دایهاتسو تانتو؛ خودروی کوچک ژاپنی

دایهاتسو تانتو
دایهاتسو تانتو

دایهاتسو تانتو خودروی کوچک (kei car) نشان دایهاستو ژاپن است که به تازگی نسخه جذابی از آن برای بازار ژاپن معرفی شده است.

مدیران 777 مدیران 777

خودروهای اقتصادی کوچک، که با نام kei car شناخته می شوند، در بازار ژاپن بسیار محبوب اند. این خودروها ارزان قیمت، کم مصرف و بسیار کاربردی اند و هر ساله فروش بالایی را در این بازار ثبت می کنند. نسل چهارم دایهاتسو تانتو از سال ۲۰۱۹ معرفی شد و همیشه در میان پرفروش ترین های این نشان قرار داشته است. حالا این خودروساز نسخه جدیدی را از دایهاتسو تانتو معرفی کرده است تا مجموعه کامل تری را از این خودرو برای سفارش گذاری مشتریان داشته باشد. نسخه جدید، تانوتو فان کراس (Fun Cross) نام دارد که از نظر طراحی و امکانات تفاوت هایی محسوس با دیگر نسخه های این خودرو در آن دیده می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی نسخه جدید دایهاتسو تانتو

نسبت به نسخه های دیگر تانتو، در نسخه فان کراس طراحی جلو تغییر کرده است و سپرهای جدیدی را در این خودرو می بینیم. سپر بزرگ و برجسته ای که ما را یاد شاسی بلندها می اندازد و برگرفته از پسوند کراس اوور نام این نسخه است. در جلوپنجره خط کرومی را می بینیم و در زیر سپر هم قطعه ای کرومی به کار رفته است تا چهره چابک تر را برای این کوچک ژاپنی داشته باشیم. در کنار تغییراتی که در جلوپنجره و سپر می بینیم، گرافیک داخلی چراغ های جلو هم تغییر داشته است تا این نسخه کاملاً از دیگر نسخه های دایهاتسو تانتو متمایز باشد.

دایهاتسو تانتو
دایهاتسو تانتو

درون کابین تغییرات سطحی تر هستند. قطعاتی از داشبورد با رنگ نارنجی طراحی شده اند و روکش های مختلفی برای صندلی ها قابل سفارش است. رنگ داخلی نارنجی را می توان تغییر داد و براساس رنگ بدنه هماهنگ کرد.

مشخصات فنی تانتو

کابین دایهاتسو تانتو
کابین تانتو

زمانی که در سال ۲۰۱۹ دایهاتسو تانتو معرفی شد، این خودرو خیلی زود توانست نظر مشتریان این سگمنت را به خود جلب کند. این خودرو مجهز به پیشرانه ۰.۶۵ لیتری است که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربو به بازار عرضه می شود. در نسخه توربو خروجی قدرتی ۶۴ اسب بخاری را برای تانتو داریم و قدرت در نسخه تنفس طبیعی محدود به ۵۲ اسب بخار است. این دو موتور برای نسخه فان کراس قابل سفارش هستند و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. نکته جالب این است که به صورت آپشنال نسخه تمام چرخ محرک هم برای نسخه های دیگر این خودرو ارائه شده بود و حالا باید دید نسخه فان کراس هم به صورت AWD عرضه می شود یا نه.

دایهاتسو تانتو در حال حاضر قیمت پایه حدود ۹,۵۰۰ دلاری را در بازار ژاپن دارد و در بالاترین رده قیمت این خودرو به ۱۴,۹۰۰ دلار می رسد. فراموش نکنید که با یک خودروی کوچک، اقتصادی، شهری و کم قدرت طرف هستیم پس قیمت پایین این خودرو با ذکر این موار توجیه می شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

دایهاتسو تانتو چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

این خودرو مجهز به پیشرانه ۰.۶۵ لیتری است که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربو به بازار عرضه می شود. در نسخه توربو خروجی قدرتی ۶۴ اسب بخاری را برای تانتو داریم و قدرت در نسخه تنفس طبیعی محدود به ۵۲ اسب بخار است. این دو موتور برای نسخه فان کراس قابل سفارش هستند و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

دایهاتسو تانتو با چه قیمتی در بازار ژاپن به فروش می رسد؟

دایهاتسو تانتو در حال حاضر قیمت پایه حدود ۹,۵۰۰ دلاری را در بازار ژاپن دارد و در بالاترین رده قیمت این خودرو به ۱۴,۹۰۰ دلار می رسد.

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.