رنو تندر 90 پلاس

«تیپ کار» نام برنامه جدیدی از اسب بخار است که در آن به آموزش های رایج در خصوص خودروها می پردازد. در قسمت اول قرار است تا با امکانات مخفی خانواده رنو L90 و ساندرو آشنا شویم و با استفاده از یک ویژگی، برخی Self Testها را بر روی این خودروها انجام دهیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خانواده خودروهای اقتصادی رنو مانند رنو تندر ۹۰ (یا همان L90)، ساندرو و ساندرو استپ وی (یا همان B90)، سیمبل و داستر نسل اول این امکان را دارند تا با انجام مراحل Self Test، چهار بررسی اولیه را در خودرو انجام دهند.

سِلف تست ها نوعی از دستورهای غیر رایج هستند که بدون نیاز به ابزار مخصوص، می توان برخی ویژگی ها و خطاهای خودرو را بررسی نمود. معمولا در کلاس های آموزش فنی و تخصصی خودروهایی که دارای سامانه های مدیریت پایش هستند، این دسته از دستورها و عملگرها برای تشخیص ایرادهای ابتدایی به تعمیرکاران یاد داده می شود. در برخی خودروها سلف تست ها قابلیت دو آزمون را دارند و در محصولات به روز دنیا، این آزمون ها به ۴۷ مورد هم می رسد. با توجه به نوع خودروهای حاضر در بازار ایران، برخی ویژگی های مخفی و یا همان سلف تست در آن ها دیده می شود.

در سلف تست تعریف شده برای این دسته از محصولات کمپانی رنو، امکان بررسی چهار ویژگی مبتنی بر برق وجود دارد. بررسی عملکرد سیستم سوخت رسان، سامانه نمایش اطلاعات جلو آمپر، سیستم ثبت پیمایش و خطاهای الکتریکی و نوسانی از جمله ویژگی های سلف تست رنو ساندرو، رنو تندر ۹۰، رنو داستر و… است.

با آموزش داده شده در قسمت اول تیپ کار، می توانید از عملکرد سامانه های الکتریکی خودروی رنوتان مطمئن شوید و از سویی در صورت مشاهده خطاهای الکتریکی، نسبت به حذف و رفع ایراد آن اقدام نمایید.

در قسمت های بعدی برنامه تیپ کار، آموزش های مختلف دیگر را از سایر خودروهای برای مخاطبان اسب بخار در نظر گرفته ایم.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.