هونگچی  HS3 ؛ کوچک ترین کراس اوور هونگچی

هونگچی HS3

هونگچی با سرعت بسیار زیادی در حال تکمیل سبد محصولات خود است و به تازگی، اولین کراس اوور کامپکت خود را با عنوان هونگچی HS3 رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

هونگچی HS3 در رده ای پایین تر از HS5 قرار می گیرد و در واقع، کوچک ترین کراس اوور هونگچی محسوب می شود. البته با توجه به نوع روند هونگچی، انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور هونگچی از کراس اووری کوچک تر نسبت به HS3 در سگمنت ساب کامپکت نیز رونمایی کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

برند هونگچی

هونگچی HS3

برند هونگچی، هونگژی یا به زبان انگلیسی Hongqi را باید از معدود لوکس سازان چینی دانست. این نشان با قدمت قابل توجه ۶۵ سال، توانسته است همواره محصولات لوکس و خاصی را به بازار چین و برخی کشورها عرضه کند؛ چنان که، برخی از محصولات این برند توسط رؤسای جمهور چین نیز مورد استفاده بوده و هستند. در چند سال گذشته، با تقویت تیم مهندسی و طراحی هونگچی توسط فاو، شاهد هستیم که محصولات متنوعی از این خودروساز چینی به بازارهای مختلف (حتا بازارهایی متمول همچون امارات و عربستان سعودی) معرفی و عرضه شده است. برخلاف اکثر خودروهای چینی، سدان ها و کراس اوورهای هونگچی به هیچ وجه در رده خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت قرار نمی گیرند و قیمت های به نسبت بالایی دارند.

طراحی ظاهری هونگچی HS3

HS3 از سبک طراحی جدید این برند بهره مند است و در ظاهر آن به سادگی می توان خطوط کراس اوورهایی چون HS5 و HS6 را مشاهده کرد. جلوپنجره آبشاری با خطوط کرومی، کاپوت عضلانی با لوگوی هونگچی، لوگوی پرچم قرمز بر روی گلگیرهای جلو و درها و… از عناصر مشترکی هستند که در HS3 و سایر خودروهای برند هونگچی به چشم می آیند. پکیج چراغ های جلو دوقسمتی است و چراغ های عقب هم به صورت به هم پیوسته و با قالب مشکی طراحی شده اند.

ابعاد و اندازه های خودرو

هونگچی HS3 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۵۵، ۱۹۰۰ و ۱۶۶۸ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۷۰ میلی متر اعلام شده است. وزن خالص نسخه ۱.۵ لیتری ۱۶۶۰ کیلوگرم و وزن نمونه ۲ لیتری هم ۱۷۱۰ کیلوگرم است.

مشخصات فنی هونگچی HS3

هونگچی HS3

برای هونگچی HS3 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۸ اسب بخار استفاده شده است. همچنین HS3 دارای یک نسخه ۲ لیتری توربو با بیشینه قدرت ۲۵۲ اسب بخار نیز است. نمونه ۱.۵ لیتری محور جلوست، اما در نسخه ۲ لیتری مشتریان می توانند به صورت آپشنال نمونه دو دیفرانسیل را سفارش گذاری کنند. گیربکس خودرو هم از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است. پایان سال جاری میلادی، هونگچی از نسخه پلاگین هیبرید HS3 نیز رونمایی خواهد کرد.

رونمایی رسمی

هونگچی HS3 به صورت رسمی در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ماه آینده رونمایی خواهد شد و پس از آن با فاصله اندکی به بازار می آید.

هونگچی HS3 چه مشخصاتی دارد؟

برای HS3 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۸ اسب بخار استفاده شده است. همچنین HS3 دارای یک نسخه ۲ لیتری توربو با بیشینه قدرت ۲۵۲ اسب بخار نیز است. نمونه ۱.۵ لیتری محور جلوست، اما در نسخه ۲ لیتری مشتریان می توانند به صورت آپشنال نمونه دو دیفرانسیل را سفارش گذاری کنند. گیربکس خودرو هم از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است. 

هونگچی HS3 چه زمانی به صورت رسمی رونمایی خواهد شد؟

HS3 به صورت رسمی در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ماه آینده رونمایی خواهد شد.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.