چند دستگاه رنو و برلیانس در سال ۹۹ تولید شده اند؟

خط تولید رنو تندر 90

آمار منتشر شده از وضعیت تولید خودروسازان در سامانه «کدال» نشان می دهد که در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹، همچنان تولید محصولات رنو و برلیانس ادامه دارد. البته که تیراژ تولید این خودروها مانند گذشته نیست و با توجه به ظرفیت های موجود، به صورت محدود ساخته می شوند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ گروه صنعتی «ایران خودرو» که مسئولیت تولید تندر ۹۰ و تندر ۹۰ پلاس را بر عهده دارد، در چهار ماه نخست سال جاری هیچ تولیدی را برای گروه L90 رنو ثبت نکرده و به عبارت ساده تر، خط تولید رنو در ایران خودرو به صورت کامل متوقف شده است. اما در این مدت شرکت «پارس خودرو» که زیر مجموعه گروه خودروسازی «سایپا» به حساب می آید، با توجه به ترخیص اخیر قطعات منفصله محصولات رنو و برلیانس، توانسته تا مونتاژ محدود رنو ساندرو، ساندرو استپ وی، پارس تندر، تندر ۹۰ و برلیانس سری H300 را ادامه دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حتما ببینید: ویدیو: تست و بررسی رنو تندر۹۰ پلاس

در نیمه دوم سال ۹۸ شاهد بودیم که شرکت پارس خودرو خبری مبنی بر ترخیص مجموعه قطعات خانواده رنو و برلیانس از گمرک را منتشر کرد. برای همین دستگاه های نظارتی با حضور مستقیم در این خودروسازی و نظارت بر فرایند تولید و عرضه، تلاش کرده اند تا رنوها و برلیانس های تازه تولید به دست مشتریان منتظر و تعهدات پیشین برسد. البته که در میان، همچنان تعداد قابل توجهی از حواله داران این رنو و برلیانس حضور دارند و هر از چندگاهی اعتراض خود را نسبت به تاخیر در تحویل این خودروها، به رسانه ها و دستگاه های نظارتی اعلام می کنند. با این حال از نگاه نمایندگان سازمان های مربوطه در پارس خودرو، فرایند تحویل خودروها به ترتیب اولویت ثبت نام در دست انجام است و در این میان تخلفی از رخ نداده است.

حتما ببینید: فصل پنجم / قسمت چهارم: تست و بررسی برلیانس H300 و نیسان جوک اسپرت

در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹، شاهد هستیم که پارس خودرو ۲ هزار و ۶۴۵ دستگاه خودروهای خانواده L90 و B90 رنو را تولید کرده است. همچنین در این میان هزار و ۸۲۸ دستگاه برلیانس هم در این خودروساز ثبت شده است. حال در این بین، بخش قابل توجهی از مشتریان پارس خودرو که به تازگی این خودروهای تحریمی را تحویل گرفته اند، با مشکل شماره گذاری مواجه شده اند و به خاطر یورو ۴ بودن خودروهای رنو، پلیس شماره گذاری از اعطای پلاک به این خودروها سر باز می زند. این اتفاق به خاطر اجباری شدن استاندارد آلایندگی یورو ۵ رخ داده است و بسیاری توقع دارند تا با توجه به شرایط تحریم، دستگاه های مربوطه همکاری لازم را برای شماره گذاری این خودروها در دستور کار قرار دهند.

آمار تولید تیر 99 پارس خودرو
آمار تولید تیر 99 ایران خودرو

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.