فولکس واگن آرتئون ۲۰۲۱ رونمایی شد

فولکس واگن آرتئون 2021

شرکت «فولکس واگن» به تازگی از مدل فیس لیفت «آرتئون» و نسخه شوتینگ بریک جدید آن رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فولکس واگن ساعاتی قبل، مدل فیس لیفت سدان آرتئون را با تغییرات ظاهری جدید رونمایی کرد. در طراحی نمای جلو شاهد استفاده از نوار لامپ های جدیدی در جلوپنجره هستیم که دو چراغ را به یکدیگر وصل می کند. ورودی های هوای بزرگ تر و کروم‌کاری شفاف جلوپنجره از دیگر تغییرات ظاهری چهره خودرو محسوب می شود.

در نمای عقب نیز از گرافیک جدیدی برای چراغ ها استفاده شده و خروجی های اگزوز و دیفیوزر نیز به روزرسانی شده اند. بدون شک مهم ترین خبر در معرفی مدل فیس لیفت آرتئون، افزوده شدن نسخه شوتینگ بریک به سبد محصولات این خودروست. این واگن جذاب و اسپرت، در حالتی که صندلی های عقب خوابانده شوند معادل ۱۶۳۲ لیتر ظرفیت دارد. بدین ترتیب، در مدل واگن، ۷۵ لیتر فضای بیش تر نسبت به نسخه سدان وجود دارد.

کابین

فولکس واگن آرتئون 2021

در کابین خودرو نیز تغییرات جزئی صورت گرفته که از جمله آن ها می توان به نصب فرمان جدید و نمایشگر سیستم تهویه اشاره کرد. سیستم سرگرمی MIB3 جدید نیز از قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می برد.

فولکس واگن آرتئون 2021

از دیگر ویژگی های بارز فضای داخلی آرتئون فیس لیفت، می توان به سیستم روشنایی با ۳۰ رنگ متفاوت، شارژر موبایل وایرلس و سیستم صوتی ۷۰۰ واتی هارمن کاردن اشاره کرد. در بحث فناوری های به کاررفته، آرتئون از سیستم راهنمای حمل و نقل آپشنال بهره می برد که امکان رانندگی نیمه اتوماتیک تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می آورد. در سیستم دید عقب نیز از دوربین های جدیدی استفاده شده که زاویه دید را از ۹۰ درجه به ۱۷۰ درجه رسانده اند.

ویژگی های فنی

فولکس واگن آرتئون 2021

زیر کاپوت فولکس واگن آرتئون فیس لیفت ۲۰۲۱ یک پیشرانه پلاگین هیبریدی جدید با شعاع مسافتی بالا قرار گرفته است. فولکس واگن تاکنون مشخصات فنی دقیق پیشرانه را منتشر نکرده است، اما، طبق اعلام رسمی، این پیشرانه ۲۱۵ اسب بخار قدرت دارد.

فولکس واگن آرتئون 2021

خریدارانی که قدرت بیش تری را طلب کنند، می توانند نسخه آرتئون R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت را سفارش دهند. انتقال قدرت در این خودرو به وسیله سیستم توزیع گشتاور هوشمند به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. نسخه R و شوتینگ بریک آرتئون در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد و به جای آن، تریم های ساده‌سازی شده عرضه می شوند.

این تریم ها شامل SE، SEL R-Line و SEL پریمیوم R-Line می شود. تمامی این تریم ها از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتن متر گشتاور بهره می برند. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۸ سرعته خودکار به چرخ های جلو صورت می گیرد. سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها به صورت آپشنال قابل سفارش خواهد بود.

تاکنون قیمت و تاریخ عرضه دقیق مدل جدید آرتئون فیس لیفت مشخص نشده است.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.