مازراتی گرن کبریو 2024 الکتریکی با 818 اسب بخار

مازراتی گرن کبریو 2024
مازراتی گرن کبریو ۲۰۲۴

خودرو اسپرت جدید برند مازراتی دارای قدرت فراوان، برد ۴۵۰ کیلومتر و ظاهری شیک و به‌روز به همراه پک باتری با ظرفیت ۹۲.۵ کیلووات‌ساعت است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی مازراتی به تازگی مدل کبریو جدید خود را برای سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است و این مدل اولین نمونه برقی برند در خانواده کبریو است که قرار است به بازارهای جهانی عرضه شود. نام دقیق این مدل مازراتی GranCabrio Folgore است و به عنوان جایگزینی برای مدل GranTurismo Folgore، که همچنان در حال تولید است، قرار است عرضه شود،  که با گرن توریسمو ۲۰۲۴ در بخش مشخصات فنی و اکثر آپشن های کاربردی به طور مشترک تولید خواهد شد.

مشخصات فنی این مدل جدید مازراتی به شدت جذاب است، حتا اگر با مازراتی گرن توریسمو یکسان باشد. مجموعه  پیشرانه های مازراتی گرن کبریو ۲۰۲۴، شامل سه موتور الکتریکی با مغناطیس دائمی و القایی رادیال می شود، که هر کدام دارای یک تبدیل‌کننده silicon carbide هستند. دو موتور در قسمت عقب و یک موتور در قسمت جلو قرار دارد. هر کدام از این پیشرانه های الکتریکی توانی در حدود ۳۰۰ کیلووات دارند، که به این معنی است که مجموع توان بیشینه آن‌ها برابر با ۹۰۰ کیلووات (۱۲۰۷ اسب بخار) است، اما متأسفانه باتری های خودرو در بخش عملی قادر به تأمین چنین توانی نیستند و این مشخصات تنها بر روی کاغذ اعلام شده است. کمپانی مازراتی اعلام کرده است گرن کبریو ۲۰۲۴ در حالت MaxBoost، که حداکثر توان خودرو در اختیار راننده قرار می گیرد، قدرتی معادل ۸۱۸ اسب بخار (۶۱۰ کیلووات) دارد. این خودرو در عملکرد استاندارد، ۷۵۱ اسب بخار می تواند توان تولید کند.

باتری این خودرو یک بسته لیتیوم-یونی به شکل حرف T است که بین سرنشینان خودرو و پشت آن ها جای‌گذاری شده است. این بسته یک واحد با ظرفیت ۹۲.۵ کیلووات‌ساعت است، اما فقط ۸۳ کیلووات‌ساعت از آن استفاده می‌شود. این بدان معنی است که برند مازراتی حداکثر ولتاژ شارژ و شاید حداقل ولتاژ تخلیه هر سلول را محدود کرده است، احتمالاً برای افزایش عمر کل بسته باتری های خودرو برای استفاده طولانی مدت.

همچنین سیستم بازیابی انرژی از طریق سیستم ترمزگیری در این خودرو وجود دارد، که بسته باتری قادر به جذب ۴۰۰ کیلووات توان از طریق این سیستم به صورت کوتاه مدت است. از نظر شارژ پیوسته مازراتی گرن کبریو ۲۰۲۴، می‌تواند در ۱۸ دقیقه با استفاده از یک ایستگاه قدرتمند، از ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری های خودرو را شارژ کند.

تکنولوژی های جالب دیگر مانند دسته‌های کنترل برای تنظیم سطح بازیابی انرژی از طریق ترمز و سیستمی برای اطلاع به راننده به منظور استفاده از سیستم بازیابی ترمز برای شارژ باتری ها و زمانی که باید بی‌حرکت باشد تا برد قابل استفاده خودرو را در حالت حداکثر قرار دهد، به طور استاندارد در گرن کابریو ۲۰۲۴ وجود دارد. برد این خودرو براساس چرخه WLTP اروپا ۴۴۷ کیلومتر اعلام شده است.

با طراحی و تعبیه سیستم تعلیق دوگانه در بخش جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در قسمت عقب خودرو، مازراتی GranCabrio Folgore تمامی امکانات لوکسی را که مشتریان از یک خودرو اسپرت توقع دارند داراست. از دیگر امکانات گرن کابریو ۲۰۲۴ می توان به سیستم صوتی با ۱۶ بلندگو در سراسر خودرو، گرم کننده‌های نصب شده بر روی صندلی و سیستم تهویه مخصوص گردن سرنشینان  و کابین بسیار لوکس متناسب با قیمت بالای این خودرو اشاره کرد. قیمت پایه گرن کابریو ۲۰۲۴ و زمان عرضه آن در نمایندگی های مازراتی هنوز از سوی کمپانی اعلام نشده است.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.