دوج چارجر ۱۵۲۵ اسب بخاری اسپیدکُر در سما معرفی شد

دوج چارجر اسپیدکر
تیونر “Speedkore” با معرفی اولین «دوج چارجر» فیبرکربنی چهار چرخ محرک تویین توربوشارژ جهان در نمایشگاه سما (Sema Show)، همگان را شوکه کرد. این تیونر که پیش از این تجربه تقویت دوج چارجر ۱۹۷۰ تویین توربو با بدنه فیبرکربنی را نیز داشت، اکنون به سراغ مدل ۲۰۱۹ این خودرو رفته است.
دوج چارجر اسپیدکر
باوجود این که خودرو در حالت استاندارد از کیت واید بادی دوج بهره می برد اما تیونر با اسکن سه بُعدی بدنه، قالب های لازم برای پهن تر کردن بدنه را فراهم آورد. درنتیجه، کیت واید بادی خودرو شامل قطعات فیبرکربنی همچون سپر جلو، دور گلگیرها، کاپوت، باله عقب، سپر عقب و دیفیوزر عقب می شود. بدون شک جذاب ترین قسمت خودرو زیر کاپوت آن قرار گرفته است.
دوج چارجر اسپیدکر
زیر کاپوت پیشرانه ۶٫۲ لیتری تویین توربو بر پایه پیشرانه دوج دیمن قرار گرفته است. این پیشرانه تا دندان مسلح شده و اکنون دو توربوشارژر ۶۴۶۶ بلبرینگ بیلت، جای سوپرشارژر استاندارد را گرفته اند. سیستم سوخت رسانی نیز به وسیله سه پمپ جداگانه تقویت شده و انژکتورهای ۱۷۰۰cc، سوخت مخصوص E85 (85 درصد اتانول، ۱۵ درصد بنزین) را به پیشرانه می رسانند.
دوج چارجر اسپیدکر
با این تفاسیر، پیشرانه خودرو تنها با بوست ۲۶ PSI، ۱۵۲۵ اسب بخار قدرت روی میل لنگ تولید می کند. باتوجه به پتانسیل بالای پیشرانه، می توان قدرت بیشتری را از دوج چارجر اسپیدکر در آینده انتظار داشت. سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب نیز جای خود را به دو دیفرانسیل جدید داده است تا انتقال قدرت به تمامی چرخ ها انجام شود.
دوج چارجر اسپیدکر
جعبه دنده خودرو به صورت انحصاری توسط “Hellraiser” تولید شده است. جعبه انتقال قدرت بیلت نیز برای تحمل گشتاور خارق العاده پیشرانه طراحی شده است. مبدل گشتاور FTI و میل گاردان فیبرکربنی، سیستم انتقال قدرت را تکمیل می کنند.
دوج چارجر اسپیدکر
دوج چارجر اسپیدکر اکنون در نمایشگاه سما در لاس وگاس به نمایش در آمده و توسط یکی از مشتریان تیونر خودرو سفارش داده شده است. مالک، خودرو را برای تولد ۶۵ سالگی برادر خود سفارش داده است. اسپیدکر پیش از این نسخه مخصوص از دوج دیمن فیبرکربنی را نیز معرفی کرده بود که سریع ترین دیمن جهان لقب گرفت.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.