رونمایی رسمی از ساندرو و لوگان 2021 + ویدیو

رونمایی رسمی از ساندرو و لوگان 2021

به تازگی کمپانی رومانیایی «داچیا» از نسل جدید «ساندرو» و «لوگان» پرده برداشته است که این خودروها به عنوان گزینه هایی اقتصادی، بسیار مدرن و جذاب به نظر می رسند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

پس از انتشار تصاویر جاسوسی در ماه های گذشته و انتشار تصاویر رسمی این دو خودرو در هفته های اخیر، سرانجام داچیا به صورت رسمی از «ساندرو» و «لوگان» مدل ۲۰۲۱ پرده برداشته است. داچیا سعی کرده این بار و در این نسل ظاهر کراس را در ساندرو تقویت کند تا نیم نگاهی به مشتریان رده کراس اوورها داشته باشد. این کمپانی رومانیایی نه تنها پلتفرم را تغییر داده بلکه سعی کرده است با کم ترین هزینه قطعاتی را در بدنه به کار گیرد تا طراحی این خودرو مدرن تر به نظر برسد.

رونمایی رسمی از ساندرو و لوگان 2021

داچیا و لوگان جدید هر دو روی پلتفرم جدید CMF ساخته می شوند یعنی همان پلتفرمی که در ساخت رنو کلیو استفاده شده بود. پلتفرم جدید رنو در این خودروها باعث می شود راحتی بیش تر در حین رانندگی و تجهیزات ایمنی بیش تر را در خودروها داشته باشیم، همچنین امکان برقی سازی هم در این پلتفرم وجود دارد. برای مثال، در پلتفرم جدید از چراغ های ال ای دی در چراغ ها استفاده شده که این موضوع باعث می شود افزایش ۳۷ درصدی را در نوردهی طولی و ۹ درصدی در نوردهی عرضی نسبت به نسل پیشین ساندرو و لوگان داشته باشیم. از دیگر ویژگی هایی که با پلتفرم جدید خواهیم داشت می توان به ترمز اضطراری هوشمند، رادار نقطه کور، کنترل حرکت در سربالایی و دوربین های عقب و جلو اشاره کرد.

در رابطه با پیشرانه جای تعجب است که پیشرانه توربودیزل که در نسل قبل استفاده می شد از خط تولید داچیا کنار رفته است. نسخه پایه ساندرو و لوگان به پیشرانه ۱ لیتری ۶۵ اسب بخاری مجهز خواهند بود که قدرت در این پیشرانه از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. البته این پیشرانه فقط در نسخه های پایه مورد استفاده قرار می گیرد و برای مدل «استپ وی» (نسخه کراس) پیشرانه دیگری استفاده خواهد شد. افزون بر این پیشرانه، امکان سفارش موتور ۱ لیتری توربو و ۳ سیلندر نیز وجود دارد که خروجی ۹۰ اسب بخار را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دستی و یا CVT به چرخ های جلو خواهد رسید. برای لوگان و ساندرو امکان سفارش پیشرانه مدرن ۱ لیتری TCe رنو هم وجود دارد که خروجی ۱۰۰ اسب بخار را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دستی ۶ سرعته از این پیشرانه به چرخ ها منتقل می شود. داچیا ادعا می کند که در تمام پیشرانه های ذکرشده و به خصوص در پیشرانه TCe میزان آلایندگی به حداقل رسیده است. در بازار اروپا امکان سفارش نسخه های  دوگانه ال پی جی هم برای مشتریان فراهم خواهد بود.

رونمایی رسمی از ساندرو و لوگان 2021

با اضافه شدن سیستم استارت/ استاپ در تمام پیشرانه های ذکرشده، میزان مصرف سوخت هم در آن ها کاهش پیدا کرده است و داچیا ادعا می کند تغییر دنده ها در جعبه دنده دستی این خودرو ارتقا پیدا کرده و به لطف وجود جعبه دنده Easy R در این خودروها تعویض دنده ها راحت تر انجام می شود و برای تعویض دنده نیازی به پدال کلاچ نیست.

طراحی در هر دو مدل ساندرو و لوگان بهبود قابل توجهی داشته است و باید گفت طراحی در نسل جدید به مراتب زیباتر و مدرن تر از نسل پیشین شده است. همچنین در داخل کابین طراحی با وجود اقتصادی بودن، خوب انجام شده و در مدل های ارزان قیمت قابلیت اتصال تلفن همراه برای جایگزینی سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود دارد و در مدل های گران تر تبلتی را به عنوان صفحه نمایش ۸ اینچی در وسط داریم. این صفحه نمایش قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اتواندروید را دارد و قابلیت اتصال بلوتوث هم در این سیستم فراهم است. در لوگان سفارش گذاری برای ۲، ۴ یا ۶ بلندگو برای سیستم صوتی امکان پذیر است و همچنین امکان سفارش جلوآمپر هوشمند نیز وجود دارد. دقت کنید امکان سفارش تمامی آپشن ها در خودرویی اقتصادی مثل لوگان یا ساندرو به صورت حداقل هم وجود دارد تا با کم ترین بودجه در کشورهای اقتصادی بتوان آن ها را خریداری کرد.

رونمایی رسمی از ساندرو و لوگان 2021

افزون بر امکانات ذکرشده در ساندرو و لوگان جدید امکاناتی مثل ورود بدون کلید، گرم کن صندلی، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، ترمز پارک برقی، برف پاک کن اتوماتیک عقب و درِ باک ریموت را به صورت آپشن یا استاندارد (بسته به بازار هدف) خواهیم داشت. همچنین برای اولین بار در ساندرو سانروف برقی طراحی شده است.

فضای بار در قسمت عقب ساندرو ۳۲۸ لیتر و در لوگان ۵۲۸ لیتر است که به نظر فضای قابل قبولی باشد. ساندرو در نسخه استپ وی ۱۷۴ میلی متر با سطح زمین فاصله دارد که همین نکته باعث می شود کراس بودن این هاچ بک بیش تر حس شود. مثل نسخه های قبل در استپ وی ادوات پلاستیکی با رنگ مشکی را داریم که باعث شود این خودرو نسبت به مدل معمولی اسپرت تر و چابک تر به نظر برسد. همچنین در این خودرو امکان سفارش رینگ های دایموند کات به صورت آپشن فراهم است.

افزون بر به روزرسانی های ذکرشده در پلتفرم جدید، استحکام در بدنه و شاسی را نسبت به  نسل قبل خواهیم داشت و این در کنار اضافه شدن ایربگ های پرده ای باعث می شود که ایمنی در نسل جدید به مراتب بالاتر باشد. در مورد قیمت ساندرو و لوگان هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما داچیا ادعا می کند این دو خودرو بهترین انتخاب های اقتصادی در کلاس B بازار خواهند بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.