نمونه اولیه هوندا سیویک 2022 معرفی شد + تصاویر

هوندا سیویک 2022

کمپانی «هوندا» از نمونه اولیه «سیویک» ۲۰۲۲ پرده برداشته که بنظر می رسد در نسخه نهایی هم همین آرایه های طراحی را داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هوندا سیویک که به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای ژاپنی در جهان شناخته می شود، در آستانه ۵۰ سالگی است. نخستین بار در سال ۱۹۷۲ بود که کمپانی هوندا، سیویک را در نسخه های سدان و هاچبک در ژاپن عرضه کرد و تنها چند سال بعد از آن این خودرو راه خود را به بازار آمریکا باز کرد. حالا کمپانی هوندا از نمونه اولیه نسل یازدهم این خودرو پرده برداشته است. اگر چه این جا با یک نمونه اولیه مواجه هستیم، اما هوندا تایید کرده که این نمونه بسیار به نسخه نهایی نزدیک خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده نمونه نهایی این خودرو اوایل سال آینده معرفی خواهد شد. نسل جدید سیویک بر مبنای پلتفرم مدل فعلی ساخته می شود، اما از لحاظ طراحی در داخل و خارج این خودرو با اِلِمان های کاملا جدیدی طرف هستیم.

طراحی جلو سیویک پروتوتایپ کاملا تغییر کرده و سبک جدید طراحی هوندا را در چراغ ها و جلو پنجره این خودرو می بینیم. طراحی جلو طوری انجام شده تا چهره ای خشن تر را در سیویک جدید داشته باشیم، البته ظاهر ساده در این خودرو حفظ شده و ارتفاع همانند نسل قبل پایین است. از دید جانبی تغییراتی در خطوط طراحی داریم و مهم تر از آن تغییر در زاویه و طراحی ستون C در این خودرو است که ظاهری کاملا تازه به این خودرو داده است. هوندا تایید کرده که اساس طراحی بر این مبنا بوده تا نسل جدید سیویک پهن تر و پایین تر از نسل پیشین بنظر برسد در حالیکه اندازه ودرو نسبت به نسل پیشین تغییری نداشته است.

هوندا سیویک 2020

در عقب خودرو هم طراحی کاملا متفاوت شده و چراغ های جدید را در سیویک می بینیم.در قسمت هایی از عقب خودرو از رنگ مشکس استفاده شده اما بنظر می رسد در نسخه نهایی (حداقل در نسخه پایه) این مدل طراحی را نداشته باشیم.بال عقب بصورت یکپارچه و به زیبایی در جهت بهبود آیرودینامیک این خودرو در بالای درب صندوق طراحی شده  و در گوشه های سپر دو خروجی اگزوز دیده می شود.

حتماً بخوانید: درگ هوندا سیویک Type R با ب ام و M2 Competition + ویدیو

سیویک نسل جدید همانند نسل های قبل در دو کلاس سدان و هاچ بک به بازار می آید. البته کمپانی توقف تولید نسخه کوپه را اعلام کرده است. اما تولید نسخه سدان به همراه هاچ بک تایپ R ادامه پیدا می کند و همچنان جعبه دنده های دستی را در این دو نسخه خواهیم داشت.

هوندا سیویک 2020

در داخل تغییرات محسوس و قابل توجهی به چشم می خورد. در طرح گرافیکی که کمپانی از طراحی داخل خودرو منتشر کرده است، داشبورد طراحی افقی دارد و دکمه های کمی را در کابین می بینیم. هدف هوندا از اینگونه طراحی حفظ ارگونومی و دید قابل قبول در داخل کابین بوده و طراحان هوندا در طراحی کابین از طراحی هوندا E الهام گرفته اند. یکی از تغییرات اساسی طرح لانه زنبوری جدید در قسمت جلو است که با خروجی های تهویه ادغام شده است و در بالای آن صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد.

صفحه نمایش وسط از ۷ اینچ در مدل فعلی به ۹ اینچ ارتقا پیدا کرده و در قسمت بالاتری قرار گرفته است و در مدل ۲۰۲۲ اولین بار است که جلوآمپر تمام دیجیتال را در سیویک داریم. از لحاظ ایمنی سیویک همیشه بهترین امکانات را در رده خودش داشته و انتظار می رود همین روند را در مدل ۲۰۲۲ ادامه دهد و سیستم های ایمنی را در این خودرو به روز کند.

هوندا سیویک 2020

انتظار می رود نمونه تولیدی سیویک ۲۰۲۲ در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ معرفی شود و پس از آن به تولید انبوه برسد. نسل فعلی سیویک سدان با قیمت پایه ۲۱ هزار دلاری به فروش می رسد و در بالاترین تریم قیمت ۲۸ هزار دلار را دارد. با توجه به گفته برخی منابع خبری، نباید نسل جدید سیویک تفاوت چندان قیمتی را داشته باشد و برای همین، در محدوده قبلی قیمت گذاری خواهد شد.

محمرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.