ب ام و سری 1 مدل ۲۰۲۵ معرفی شد

ب ام و سری 1 مدل ۲۰۲۵
ب ام و سری ۱ مدل ۲۰۲۵

کمپانی ب ام و به تازگی از نسل جدید سری ۱ که البته بایستی آن را یک به روز رسانی بزرگ نسبت به نسل قبل قلمداد کرد، رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ب ام و سری ۱ را می توان یکی از جذاب ترین هاچبک های دنیا دانست که حالا در نسل جدید به بازار عرضه خواهد شد. خودرویی که چند سال پیش پایش به ایران نیز باز شد و درواقع تنها هاچبک محور عقب دنیا، خیابان ها و جاده های کشورمان را نیز لمس کرد. کمپانی ب ام و از این خودرو به‌عنوان نسل چهارم سری ۱ یاد می‌کند اما این خودرو را در اصل یک به‌ روز رسانی بزرگ روی نسل قبلی می توان قلمداد کرد.

طراحی ظاهری

در بخش ظاهری سری ۱ جدید برخلاف سایر مدل های بی ام و، شاهد یک سبک طراحی متعارف تر و سیال تر هستیم و خبری از خطوط عجیب و غریب سری ۷ و یا جلوپنجره ی فوق بزرگ نیست.

چراغ‌های جلو و جلوپنجره نسبت به نسل قبل کمی باریک‌ تر شده‌اند. در بخش عقب خودرو هم شاهد طراحی چراغ‌ های جدیدی هستیم که شباهت زیادی به کراس‌ اوور X2 دارد. مدل M Performance هم دارای سیستم اگزوز چهارگانه است.

ب ام و سری یک دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۳۶۱، ۱۸۰۱ و ۱۴۵۸ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۲۶۷۰ میلی متر اعلام شده است.

کابین و امکانات

با قدم گذاشتن در داخل، کابین فاصله زیادی با مدل قبلی دارد. سری یک ۲۰۲۵ دارای سیستم اطلاعات سرگرمی BMW iDrive 9 با صفحه نمایش دوگانه است. سری یک جدید از یک کلاستر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه یک مانیتور ۱۰.۷ اینچی بهره می گیرد. نکته جالب آنکه در کابین این خودرو سعی شده اکثر کلید های فیزیکی و حتی کلید سنتی سیستم iDrive نیز حذف شود.

این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای، نورپردازی داخلی، سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار های کمک رانندگی نظیر هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل فعال، دستیار پارک، هدآپ دیسپلی، سقف شیشه‌ای پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردون و… بهره می گیرد.

مشخصات فنی ب ام و سری یک

ب ام و سری 1 مدل ۲۰۲۵
ب ام و سری ۱ مدل ۲۰۲۵

ب ام و سری ۱ جدید در چهار مدل مختلف شامل ۱۱۸d، ۱۲۰d، ۱۲۰ و M135 به مشتریان این برند باواریایی عرضه خواهد شد. در نسخه های دیزلی از یک پیشرانه ۲ لیتری استفاده شده است. این پیشرانه در مدل ۱۱۸d قادر به تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور است و این اعداد در مدل ۱۲۰d به ترتیب به ۱۶۱ اسب و ۴۰۰ نیوتن افزایش می یابند.. نسخه بنزینی پایه با جدل ۱۲۰ هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر با تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت استفاده می‌کند که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد.

اما در مدل بالارده یعنی M135 xDrive شاهد استفاده از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هستیم. این پیشرانه در بازارهای اروپایی ۲۹۶ اسب بخار قدرت و در سایر بازارهای هدف کمپانی ب ام و ۳۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌ نماید اما در هردو نسخه گشتاور تولیدی پیشرانه ۴۰۰ نیوتن متر خواهد بود.

برای نخستین بار گیربکس دستی از سری ۱ جدید حذف شده و تمام نسخه‌های سری ۱ مدل ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه عرضه می‌شوند.

سوالات متداول

ب ام و سری ۱ جدید چه مشخصاتی دارد؟

ب ام و سری ۱ جدید در چهار مدل مختلف شامل ۱۱۸d، ۱۲۰d، ۱۲۰ و M135 به مشتریان این برند باواریایی عرضه خواهد شد.

ب ام و سری ۱ جدید چه امکاناتی دارد؟

این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای، نورپردازی داخلی، سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار های کمک رانندگی نظیر هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل فعال، دستیار پارک، هدآپ دیسپلی، سقف شیشه‌ای پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردون و… بهره می گیرد.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.