کراس اوور برقی گک رونمایی شد

گک

کمپانی چینی «کگ» به تازگی از کراس اوور تمام برقی خود رونمایی کرده است که به زودی وارد بازار چین می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو با نام “Aion V” در رده کراس اوورهای متوسط برقی قرار می گیرد و اکنون سومین محصول گک از سری الکتریکی Aion  است و قیمت آن از ۱۵۹ تا ۲۳۰ هزار یوان خواهد بود. بیش تر کمپانی های قدرتمند چینی تمرکز خود را بر روی خودروهای برقی قرار داده اند، چرا که این محصولات نه تنها خودروهای آینده هستند بلکه حالا دیگر طرف داران زیادی را در بازار چین و بازار جهانی دارند.

گک

طراحی این خودرو سرشار از ایده های جدید کمپانی گک در طراحی است. مدل Aion V سبک طراحی گک با نام “Mecha Beast” را دنبال می کند و از ویژگی های این سبک می توان به خطوط عمودی در طراحی اشاره کرد. جلوپنجره بسته و نازک در جلو به رنگ کرومی باعث می شود این مدل به راحتی از سایر مدل های کمپانی گک متمایز شود. چراغ های جلو به صورت نازک و کشیده در امتداد جلوپنجره کرومی قرار می گیرند و مه شکن ها با فاصله کم و در موازات چراغ طراحی شده اند. سپر با طراحی سه بعدی، خودرو را عضلانی تر کرده است و ورودی های هوا در گوشه و وسط با رنگ مشکی طراحی شده اند.

گک

در نمای کناری اولین نکته دستگیره های پنهان است و خطی به موازات چراغ عقب تا بالای گلگیر جلو کشیده شده که امتداد این خط در عقب مشکی رنگ است و تا دستگیره درِ عقب ادامه پیدا کرده است. سقف منحنی و بال عقب این خودرو باعث شده این کراس اوور ظاهر اسپرت تر و جوان پسندتری را به خود بگیرد و رینگ های آلومینیومی پنج پر این خودرو طرح جذابی دارد.

گک

درحالی که در نمای بیرونی خودرو تفاوت های زیادی را در طراحی نسبت به Aion LX می دیدیم، اما درون کابین طراحی به سبک همان مدل و به صورت یکپارچه انجام پذیرفته و تغییرات در جزییات دیده می شود. برای مثال، صفحه نمایش یکپارچه بزرگ طرح تخت دارد، در حالی که، در مدل Aion LX صفحه نمایش منحنی را داشتیم و همچنین طراحی خروجی ها سیستم تهویه شکل دیگری به خود گرفته اند اما همان طور که گفته شد سبک کلی طراحی و الگوها حفظ شده اند.

گک

طراحی داخلی گک Aion V براساس کانسپت های اخیر کمپانی شکل گرفته و رویه این طراحی طوری است که با وجود کامپکت بودن خودرو و برقی بودن آن، بیش ترین فضا در داخل مهیا باشد. بر این اساس، در این خودرو فضای سر و پا در قسمت جلو و عقب بسیار رضایت بخش است.

گک Aion V به پیشرانه برقی با نهایت قدرت ۱۸۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر مجهز است و نیروی این موتور به چرخ های جلو منتقل می شود. براساس استانداردهای NEDC این خودرو در چهار نسخه با رنج ۴۰۰،۵۰۰،۵۳۰ و ۶۰۰ کیلومتر عرضه می شود که برای یک کراس اوور برقی در این اندازه رنج مسافت قابل قبولی است. سیستم تعلیق جلو در این خودرو مک فرسون است و در عقب سیستم چنداتصاله را داریم که تلفیق این دو، تعلیق قابل قبولی را در این خودرو به وجود می آورد.

گک

پیش از اعمال دوباره تحریم ها، مدل GS8 تحت تست های فنی در جاده های ایران قرار گرفت و می توانست اولین خودروی چینی باشد که کیفیت بالاتر و قیمت بالاتر را ارائه می دهد، اما پس از گذشت زمان و اعمال دوباره تحریم ها حضور این برند در ایران به همان تست های جاده ای ختم شد و این نشان هیچ وقت پا به بازار ایران نگذاشت. در شرایط کنونی ایران می توان گفت که حضور خودروهای چینی در بازار ما محتمل تر است، پس باید دید در آینده خودروهای گک به ایران می آیند یا خیر.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.