معرفی جک X4 کراس اوور جدید کمپانی جک

جک X4

چندی پیش تصاویر جاسوسی از جدیدترین محصول کمپانی «جک» در رسانه ها منتشر شد و حالا کمپانی تصاویر رسمی این خودرو را منتشر کرده و برنامه فروش این خودرو به زودی در بازار چین آغاز خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در خبرهای اخیر تصاویر جاسوسی از این خودرو را مورد بررسی قرار دادیم. در هفته های اخیر خبرهای زیادی در مورد سری Jiayue X این کمپانی منتشر شد. این کمپانی در ابتدا کراس اوور X7 را معرفی و پیش نمایشی از بزرگ ترین کراس اوور این خانواده یعنی X8 را منتشر کرد. با نگاهی کلی به تمامی محصولات جدید جک متوجه می شویم این کمپانی سبک خود را در طراحی پیدا کرده است و حالا الگوهای طراحی منحصر به خود را روی محصولات جدیدش پیاده می کند. در سال های اخیر کانسپت هایی از جک در نمایشگاه های مختلف رونمایی شد که نوید این تحول در طراحی را می داد و حال تغییر و ترقی را در محصولات تولیدی آن ها می بینیم.

کمپانی جک اعلام کرده است فروش این محصول اواخر ماه ژوئن آغاز خواهد شد و آن ها تعداد کمی را برای فروش اولیه تولید کرده اند تا بازار را با این محصول محک بزنند. در ظاهر جک X4 سبک جدید محصولات جک را می بینیم که چراغ های باریک و کشیده از خصوصیات آن است. اما آن چه این محصول را از برادر بزرگ تر خود، X7، متمایز می کند، جلوپنجره باریک این خودروست. در جک X7 جلوپنجره بزرگ دوشیب را می دیدیم اما در این خودرو یک جلوپنجره باریک افقی داریم که با خطی کرومی در وسط شکل جالبی دارد. خط کرومی در امتداد چراغ های روز کشیده شده و این نوع طراحی ظاهر مدرنی را به جک X4 داده است. ورودی های هوا با رنگ مشکی بزرگ طراحی شده و به همراه مه شکن ها در قسمت پایینی سپر قرار گرفته اند. دو خط روی کاپوت با منحنی روی سپر به هم می رسند و در بالای آن منحنی نشان بزرگ جک را بالای جلوپنجره می بینیم.

جک X4

در نمای کناری دو خط به صورت مورب از جلو تا عقب کشیده شده اند و تلفیق این دو خط یک فرورفتگی را در طراحی کناری و روی درها ایجاد کرده است. نسبت به آن چه در طراحی جک X7 می دیدیم، در این خودرو خبری از برجستگی زیاد در قسمت گلگیرها نیست، چراکه با یک کراس اوور کامپکت سر و کار داریم که لازم نیست بیش از حد عضلانی بنماید. سقف این خودرو شیب کمی دارد که به این خودرو ظاهر اسپرت و کوپه داده و حاشیه پنجره ها و باربند به رنگ مشکی درآمده تا تلفیق مشکی و رنگ زمینه در این خودرو در تمام جوانب رعایت شود.

در طراحی عقب خودرو خطوط منحنی تری داریم و به اصطلاع طراحی عقب کروی تر است. نسبت به آن چه در جلو و کنار دیده می شد، خطوط طراحی در عقب X4 پیچیده تر است. چراغ های عقب به صورت به هم متصل و به سبک محصولات جدید جک طراحی شده اما در انتهای چراغ های این مدل شکل L را می بینیم که در دیگر محصولات جک دیده نمی شد. جک X4 4410 میلی متر طول،۱۸۰۰ میلی متر عرض و ۱۶۶۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری این خودرو ۲۶۲۰ میلی متر است. این اعداد نشان دهنده آن است که با یک کراس اوور کامپکت طرف هستیم پس فضای داخل این خودرو نسبت به کراس اوورهای متوسط و بزرگ به مراتب کم تر است.

جک X4

درون این خودرو طراحی با رنگ زمینه مشکی انجام شده و طرح کلی طراحی همان چیزی است که در مدل X7 دیده می شد. حاشیه برخی قطعات به رنگ کرومی درآمده و طرح پیانویی روی داشبور و کنار دسته دنده جلوه خاصی را به طراحی داخلی این خودرو داده است. در وسط، صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار داده و از نظر سیستم های ارتباطی و سیستم صوتی در این خودرو سطح بالایی از کیفیت را می بینیم. انتظار می رود جک X4 در کامل ترین نسخه امکانات و آپشن های زیر را داشته باشد:

ترمز پارک برقی
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل
سانروف
تهویه اتوماتیک و…
جک X4

زیر کاپوت جک X4 پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو را داریم که نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده دستی ۶ سرعته و یا جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. جک یکی از برندهای پرفروش چینی در بازار ایران است و همکاری مشترک این کمپانی با «کرمان موتور» آمار فروش خوبی را به جا گذاشته است. با توجه به این که جک قصد دارد در سال ۹۹ با S7 به بازار ایران بیاید، به نظر نمی رسد این مدل جدید جک به زودی در بازار ایران به فروش برسد، اما احتمالاً در بلندمدت باید منتظر حضور سری X جک در ایران باشیم.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.