نیسان آریا ۲۰۲۱ به عنوان یک کراس اوور تمام برقی رونمایی شد

نیسان آریا 2021

در راستای برنامه های جدید «نیسان»، برای معرفی ۱۰ مدل جدید در بیست ماه، «آریا» به عنوان کراس اوور تمام برقی به سبد محصولات این نشان اضافه شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از رونمایی از نسخه جدید روگ، حالا نوبت به کراس اوور جدید نیسان رسیده تا خودش را نشان دهد. اما محصول جدید نیسان به کلی با روگ متفاوت است، چراکه این خودرو پیشرانه بنزینی ندارد و یک کراس اوور تمام برقی است. این خودرو براساس کانسپت آریا ساخته شده است که در سال ۲۰۱۹ در جریان نمایشگاه توکیو رونمایی شده بود. نیسان آریا شباهت بسیار زیادی با کانسپت ارائه شده دارد و این یعنی اگر شما خودروهای مدرن و طرح های مفهومی را می پسندید، احتمالاً از طرف داران نیسان آریا خواهید بود. طراحی نوآورانه در این خودرو نشان می دهد که کمپانی نیسان با سبک جدیدش از طراحی های قدیم خود فاصله گرفته است و همچنین نشان می دهد کانسپت های IMx و آریا به صورت هدفمند ساخته شده بودند و جلوه آن ها را در محصول نهایی آریا ۲۰۲۲ می بینیم.

نیسان آریا 2021

نیسان آریا ۲۰۲۲ به صورت تمام برقی و در دو نسخه تک دیفرانسیل و چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. همچنین دو نسخه تک و دوموتوره برقی برای آریا در نظر گرفته شده است. در نسخه تک دیفرانسیل، تک موتور الکتریکی توان تولید ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و در نسخه تمام چرخ محرک، دو موتور الکتریکی در مجموع قدرت ۳۸۹ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر را ارائه می دهند.

نیسان آریا 2021

نسخه تک موتوره آریا با قابلیت تمام چرخ محرک، در ۷٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت ۱۵۹ کیلومتر بر ساعت را دارد. در نسخه دوموتوره با قابلیت تمام چرخ محرک، خودرو در ۵٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

نیسان آریا 2021

براساس تخمین های نیسان، آریا با هربار شارژ مسافت ۴۸۳ کیلومتر را می پیماید. این مسافت برای هر دو نسخه تک و دودیفرانسیل پیش بینی شده است. پکیج باتری ۹۰ کیلووات ساعتی با بازده عملی ۸۷ کیلووات ساعتی تأمین انرژی را در این خودرو انجام می دهد. البته بنا بر اطلاعات منتشرشده قابلیت سفارش نسخه ضعیف تر با پکیج باتری ۶۵ کیلوواتی هم برای مشتریان فراهم خواهد بود.

نیسان آریا 2021

در نظر داشته باشید با انتخاب نسخه تمام چرخ محرک نیسان آریا، فضای بار شما از ۴۶۷ لیتر به ۴۱۳ لیتر می رسد و فضای بار کاهش می یابد. هردو نسخه نیسان آریا به صورت دوردیفه و قابلیت سواری پنج سرنشین طراحی شده است و رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی برای این خودرو قابل سفارش هستند.

نیسان آریا 2021

درون این خودرو دو صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر تمام دیجیتال را در دسترس قرار می دهند. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو قابلیت اتصال با اپل کارپلی و اتو اندروید را دارد و بالاترین سیستم های ایمنی نیسان در این خودرو به صورت استاندارد به کار رفته است. همچنین قابلیت خودران سطح ۳ نیز به صورت استاندارد در این خودرو قابل استفاده است.

نیسان آریا 2021

نیسان آریا ۲۰۲۲ در میانه سال ۲۰۲۱ در ژاپن به فروش خواهد رسید و تا اواخر همان سال به بازار آمریکا عرضه خواهد شد و انتظار می رود قیمت آن در نسخه پایه ۴۰ هزار دلار باشد.

نیسان آریا 2021

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.