گزارش اسب بخار از بورس تهران/ سایپا پرچم دار گروه خودرو و قطعات بازار سرمایه

بورس خودرو

سرانجام پس از مدت ها، امروز گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار اوراق بهادار تهران شاهد مثبت شدن برخی نمادها در این گروه شد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، در روزی که شاخص کل با رشد همراه شده بود، خودرویی های حاضر در بازار سرمایه با بازگشایی نمادهای صدرنشین وشاخص ساز این گروه شاهد بازگشت رونقی نسبی در این گروه شدند. با این حال از میان صدرنشین های بازگشته به تابلو «خگستر» و «خودرو» نتوانستند مثبت شوند، اما میزان افت آنها نسبت به روزهای پیش از توقف کمتر بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طی داد و ستدهای صورت گرفته امروز در ۱۷۶هزار نوبت، ۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون سهم به ارزش ۱۶۰۷میلیارد تومان دست به دست شد.

در این گروه بیشترین میزان رشد به نام «خساپا» ثبت شد. این نماد که با رشد ۴٫۹ درصدی ارزش روزانه سهام همراه شده بود در ۹۲۴۶ نوبت ۲۳۶ میلیون سهمش به ارزش ۷۱ میلیارد ریال خرید وفروش شد. «خپارس» نیز از دیگر نمادهایی بود که پس از مدت ها توانست شاهد سبز شدن نماد خود باشد و ۱٫۶۳ درصد با ارزش روزانه سهام خود همراه شد. همچنین فعالان بازار در ۳۳ هزار نوبت کمی بیش از ۲۴۲ میلیون سهم این نماد را به ارزش ۲۵۷ میلیارد تومان خرید و فروش کردند. «ختوقا» دیگر نماد مثبت این گروه بود که با رشد ۴٫۴۸ درصدی همراه شد «خبهمن» نیز امروز توانست از نقطه صفر مرزی عبور کرده و۰٫۲۵درصد رشد ارزش روزانه سهام خود را تجربه کند. «خدیزل» هم دیگر نماد مثبت شده در این گروه بود که ۳٫۰۳ درصد رشد را به دست آورد.

در مقابل نمادهای «خودرو» و «خگستر» نتوانستند پس از بازگشایی به سمت مسیر صعود حرکت کنند و با فاصله کمی از نقطه صفر متوقف شدند. امروز ۴۴ میلیون سهم خگستر به ارزش ۲۶ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان در ۳ هزار نوبت خرید و فروش شد. این میزان برای نماد خودرو که با افت ۰٫۵۸ درصدی همراه شده بود، یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون سهم بود که در ۲۴ هزار نوبت و به ارزش ۴۰۱ میلیارد تومان ثبت شد.

«خمحرکه» ۰٫۹۱، «خزامیا» ۳٫۳۵، «ورنا» ۱٫۳۱ ، «ختور» ۱٫۰۸ ، «خاذین» ۴٫۶۵ ، «خاور» ۵ ، «خشرق» ۳٫۷۵ ، «خمهر» ۴٫۲۹ ، «خرینگ» ۴٫۴۳ ، «خوساز» ۲٫۳ ، «خکار» ۴٫۹۹، «خچرخش» ۰٫۴۸ ، «خکمک» ۰٫۸۱ ، «خنصیر» ۰٫۵۶ ، «خزر»۴٫۵۶ ، «خزر» ۴٫۶۲ ، «خموتور» ۰٫۳۶، «خمحور» ۴٫۹۲، «خفنر» ۰٫۲۸ ، «خلنت» ۰٫۴۳ ، «تشتاد» ۰٫۴۱، «خکرمان» ۳٫۵۵و «خکاوه» ۴٫۵۸ درصد از دیگر نمادهای حاضر در گروه خودرو و قطعات بودند که با افت روزانه ارزش سهام خود همراه شدند.

در این گروه «خعمرا» نیز بازهم توانست نماد خود را مثبت نگه دارد وامروز ۱٫۴۳درصد رشد را تجربه کند.

«خپویش» ، «ختراک» و «خاهن» نیز همچنان از سوی ناظر بازار متوقف شده اند.

بنابراین گزارش ،شاخص کل بورس امروز با ۵۹ هزار و ۶۷۲ واحد صعود رقم یک میلیون و ۶۶۷ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران همچنین  یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۷ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال انجام دادند.

«س. نفت» و «گاز» و «پتروشیمی تامین»، «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «ملی صنایع مس ایران»، «گروه پتروشیمی س. ایرانیان»، «معدنی و صنعتی گلگهر» و «بانک ملت» نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، بانک ملت، بانک تجارت، سرمایه‌ گذاری غدیر و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده این بازار بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.