوردی جدید هستیم که نشان دهنده نمایشگر چندرسانه ای و کلاستر دیجیتال یکپارچه برای Sehol X8 فیس لیفت است.

کابین جک X8 فیس لیفت
کابین جک X8 فیس لیفت

استفاده از کلیدهای فیزیکی به حداقل رسیده است و گیربکس خودرو نیز همچنان از نوع Shift by wire و در واقع، بدون اتصال مکانیکی خواهد بود.

مشخصات فنی جک X8 فیس لیفت

هنوز هیچ اطلاعاتی از بخش فنی این خودرو به بیرون درز نکرده است، اما احتمالاً این نسخه نیز مانند نمونه قبل از فیس لیفت، به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه و یا ۶ سرعته دستی تجهیز خواهد شد.
هم اکنون قیمت نسل فعلی X8 در بازار چین رقمی بین ۱۳۹۰۰ دلار تا حدود ۲۲ هزار دلار، بسته به سطح تجهیزات و نوع گیربکس، تعیین شده است.

رضا فراهانی صفرآبادی

پایگاه خبری اسب بخار

جک Sehol X8 چه مشخصاتی دارد؟

برای این خودرو احتمالا از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر استفاده شده و جعبه دنده آن هم از نوع ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک دو کلاچه خواهد بود.

برند Sehol چیست؟

برند Sehol در سال ۲۰۲۰ و با نام اولیه SOL تحت عنوان جوینت ونچر جک و فولکس واگن آلمان به منظور تولید خودروهای برقی روی پلت فرم های جک تأسیس شد.

قیمت جک Sehol X8 چقدر خواهد بود؟

احتمالا این خودرو در محدوده ۱۴ الی ۲۲ هزار دلار بسته به سطح تجهیزات و توع جعبه دنده، در بازار چین تعیین قیمت خواهد شد.



به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.