تصاویر نسل جدید ساندرو و لوگان منتشر شد

تصاویر نسل جدید ساندرو و لوگان منتشر شد

به تازگی «داچیا» تصاویر نسل جدید «ساندرو» و «لوگان» را منتشر کرده است و به زودی رونمایی رسمی این دو مدل انجام خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نام ساندرو و لوگان برای ما ایرانی های نامی آشناست، چراکه در نسل های قدیمی تر، این خودروها در ایران عرضه شده اند و قرار بوده تولید آن ها با نسل های جدیدتر در ایران انجام شود، اما با اعمال دوباره تحریم ها تولید همان نسل قدیمی از ساندرو و تندر ۹۰ هم در ایران متوقف شد. خودروهایی که با نشان «داچیا» دیده می شوند، نه لوکس هستند و نه عملکرد عجیبی نشان می دهند، اما داچیا نشان داده است در ساختن خودروهای اقتصادی بی رقیب است. تصمیم «رنو» برای خرید داچیا در سال ۱۹۹۹ و تبدیل آن به یک برند اقتصادی قابل اعتماد و سرشناس در سطح دنیا، معامله ای برد – برد بود برای طرف فرانسوی و خودروساز رومانیایی. در بحث خودروهای اقتصادی یکی از قطب های اصلی در اروپا همچنان داچیاست و دو مدل پرطرف دار این برند، ساندرو استپ وی و لوگان، همیشه فروش خوبی را تجربه کرده اند.

تصاویر نسل جدید ساندرو و لوگان منتشر شد

در الگوهای بدنه نسل سوم ساندرو انقلاب در طراحی دیده می شود و ارتقای سطح طراحی را در این خودرو داریم. چراغ های جلو، ال ای دی های Yشکل را برای روشنایی روز دارند و همین الگو در چراغ های عقب به شکلی متفاوت تر دیده می شود. در مقایسه با نسل پیشین ساندرو، در مدل جدید سقف شیب بیش تری دارد و پایین تر آمده است. داچیا در مورد ساندرو جدید می گوید با وجود این که ارتفاع این خودرو نسبت به نسل قبل تغییری نداشته اما در نسل جدید ساندرو احساس می کنید خودرو بیش تر به سطح زمین نزدیک شده است.

حتماً بخوانید: رنو سیمبل کارکرده بخریم یا تندر ۹۰ پلاس صفر کیلومتر؟

همچون نسل های قبل، نسخه استپ وی نیز از ساندرو با مدل ۲۰۲۱ تولید خواهد شد که فلاپ ها و قطعات پلاستیکی مشکی رنگی دور تا دور آن دیده می شود. همچنین در ساندرو استپ وی طراحی متفاوتی را در قسمت سپرهای عقب و جلو داریم و ورودی های هوا طراحی خاصی در این خودرو دارند. در کنار ساندرو معمولی و ساندرو استپ وی، داچیا لوگان هم با این خودرو به بازار خواهد آمد. پیش از این نیز انتظار می رفت که این دو خودرو همزمان معرفی و رونمایی شوند، چراکه تست های فنی این دو خودرو با هم انجام می شد.

داچیا لوگان یا رنو ال نود جدید سدان ساب کامپکت اقتصادی داچیاست که حالا با مدل ۲۰۲۱ به بازار می آید. تقریباً تمام المان های طراحی در لوگان همان خطوطی را دنبال می کنند که در طراحی ساندرو دیده می شد.

داچیا هنوز مشخصات فنی ساندرو و لوگان را منتشر نکرده و هنوز مشخص نیست این خودرو با چه مشخصاتی به بازار می آید با توجه به تصاویر جاسوسی‌ای که پیش تر، از این خودروها منتشر شده بود احتمال می رود که پیشرانه های قابل سفارش برای هر دو خودرو ۳ سیلندر بنزینی یا ۴ سیلندر دیزلی باشند. البته شایعاتی در مورد پیشرانه قدرتمندتری برای استپ وی وجود دارد که موتور هیبرید نهایت قدرت ۱۴۰ اسب بخار را به آن می دهد، اما هنوز این خبر از سوی رنو و داچیا تأیید نشده است. گفتنی ست، در صورت تولید نسخه قدرتمندتر ساندرو استپ وی، احتمالاً این خودرو چهار چرخ محرک باشد.

تصاویر نسل جدید ساندرو و لوگان منتشر شد

در تصاویری که پیش تر از داخل ساندروی جدید منتشر شده بود، می دیدیم که طراحی داخل این خودرو هم کاملاً تغییر کرده است. علیرغم وجود پوشش های استتاری در داخل، صفحه نمایش بزرگ با طراحی جدید و طراحی فرمان جدید را در این خودرو می بینیم. البته بزرگ ترین تغییر در ساندرو و لوگان جدید مربوط به پلتفرم می شود. این خودرو بر مبنای پلتفرم رنو «کلیو» و «کپچر» جدید ساخته می شود و این بدان معناست که نسل جدید ساندرو می تواند براساس این پلتفرم پیشرانه های هیبرید و برقی هم داشته باشد. اکنون باید منتظر ماند و دید حدود سه هفته دیگر ساندرو و لوگان جدید با چه مشخصات فنی به بازار می آیند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.