فراری 12Cilindri ؛ شاهکار جدید خودروساز ایتالیایی

فراری 12Cilindri
فراری ۱۲Cilindri

فراری به تازگی از یک هیولای ۱۲ سیلندر جدید تحت عنوان فراری ۱۲Cilindri رونمایی کرده است. خودرویی که شاید آخرین سوپرکار ۱۲ سیلندر این خودروساز ایتالیایی باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همان طور که گفته شد، ۱۲ سیلندری که شاید به نوعی آخرین سوپرکار ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی این برند در تاریخ حیات خود باشد. خودرویی با سبک طراحی کلاسیک و المان های مدرن در کنار پرفورمنس هیجان انگیز. این برند اصیل ایتالیایی، تاکنون بسیاری از خودروهای جدید خود را با الهام از سوپراسپرت‌ های قدیمی ساخته و ۱۲ سیلندری دقیقاً نوعی از همین مدل هاست.

مدیران 777 مدیران 777

زبان طراحی

با همان نگاه اول بی تردید عاشق سبک طراحی ۱۲Cilindri خواهید شد. سبک طراحی این خودرو به دیتونا ۳۶۵ ساخت ۱۹۶۸ و فراری روما شباهت دارد و اوج این شباهت را باید در پنل سیاه رنگ میان چراغ های جلو جست‌وجو کرد. رینگ های جلو و عقب، ۲۰ و ۲۱ اینچی با تایرهای ۲۷۵ و ۳۱۵ میلی‌متر هستند. خریداران می‌توانند تایرهای متفاوت از برندهای میشلن و گودیر را نیز به انتخاب خود برای خودروی‌شان برگزینند.

مشخصات فنی ۱۲Cilindri

موتور ۶/۵ لیتر V12 فراری با کد F140 سال ۲۰۰۲ روی مدل انزو استفاده شد و حالا با بهبود فنی، روی مدل جدید ۱۲ سیلندری نصب شده است. پیشرانه‌ ای تنفس طبیعی که حالا ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور ارائه می کند.

فراری 12Cilindri
فراری ۱۲Cilindri

فناوری ATS کمپانی فراری (Aspirated Torque Shaping) برای کنترل گشتاور ۱۲ سیلندری استفاده می‌شود تا با استفاده از تجهیزات الکترونیکی، روی هر دنده گیربکس، بهترین عملکرد را فراهم کند. به علت قدرت و گشتاور بسیار بالای این سوپرکار، انواع سیستم های کنترل شاسی، کنترل لغزش و کشش و… نیز برای ۱۲ سیلندری تدارک دیده شده است.

گیربکس این خودرو نیز از نوع ۸ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ است که در عقب نصب شده است. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲ سیلندری نیز با مشخصات مذکور، ۷.۹ ثانیه به ثبت رسیده است. نهایت سرعت این خودرو نیز ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

قیمت و زمان عرضه

فراری ۱۲ سیلندری از سال ۲۰۲۵ با دو مدل کوپه (سقف فلزی) و اسپایدر عرضه می‌شود. شروع قیمت این مدل ها ۴۲۳ و ۴۶۶ هزار دلار اعلام شده و طبق گفته کمپانی فراری، تمام ظرفیت تولید این خودرو برای دو سال آینده به فروش رسیده است.

فراری ۱۲ سیلندری چه مشخصاتی دارد؟

موتور ۶/۵ لیتر V12 فراری با کد F140 سال ۲۰۰۲ روی مدل انزو استفاده شد و حالا با بهبود فنی، روی مدل جدید ۱۲ سیلندری نصب شده است. پیشرانه‌ ای تنفس طبیعی که حالا ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور ارائه می کند.

فراری ۱۲ سیلندری چه قیمتی دارد؟

فراری ۱۲ سیلندری از سال ۲۰۲۵ با دو مدل کوپه (سقف فلزی) و اسپایدر عرضه می‌شود. شروع قیمت این مدل ها ۴۲۳ و ۴۶۶ هزار دلار اعلام شده است.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.