راهنمای خرید خودروی دست دوم خارجی

خرید خودروی دست دوم خارجی

در حال حاضر تنوع خودروهای داخلی و خارجی آنقدر زیاد شده که انتخاب و خرید یکی از آن‌ها سختی‌های شیرینی را به همراه دارد! بسیاری از افراد هم خرید خودروی دست دوم خارجی را به خودروهای صفر داخلی ترجیح می‌دهند؛ چراکه به نظرشان این خودروها کیفیت بالاتری دارند و مطمئن‌تر هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اما خرید خودروهای خارجی دست دوم دشواری‌های زیادی دارد؛ زیرا اطمینان پیدا کردن از کیفیت و شرایط فنی آن‌ها ساده نیست. با این حال، به نظر می‌رسد که خرید یک سانتافه دست دوم یا آزرا دست دوم می‌تواند گزینه بهتری نسبت به خودروهای چینی و متفرقه باشد.

مدیران 777 مدیران 777

اکنون سوال اینجاست که کدام مدل‌ خودروها از نظر کیفیت و قیمت شرایط بهتری برای خرید دست دوم دارند؟ اصلاً برای خرید این خودروها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ما در این مقاله به این سوالات پاسخ داده‌ایم! پس تا انتها همراه ما باشید…

کدام مدل‌ها در خرید خودروی دست دوم به صرفه‌تر است؟

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از افراد خرید خودروی دست دوم خارجی را به خرید خودروهای صفر داخلی ترجیح می‌دهند. اما آیا همۀ خودروهای خارجی برای خرید دست دوم مناسب هستند؟! تجربه نشان داده است که به بسیاری از خودروهای چینی نمی‌توان اعتماد کرد؛ مخصوصاً اگر صفر نباشند!

انواع مدل‌های ام وی ام MVM، جک JAC، جیلی، چری، سانگ یانگ و سایر مدل‌های چینی از جمله خودروهایی هستند که خرید دست دوم آن‌ها چندان پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر به‌دنبال این خودروها به‌صورت کارکرده هستید، حتماً باید به کیفیت فنی آن‌ها، بدنه و سالم بودن موتور و آپشن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید تا با گذشت زمان متحمل هزینه‌های اضافی نشوید.

نتایج بررسی‌های ما نشان داده است که برای خرید خودروی دست دوم خارجی بهتر است به‌دنبال خودروهای ژاپنی و کره‌ای باشید که کیفیت آن‌ها تضمین شده است. این ماشین‌ها به مرور زمان دچار افت فنی نشده و لوازم یدکی آن‌ها نیز راحت‌تر پیدا می‌شود. از جمله این ماشین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مدل‌های خودروی هیوندای دست دوم

شرکت هیوندای را می‌توان جزء بزرگترین کارخانجات صنعتی کرۀ جنوبی به حساب آورد. این شرکت از سال ۱۹۶۸ مشغول تولید انواع خودرو است و به یکی از قطب‌های تولید خودرو در جهان تبدیل شده است.

بازار محصولات هیوندای در ایران نیز بسیار داغ است! خودروهایی نظیر آوانته، ورنا، هیوندای اکسنت، انواع سوناتا، سانتافه، جنسیس و توسان تنها بخشی از محصولات منحصربه‌فرد این شرکت کره‌ای است. فروش بالای این خودروها در ایران سبب شده است که مدل‌های دست دوم آن‌ها همچنان مشتریان پروپاقرصی داشته باشد.

به‌منظور خرید خودروی دست دوم خارجی مانند سانتافه ۲۰۰۷ و سانتافه ۲۰۱۷ باید به میزان استهلاک ماشین توجه داشته باشید. چراکه شرکت هیوندای یک گارانتی ۵ ساله یا ده ساله برای محصولات خود در نظر می‌گیرد؛ در نتیجه خودروهایی که گارانتی آن‌ها منقضی شده باشد، ریسک خرید بالاتری خواهند داشت.

