رولزرویس اسپکتر؛ اولین برقی رولزرویس از راه رسید

رولزرویس اسپکتر
رولزرویس اسپکتر

رولزرویس اسپکتر خودروی تمام برقی کمپانی فوق لوکس ساز رولزرویس است که سرانجام به صورت رسمی رونمایی شد و ما می توانیم نگاهی کامل به این قصر متحرک داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

براساس آن چه پیش تر، رولزرویس گفته بود، رولزرویس اسپکتر اولین قدم این کمپانی در مسیر برقی سازی کامل محصولات است و این یعنی در آینده مدل های متنوع و جدید برقی را از این نشان خواهیم دید و در نهایت، تمام سبد محصولات این نشان لوکس ساز تمام برقی خواهد شد. چند ماه پیش بود که رولزرویس اعلام کرد مدل اسپکتر آخرین مراحل تولید خودش را می گذراند و حالا محصول نهایی را می بینیم. قرار است اولین تحویل های اسپکتر در اواخر سال آینده انجام شود و سفارش گذاری از همین حالا برای این خودرو آغاز شده است.

طراحی رولزرویس اسپکتر

با طراحی رولزرویس اسپکتر این کمپانی یک سگمنت جدید را هم معرفی کرده است که تاکنون آن را ندیده بودیم؛ سگمنتی که سوپر کوپه فوق لوکس نام دارد و این اولین خودرویی است که در این رده قرار می گیرد. در واقع، این خودرو را می توان جانشین برقی فانتوم کوپه دانست که حالا قرار است طیف جدیدی از مشتریان ثروتمند را به سوی خود جذب کند. در طراحی این خودرو تفاوت ها نسبت به دیگر رولزرویس هایی که دیده بودیم چندان عمیق نیست و با یک نگاه می توان DNA رولزرویس را در این خودرو دید.

البته المان هایی در طراحی این خودرو وجود دارد که آن را از دیگر محصولات رولزرویس متمایز می کند. برای مثال، عریض ترین جلوپنجره را روی این مدل از رولزرویس می بینیم که با  ال ای دی نورپردازی شده است. سمبل معروف رولزرویس، که Spirit of Ecstasy نام دارد، با در نظر گرفتن آیرودینامیک بدنه، طراحی متفاوتی دارد تا مقاومت هوا حتا در این بخش کوچک کاهشی باشد. اما مهم ترین نکته در طراحی رولزرویس اسپکتر، آیرودینامیک بودن آن است؛ این خودرو آیرودینامیک ترین رولزرویس تاریخ است که ضریب درگ آن ۰.۲۵ محاسبه شده است. این یعنی رولزرویس فرمول ساخت و طراحی خودروهای برقی را می داند و به خوبی توانسته است یک سوپرلوکس را با شرایط برقی سازی تطبیق دهد.

کابین رولزرویس اسپکتر

در کابین اسپکتر مثل هر رولزرویس دیگری نهایت لوکس بودن و کیفیت را می بینیم. البته از آن جا که با یک خودروی برقی و مدرن تر طرف هستیم، سطح بالایی از تکنولوژی در کنار این لوکس بودن دیده می شد. یکی از آپشن های جذاب در این خودرو نورپردازی رودری هاست که کمپانی نام Starlight Doors را برای آن در نظر گرفته است. با سفارش این آپشن ۴,۷۹۶ نقطه نورانی در کابین و روی درها فعال می شوند که باعث می شود فضایی رؤیایی را در کابین این خودرو تجربه کنید. این تعداد گفته شده جدای از نقاطی است که روی سقف به رسم دیگر خودروهای رولزرویس دیده بودیم.

مشخصات فنی رولزرویس اسپکتر

رولزرویس اسپکتر
اسپکتر

هنوز جزییات مشخصات موتور و باتری به صورت رسمی منتشر نشده است، اما می دانیم نهایت خروجی پیشرانه یا پیشرانه های برقی این خودرو ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است. براساس استاندارد پیمایش EPA، با هر بار شارژ کامل باتری های رولزرویس اسپکتر می توان مسافت ۴۱۸ کیلومتر را پیمود و شتاب‌گیری این خودرو هم در ۴.۴ ثانیه انجام می شود.

رولزرویس اسپکتر
اسپکتر

این خروجی های فنی بسیار عالی هستند، اما تمرکز رولزرویس در ساخت این خودرو اصلاً ویژگی های فنی نبوده و هدف کمپانی مثل همیشه لوکس و مجلل بودن خودروی تولیدی است. بر همین اساس، سیستم تعلیق مخصوصی را در این خودرو می بینیم که به صورت مستقل روی هر چرخ عمل می کند تا سواری بسیار نرمی را در این سوپرلوکس برقی داشته باشیم. این سیستم تعلیق فعال با به کارگیری هر چرخ در تطبیق شرایط، از منحرف شدن و واژگون شدن خودرو در شرایط مختلف جلوگیری می کند و در هر سطحی از مسیر عملکرد منحصر به فردی دارد.

رولزرویس اسپکتر
اسپکتر

همان طور که گفته شد، رولزرویس اسپکتر در سه ماهه پایانی سال آینده به بازار خواهد آمد و امکان ثبت سفارش از همین حالا برای این خودرو فراهم است. کمپانی هنوز قیمت اسپکتر را مشخص نکرده، اما به این نکته اشاره شده است که این خودرو در رده ای میان فانتوم و کالینان در سبد محصولات رولزرویس قرار می گیرد و احتمالاً قیمتی در همین بازه خواهد داشت.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

رولزرویس اسپکتر چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

هنوز جزییات مشخصات موتور و باتری به صورت رسمی منتشر نشده است، اما می دانیم که نهایت خروجی پیشرانه یا پیشرانه های برقی این خودرو ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

عملکرد فنی رولزرویس اسپکتر چگونه است؟

براساس استاندارد پیمایش EPA، با هر بار شارژ کامل باتری های اسپکتر می توان مسافت ۴۱۸ کیلومتر را پیمود و شتاب‌گیری این خودرو هم در ۴.۴ ثانیه انجام می شود.

رولزرویس اسپکتر چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آید؟

همان طور که گفته شد، اسپکتر در سه ماهه پایانی سال آینده به بازار خواهد آمد و امکان ثبت سفارش از همین حالا برای این خودرو فراهم است. کمپانی هنوز قیمت اسپکتر را مشخص نکرده، اما به این نکته اشاره شده است که این خودرو در رده ای میان فانتوم و کالینان در سبد محصولات رولزرویس قرار می گیرد و احتمالاً قیمتی در همین بازه خواهد داشت.

۲.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.