مرسدس بنز EQS 2025 با الهام از طراحی S کلاس

مرسدس بنز EQS 2025
مرسدس بنز EQS 2025

خودروی الکتریکی (EV) جدید برند محبوب مرسدس بنز، با لوگوی معروف بنز در جلوی کاپوت و یک گریل گرافیکی، به دنبال تبدیل شدن به یک مرسدس بنز کلاس اس (S-Class) است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مرسدس برای مدل EQS سال ۲۰۲۵ یک بازطراحی یا یک جراحی زیبایی انجام داده است. در این فرآیند، شرکت برخی از ویژگی های کلاس اس را به خودروی الکتریکی پرچم‌دار خود منتقل کرده است. تغییرات طراحی محدود به بخش جلو خودروست، رقیب EQS، یعنی ب ام و i7، با گریل تقلبی و  طراحی جدید و نوارهای کروم افقی در طراحی خود عرضه می شود، که هدف دو برند آلمانی از این سبک طراحی این است تا نمونه های برقی به محبوب ترین مدل های تولیدی کمپانی شباهت هایی داشته باشند.

خبر خوب برای طرف‌داران برند مرسدس بنز این است که لوگوی بنز پس از چند سال دوباره به جلوی کاپوت بازگشته است، که این سبک طراحی هم بیش تر از کلاس اس مرسدس الهام گرفته شده است. در آینده نزدیک، برند AMG، مرسدس EQS را تیونینگ خواهد کرد و بامپرهای جلو و عقب خودرو را طراحی می کند، اما از آن جا که این تغییرات کوچک تنها یک بازطراحی ساده یا فیس لیفت کوچک هستند، استایل کروی خودرو، که بسیار مورد بحث قرار گرفته بود، همچنان باقی مانده است. به هر حال با این به‌روزرسانی، خودروی الکتریکی EQS به اندازه مرسدس بنز کلاس اس مشهور، به نظر نمی‌رسد.

کابین مرسدس بنز EQS 2025 به طور کلی بدون تغییرات قابل توجهی حفظ شده است، اما مرسدس به سیستم تهویه هوا در ستون‌های B جزییات کرومی اضافه کرده است. علاوه بر این، بالشتک‌های قسمت عقب اکنون دارای دوخت کانتراست و چرم ناپا هستند. صندلی‌های عقب پس از اضافه کردن ۰.۲ اینچ اسفنج به پشتی صندلی‌ها، کمی راحت‌تر خواهند بود.

مشخصات فنی مرسدس بنز EQS 2025 نسبت به گذشته با بهبودهایی همراه بوده است، یک باتری بهبودیافته با ظرفیت کاربردی ۱۱۸.۰ کیلووات ساعت به جای ۱۰۸.۴ کیلووات ساعت قبلی، در این مدل وجود دارد. این موضوع باید محدوده کارکرد را نسبت به EQS سال ۲۰۲۴ که EPA آن را برای نسخه‌ای با سیستم پیشرانش عقب EQS 450+ ارزیابی کرده است، کمی بیش تر کند که برابر با ۵۶۶ کیلومتر است. مدل‌های EQS 450 و ۵۸۰ با سیستم پیشرانش تمام چرخ محرک، مسافتی حدود ۵۵۵ کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کنند. کم ترین کارآیی در میان آن‌ها به مدل AMG EQS تعلق دارد که فقط ۴۹۰ کیلومتر را با یک بار شارژ می‌تواند طی کند.

مرسدس بنز EQS سال ۲۰۲۵ نیز به دلیل استفاده بهتر از سیستم بازیابی انرژی از طریق سخت افزار و نرم افزار جدید برای سیستم بازیابی انرژی از طریق ترمز، قادر به شارژ بیش تر باتری های خودرو در هنگام ترمزگیری است. به دلیل استفاده کم تر از دیسک ترمز در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، ترمزها به صورت خودکار مطابق با شرایط رانندگی راننده، به دیسک‌ها فشار داده می‌شوند تا علاوه بر این که به عنوان یک نوع نگهدارنده عمل کنند، بتوانند شارژ لازم را برای باتری های خودرو تولید کنند.

مرسدس بنز قرار است EQS را با تغییراتی که بر روی آن انجام داده است، در ایالات متحده آمریکا در انتهای سال ۲۰۲۴ به فروش برساند و قیمت‌ها به مرور زمان اعلام خواهند شد. مدل قبلی در نسخه EQS 450+ با قیمت ۱۰۴,۴۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار گرفت. نسخه FWD از ۱۰۷,۴۰۰ دلار آغاز می شد، در حالی که، نسخه مرسدس بنز EQS 580 با قیمت ۱۲۵,۹۵۰ دلار عرضه شد، اما نسخه AMG، ورژن اسپرت، با قیمت ۱۴۷,۵۵۰ دلار در دسترس بود.

اما مرسدس بنز EQS در بازارهای جهانی، با یک ضعف بزرگ پس از خرید همراه است، آن هم افت قیمت شدید خودرو پس از خرید آن است. یک مطالعه اخیر نشان داده است، که EQS تقریباً نیمی از ارزش خود را در طی ۱۲ ماه از دست می‌دهد. در طول یک سال، ارزش آن به طور میانگین حدود ۶۵,۱۴۳ دلار کاهش می‌یابد.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.