یکی از مزایای خرید خودروهای کارکرده شرکت هیوندای این است که لوازم یدکی آن‌ها را می‌توان با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کرد. به‌عنوان مثال خرید لوازم یدکی سانتافه و لوازم یدکی سوناتا از طریق شرکت‌های معتبر امکان‌پذیر است.

خرید خودروی دست دوم خارجی

۲- مدل‌های خودروی کیا دست دوم

شرکت کیا موتورز نیز یکی دیگر از قطب‌های خودروسازی در کرۀ جنوبی است که محصولات باکیفیتی تولید می‌کند. این شرکت پس از ورود به ایران، محبوبیت بسیاری کسب کرد و به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ایران تبدیل شد.

برای خرید خودروی دست دوم خارجی از شرکت کیا موتورز می‌توانید به‌دنبال محصولاتی مانند اپتیما، اسپورتیج، ریو، سراتو، سورنتو و غیره باشید. این خودروها امتحان خود را پس داده و از نظر کیفیت فنی می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

برای خرید خودروهایی مانند اسپورتیج و سراتو به‌صورت کارکرده بهتر است به کیفیت موتور توجه بیشتری کنید. به همین منظور، پیشنهاد می‌شود که حتماً با یک متخصص مشورت کرده و از او برای ارزیابی موتور کمک بخواهید. علاوه‌برآن، اورجینال بودن بخش‌های داخلی خودرو و تودوزی‌ها نیز باید به دقت بررسی شود.

برای خرید خودروی دست دوم خارجی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید خودروی دست دوم خارجی یک کار تخصصی و حرفه‌ای است؛ به‌خصوص اگر از مسائل فنی خودرو اطلاعات کافی نداشته باشید! برای این کار باید به چند نکتۀ ضروری توجه کنید تا بتوانید یک خرید منطقی و به‌صرفه داشته باشید.

اولین نکته در خرید خودروهای کارکرده، توجه به رنگ بدنه و شاسی اتومبیل است. زیرا امکان تصادفی بودن و معیوب بودن این خودروها وجود دارد. علاوه‌برآن، قبل از خرید بهتر است سیستم‌های برقی خودرو، ترمزها و سیستم تعلیق را چک کنید تا آسیب جدی نداشته باشند.

مشورت کردن و کمک گرفتن از افراد متخصص برای خرید این‌گونه خودروها می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را راحت کند.

در کنار همۀ این مسائل، بهتر است خودرویی را برای خرید انتخاب کنید که لوازم یدکی آن در بازار موجود باشد. زیرا مسلماً احتمال خرابی خودروهای دست دوم نسبت به خودروهای صفر بیشتر است.

همچنین برای خرید لوازم یدکی نیز باید به استاندارد بودن آن‌ها توجه کنید و همواره خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. در ادامه با یکی از همین فروشگاه‌ها برای خرید قطعات هیوندای و کیاموتورز آشنا خواهیم شد…

خرید لوازم یدکی هیوندای و کیا با بالاترین کیفیت

فروشگاه لوازم یدکی هیوندای و کیا به شما کمک می‌کند تا قطعات این دو غول کره‌ای را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. از جمله این قطعات می‌توان به لنت جلوی سوناتا، درب باک داخلی، چراغ جلوی سانتافه IX45 و انواع رینگ موتور اپتیما و اسپورتیج اشاره کرد.

تحویل سریع کالا، تضمین قطعات و قیمت مناسب تنها بخشی از مزایای خرید از فروشگاه لوازم یدکی هیوندای و کیا است که منجر به اعتماد بیشتر مشتریان شده است.

شما نیز برای خرید آنلاین قطعات خودرو از فروشگاه لوازم یدکی هیوندای و کیا می‌توانید ابتدا با شمارۀ‌ ۰۲۱۳۶۳۴۸۵۲۱ تماس بگیرید و از قیمت لوازم و قطعات مطلع شوید. در مرحلۀ بعد و پس از اطمینان از ضمانت و اصالت محصول می‌توانید آن را به‌صورت حضوری یا غیرحضوری دریافت کنید.

خرید خودروی دست دوم خارجی
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.