ب ام و X5 مدل 2025 ؛ اولین خودرو آفرودی کمپانی آلمانی

ب ام و X5 مدل 2025
ب ام و X5 مدل ۲۰۲۵

کمپانی ب ام و به مناسبت ۲۵ سالگی مدل X5، آخرین نسل این خودرو را با یک پکیج و لاستیک های آفرودی عرضه کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فعالیت برند ب ام و در کلاس خودروهای SUV به سه دهه قبل بازمی گردد، در آن زمان ب ام و بیش تر در تلاش بود تا خودروهایی تولید کند تا بتواند در بازار سهمی داشته باشد، اما امروز این برند آلمانی مدل هایی در کلاس SUV تولید می کند که بسیار لوکس هستند و قیمت های بالایی هم دارند. ب ام و به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای لوکس جهان تبدیل شده و طی چند سال اخیر مرسدس بنز را پشت سر گذاشته است. شاسی بلندها عامل موفقیت ب ام و بوده اند و همه چیز با مدل ایکس ۵ آغاز شد.

از تولید اولین محصول ب ام و در کلاس خودروهای شاسی بلند ۲۵ سال می گذرد و این برند به همین مناسبت یک نسخه ویژه ۲۵ سالگی عرضه کرده است، ب ام و X5 مدل ۲۰۲۵ براساس مدل xDrive40i ساخته شده است. آن‌چه این نسخه را از مدل معمولی متمایز می کند، رنگ Individual (Lime Rock Grey) و یک برچسب ویژه روی درِ عقب است.

تاکنون ب ام و هیچ خودروی آفرود واقعی نداشته است، اما با مدل جدید X5 اندکی به این عرصه پا گذاشته است. به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه شده، بسته xOffroad شامل سیستم تعلیق بادی دو axes همراه با سیستم دیفرانسیل مکانیکی عقب و حفاظ بیش‌تر زیر بدنه است. این بسته با افزایش فضای زیر خودرو و چهار حالت رانندگی با نام های (xSnow، xSand، xGravel و xRocks) ارائه می شود. هر یک از این حالت ها تنظیمات از پیش تعیین شده ای برای ارتفاع سواری، کنترل کشش، جابه‌جایی گیربکس، پاسخ به فشار پدال گاز و سایر پارامترها دارند.

اما تمام قابلیت های محصول جدید ب ام و در اینجا تمام نمی شود، برای جذاب تر کردن ب ام و X5 مدل ۲۰۲۵، ب ام و یک دوربین به نام xOffroad را نیز به آن اضافه کرده است که در سرعت های تا ۳۵ کیلومتر بر ساعت محیط اطراف را نشان می دهد. در کنار دوربین، نمایشگر مرکزی یک نمای xOffroad دارد که شیب را نشان می دهد. همچنین میزان فضای خودرو برای دور زدن در فضاهای تنگ و فاصله زیر خودرو از زمین را نمایش می دهد.

با وجود این که ب ام و X5های استاندارد به ندرت از مسیر اصلی خارج می شوند، نسخه سالگرد ۲۵ سالگی را می توان با لاستیک های آفرود اختیاری تجهیز کرد. مجموعه لاستیک General Grabber نصب شده در نمایندگی با تخفیف ارائه می شود، که این لاستیک ها برروی رینگ های دوشرنگ ۲۰ اینچی که از بسته M Sport گرفته شده اند، ترکیب می شوند.

لوازم جانبی به رنگ تیره نیز از X5های مجهز به پکیج M Sport اقتباس شده اند. در کابین خودرو، تریم کربن فایبر از X5 M60i و X5 M Competition به این محصول منتقل شده اند. همچنین مشتریان می توانند صندلی های زیبا خودرو را در رنگ های مشکی، کاراملی، قهوه ای یا نقره ای Sensafin سفارش دهند. آخرین تغییر نیز برچسب ویژه ای است که جلوی اهرم دنده قرار گرفته است.

از ماه آگوست، ب ام و حدود ۱۰۰۰ دستگاه از مدل X5 نسخه ۲۵ سالگی با پکیج آفرودی را برای بازار آمریکا تولید خواهد کرد. با احتساب هزینه های حمل و نقل، این نسخه ویژه ۸۱,۰۷۵ دلار قیمت دارد که ۱۱,۹۰۰ دلار گرانتر از نسخه پایه xDrive40i است. با این قیمت، خودرو به صورت استاندارد با باکس بار برروی سقف، کاور صندوق عقب، کف‌پوش های ضد آب و کفی صندوق عقب عرضه می شود.

۳.۹ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.