رونمایی از اولین خودرو با فناوری ۵G توسط سایک

سایک R

کمپانی «سایک»، به عنوان یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان خودرو در چین، خودروهای برقی خود را با نشان جدید “R” رونمایی کرد.

مدیران 777 مدیران 777

لازم به ذکر است این کمپانی در خارج از چین عمده محصولاتش را با نشان “MG” به بازار عرضه می کند، اما در داخل چین نشان تجاری “Roewe” روی خودروهای این خودروساز است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سایک به تازگی کانسپت های برقی را با نشان R ارائه داده است. تمامی این محصولات تمام الکتریکی بودند و از نظر طراحی هم سبک جدید و مدرنی را در آن ها می دیدیم. اکنون سایک با رونمایی از اولین خودروی تولید عمده با تکنولوژی ۵G گام مهمی را در پیشرفت محصولات خود و محصولات چینی برداشته است. این مدل، که مارول R نام دارد، بر مبنای مدل مارول X ساخته شده است. مارول X کراس اوور کامپکت و برقی بود که در سبد محصولات سایک بالاتر از ام جی RX5 قرار می گرفت و فروش خوبی را در بازار چین تجربه می کند. با این که اعلام شده مارول R بر مبنای مدلی قدیمی ساخته شده، اما در طراحی تمام المان ها به روزتر و مدرن تر هستند.

سایک R

در نمای جلو، طراحی کاملاً متفاوتی می بینیم و سبک طراحی بسیار شبیه به کانسپت R-Aura است که پیش تر کمپانی سایک معرفی کرده بود. چراغ های جلو به شکل C طراحی شده اند و با نوار ال ای دی به هم متصل می شوند. این نوع طراحی بی شباهت به طراحی «گلف» جدید «فولکس واگن» نیز هست، اما در نظر داشته باشید سایک پیش از معرفی گلف، طرح های کانسپت های جدیدش را منتشر کرده بود. در واقع آن چه در محصولات جدید سایک می بینیم یک رویه و الگوی مشخص است و نشان می دهد این کمپانی مثل دیگر کمپانی های بزرگ چینی مسیر خود را در یافتن سبک طراحی منحصر به فرد هموار کرده است. در قسمت سپر، یکپارچگی را با کاپوت می بینیم اما در قسمت پایین طرحی مشابه طرح های «ولوو» در خطوط مشکی رنگ عمودی دیده می شود. مه شکن ها با ال ای دی های ماتریکسی در دو طرف و در فرورفتگی قرار گرفته اند و در حاشیه آن ها نقاطی با طرح الماس جزییات زیبایی را به طراحی اضافه کرده است. این نقاط را در قسمت پایینی درها در نمای کناری خودرو هم می بینیم. لوگوی جدید R هم نشانی است که حالا باید در تمام محصولات جدید برقی سایک ببینیم.

سایک R

در نمای کنار تفاوت چندانی نسبت به مدل مارول X دیده نمی شود، خطوط طراحی در همان وضعیت هستند و پیچیدگی زیادی دیده نمی شود. در نمای عقب خودرو، دقیقاً همان الگوهایی که در جلو می دیدیم دیده می شود. چراغ های عقب هم مثل چراغ های جلو با نواری ال ای دی به هم متصل هستند و لوگوی R در بالای این نوار قرار گرفته است. با این که در نمای عقب، شکستگی خطوط ساده به نظر می آید اما در عین سادگی، تقعر و تحدب های پیچیده ای در طراحی عقب می بینیم که نشان می دهد سایک در بحث طراحی خودرو به بلوغ جدیدی رسیده است.

سایک R

در بحث قدرت و عملکرد، به روزرسانی خاصی صورت نگرفته است و با همان موتور برقی سر و کار داریم که در مارول X دیده می شد. یعنی این خودرو با هربار شارژ حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر را می پیماید. درخصوص دیگر اطلاعات فنی و طراحی داخلی هنوز جزییاتی از کمپانی ارائه نشده، اما انتظار می رود این خودرو به امکانات و آپشن های زیر مجهز باشد:

سایک R
فناوری اینترنت ۵G
ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
سقف شیشه ای
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
رانندگی خودران سطح ۳
و…
سایک R

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.