اهمیت پنجمین همایش صنعت خودرو برای مخاطبان عام چیست؟

اهمیت پنجمین همایش صنعت خودرو برای مخاطبان عام چیست؟
همایش بین المللی صنعت خودرو کشور برای پنجمین بار، در هفته آینده برگزار می شود و قرار است که رئیس جمهور نیز برای افتتاخ آن به سالن همایش های برج میلاد بیاید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این همایش مانند هر همایش و نشست تخصصی دیگر، می تواند اهمیت زیادی برای فعالان در زمینه خودرو باشد و در بحث های تخصصی اطلاعات آنان را به روز کند. اما بحث خودرو همیشه جز یکی از مهمترین اخبارهای کشور به حساب آمده و در این چند ساله هر تصمیم گیری درست یا نادرست در آن باعث شده که تنها بعد از چند ساعت، تاثیر مستقیم آن در زندگی عموم افراد جامعه قابل لمس باشد.
عموما خبرهایی که هر ساله از همایش صنعت خودرو کشور اعلام می شود، مخاطب خاص دارد و کمتر فردی از جامعه پیگیری اخبار اتفاقات و حواشی این نشست برایش جذاب و مهم است. می توان گفت که مخاطبان خبرهای روزهای همایش، بیشتر افرادی هستند که به نوعی با صنعت خودرو درگیرند و یا فراتر از علاقه به بحث خودرو، اخبار صنعت خودرو را نیز دنبال می کنند. از نگاه بسیاری از مردم در چنین نشست هایی تنها حرف های تخصصی و سطح کلانی گفته می شود که هیچ اطلاعات جذاب و مستقیمی از آن ها استخراج نخواهد شد. اما واقعیت اینجاست که به شکل کاملا برعکس، اخبار این همایش می تواند بسیار تاثیرگذار و همچنین با بیان عامیانه مخاطبان زیادی را سمت خود بکشاند. همایش سال گذشته نشان داد، چقدر سوژه هایی در دو روز مراسم پیدا می شود که حتی می تواند از نمایشگاه خودرو تهران نیز برای مردم جذابتر باشد.
هر ساله در همایش صنعت خودرو کشور در کنار محور اصلی نشست، خبرهایی که از برنامه آینده خودروسازان جهانی و داخلی برای بازار ایران اعلام می شود. در این همایش مهمترین و بالاترین سطح مدیریتی کمپانی های خودروسازی دنیا در بحث فروش و خدمات پس از فروش حاضر می شوند و همیشه اخباری مختص به بازار ایران را به خبرنگاران می گویند. همچنین غرفه هایی در سالن انتظار همایش برپا می شود که نشان می دهد در بحث فنی، قرار است چه اتفاقاتی در صنعت خودرو کشور بیافتد. به عنوان مثال سال گذشته پیشرانه های جدید ایران خودرو و سایپا توسط شرکای خارجی به غرفه هایشان آمده بود و از طرفی گیربکس های جدید خودروهایی مانند کوییک، ساینا اتوماتیک، دنا پلاس توربو اتوماتیک و سورن اتوماتیک نیز در غرفه کمپانی پانچ قرار داشت.
در پنجمین همایش صنعت خودرو کشور که در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، مدیران ارشد رنو، پژو، سیتروئن، هیوندای، مرسدس بنز و بسیاری از خودروسازان کره ای، ژاپنی و چینی به مراسم می آیند و هر کدام حرف های جدیدی را با خود به همراه می آورند. امسال قرار است که این نشست دو روزه پیرامون «زنجیره تامین رقابت پذیر، مواد اولیه، قطعه سازی و لجستیک» باشد و این همان چیزی است که نشان می دهد در سال ۹۷ شرکت های خودروساز داخلی و خارجی چه برنامه ای برای عرضه محصولات جدید و داخلی سازیشان دارند.
گروه مستند اسب بخار در دو روز این مراسم، به سالن همایش های برج میلاد می رود تا اخبار لحظه ای و خبرهای داغ این نشست را اطلاع رسانی کند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.