مازراتی گیبلی هیبرید با پیشرانه جدید رونمایی شد

مازراتی گیبلی هیبرید

شرکت «مازراتی» به تازگی از مدل جدید «گیبلی» هیبرید با ظاهر و پیشرانه جدید رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی ایتالیایی مازراتی در راستای گسترش خانواده گیبلی، اکنون از مدل هیبریدی این خودرو با پیشرانه و ظاهر جدید پرده برداری کرده است. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوی هیبریدی ۴۸ ولتی با ۳۳۰ اسب بخار قدرت بهره می برد. گشتاور تولیدی این پیشرانه کم حجم نیز به ۴۵۰ نیوتن متر می رسد.

مازراتی گیبلی هیبرید

با این ویژگی ها، گیبلی هیبرید تنها در مدت زمان ۵٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز در عدد ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. در سیستم هیبریدی جدید گیبلی، از فناوری e-Booster (بوست الکتریکی) استفاده شده که توسط یک باتری حمایت می شود.

مازراتی گیبلی هیبرید

این فناوری در سگمنت مازارتی گیبلی منحصر به فرد است و توازنی میان بهره وری، قدرت و لذت رانندگی را به وجود می آورد. مهندسان مازراتی به منظور تقسیم وزن بهتر، باتری ها را در قسمت عقب خودرو نصب کرده اند. در مجموع وزن مدل هیبریدی گیبلی نسبت به مدل دیزلی ۸۰ کیلوگرم کاهش یافته است. در بحث میزان بهره وری در مصرف سوخت، گیبلی هیبرید اکنون میزان مصرف ترکیبی ۸٫۵ تا ۹٫۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرده است.

مازراتی گیبلی هیبرید

در بحث طراحی بدنه، مازراتی گیبلی هیبرید از جلوپنجره جدید و رنگ آبی در قسمت های مختلف بهره می برد. این رنگ آبی بیانگر هیبریدی بودن خودروست که در قسمت هایی همچون سه خروجی هوای روی گلگیر و کلیپرهای ترمز به کار رفته است. افزون بر جلوپنجره جدید، چراغ های عقب نیز از گرافیکی متفاوت بهره می برند.

مازراتی گیبلی هیبرید

درون کابین نیز از دوخت و نشان آبی مازراتی استفاده شده است. گیبلی هیبرید با جدیدترین فناوری ارتباطی مازراتی تولید شده که می تواند به روزرسانی های نرم افزاری را از طریق نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی سیستم سرگرمی دریافت کند. نمایشگر صفحه آمپر نیز از گرافیک جدید بهره می برد.

مازراتی گیبلی هیبرید

معرفی گیبلی هیبرید اولین قدم در معرفی محصولات هیبریدی و الکتریکی توسط مازراتی است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ اولین محصول تمام الکتریکی خود را رونمایی می کند. قیمت مازراتی گیبلی هیبرید در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.