معرفی مگنایت،کراس اوور کوچک و جدید نیسان

نیسان مگنایت

کمپانی ژاپنی نیسان که اخیرا با معرفی مدل Z توجهات بسیاری را جلب کرده بود،حالا با یک کراس اوور فوق کامپکت آمده تا بخش دیگری از بازار را به خود اختصاص دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نیسان هم مثل دیگر خودروسازان بزرگ دنیا تمرکز خود را بر تولید کراس اوور ها گذاشته است و مدل هایی مثل قشقایی،روگ و جوک هستند که در بالابردن فروش این نشان در بازار های مختلف نقش اساسی را بازی خواهند کرد.همچنین اخیرا با رونمایی از آریا به عنوان یک کراس اوور تمام برقی نیسان نشان داده است که مثل گذشته از سرآمدان بازار برقی ها می باشد.

نیسان مگنایت

اما حالا نوبت به رونمایی کوچکترین عضو خانواده کراس اوور های نیسان رسیده است.خودرویی که مَگنایت (تلفیق مگنتیک و ایگنایت) نام دارد و ی خواهد سهمی از بازار های نوظهور داشته باشد.اگر بخواهیم از لحاظ ابعا این خودرو را بررسی کنیم باید بگوییم که خودرویی مثل نیسان جوک در برابر مگنایت بسیار بزرگ بنظر می رسد.در واقع این خودرو برای رقابت در بازار هایی مثل هند طراحی شده یعنی رقابت در برابر خودروهایی که کمتر از ۴ متر طول دارند مثل کیا سونت.

حتما بخوانید : نیسان روگ/ ایکس تریل ۲۰۲۱ قیمت گذاری شد

نیسان مگنایت

اما اجازه ندهید که ابعاد کوچک این خودرو شما را فریب دهد چرا که در داخل با انبوهی از تکنولوژی و امکانات طرف هستید که شما را تحت تاثیر قرار می دهد.چراغ های جلو بصورت تمام ال ای دی طراحی شده اند و در داخل آپشنی مثل شارژر بی سیم را دارید.بلندگوهای JBL سیستم صوتی قوی این خودروی کوچک را تشکیل می دهند و امکاناتی مثل دوربین ۳۶۰ درجه،کروز کنترل،اتصال های بی سیم اپل کارپلی و اتواندروید بصورت استاندارد در این خودرو قابل استفاده هستند.

نیسان مگنایت

در داخل خروجی های تهویه بسیار شبیه به لامبورگینی اوروس طراحی شده اند و همان طرح شش ضلعی را دارند.صفحه نمایش ۷ اینچی جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل داده و صفحه نمایش ۸ اینچی دیگری در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد.نیسان در مورد فضا در مگنایت ادعا دارد که فضای پای کافی برای سرنشینان عقب فراهم شده و با خم شدن صندلی های عقب فضای بار ۳۳۶ لیتری هم تا حد قابل قبولی زیاد می شود.

حتما بخوانید : نیسان Proto 400Z با پیشرانه تویین توربو معرفی شد + تصاویر

نیسان مگنایت بر اساس پلتفرم CMF-A+ ساخته شده است یعنی همان پلتفرمی که نیسان به همراه رنو گسترشش داد و در دیگر محصولات این دو خودروساز هم دیده می شود.نسخه پایه نیسان مگنایت به پیشرانه ۱ لیتر تنفس طبیعی که توان تولید ۷۲ اسب بخار قدرت را دارد مجهز است.قدرت در این نسخه توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.نسخه قویتر مگنایت موتور ۱ لیتری توربو خواهد داشت که این پیشرانه قدرت ۹۵ اسب بخاری را دارد و انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا CVT به چرخ ها امکان پذیر است.

هنوز در مورد قیمت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده ولی طبق برنامه ریزی های انجام شده مگنایت اوایل سال آینده به بازار هند ورود می کند و پس از آن به دیگر بازارها خواهد آمد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.