فولکس واگن جتا مدل 2022 معرفی شد

فولکس واگن جتا GLI مدل 2022
فولکس واگن جتا GLI مدل ۲۰۲۲

گرچه کمپانی فولکس واگن با معرفی نسخه ای خاص از پاسات با این سدان در آمریکا خداحافظی کرد، اما سدان دیگر این نشان همچنان با مدل جدید معرفی می شود. در این مقاله مدل ۲۰۲۲ از فولکس واگن جتا را مورد بررسی قرار می دهیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

این که سلیقه بازار به سمت خرید شاسی بلندها و کراس اوورها رفته است چیز جدیدی نیست و همه می دانیم در تمام بازارها بیش تر مشتریان ترجیح می دهند کراس اوور داشته باشند تا یک سدان. همین باعث شده است سدان ها، مخصوصاً در رده فول سایز، محبوبیت سابق خود را نداشته باشند و نمودار فروش هم اثباتی بر همین موضوع است. با این وجود اما، آمار فروش فولکس واگن جتا به عنوان یک سدان کامپکت افزایش ۵ درصدی را در طول یک سال گذشته داشته است و همین می تواند دلیلی برای معرفی مدل جدید و ادامه تولید این سدان پرسابقه باشد. در آمریکا جتا سومین مدل پرفروش فولکس واگن است و از نظر آگاهی عموم نسبت به نام مدل، جتا در رده اول خودروهای فولکس واگن قرار می گیرد. همچنین مشتریان وفادار این خودرو در رده دوم تمام مشتریان فولکس واگن هستند. تمام این دلایل نشان می دهد فولکس واگن جتا مدلی بسیار مهم برای این کمپانی است.

بررسی طراحی فولکس واگن جتا مدل ۲۰۲۲

جتا در بازار آمریکا رقیب مستقیم هوندا سیویک است و تغییر آن همزمان با معرفی سیویک جدید قابل پیش بینی بود. طراحان فولکس واگن سپرهای جلو و عقب را بازطراحی کرده اند و رنگ های قابل سفارش جدیدی را برای جتا در نظر گرفته اند. بازطراحی جلوپنجره را در نسخه استاندارد و GLI می بینیم و رینگ هایی با طراحی جدید از سایز ۱۶ تا ۱۸ اینچ برای فولکس واگن جتا مدل ۲۰۲۲ قابل سفارش خواهد بود.

طراحی کابین و امکانات فولکس واگن جتا ۲۰۲۲

کابین فولکس واگن جتا GLI مدل 2022
کابین فولکس واگن جتا GLI مدل ۲۰۲۲

طراحی کابین مشابه چیزی است که در مدل قبل جتا دیده می شد. در مدل پایه صفحه نمایش ۸ اینچی را در قسمت جلوآمپر دیجیتال داریم که اندازه این صفحه نمایش در نسخه GLI به ۱۰ اینچ می رسد. در تریم پایه روکش پارچه ای با طرح لوزی در نظر گرفته شده است و در تریم های بالاتر روکش چرم را می بینیم. در تریم GLI صندلی ها روکش دورنگ چرم سوراخ دار را دارند و در داخل کابین المان هایی قرمزرنگ را می بینیم که باعث می شود حس اسپرت بودن بیش تری به راننده و سرنشینان القا شود.

مشخصات فنی فولکس واگن جتا مدل ۲۰۲۲

فولکس واگن جتا GLI مدل 2022
فولکس واگن جتا GLI مدل ۲۰۲۲

مهم ترین تغییرات جتا در زیر کاپوت انجام شده است و مدل پایه حالا دیگر پیشرانه ۱.۴ لیتری را ندارد و جایش را به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژی داده است که قبل تر در فولکس واگن تائوس دیده بودیم. این پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توان تولید نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را دارد و این قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

در نسخه قدرتمند فولکس واگن جتا GLI پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ را داریم که این موتور نهایت قدرت ۲۲۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را ثبت می کند. جعبه دنده دستی برای این نسخه همچنان قابل سفارش است و با پرداخت مبلغ بیش تر می توان جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه سفارش داد. در این نسخه از ترمزهای هفتمین نسل از گلف استفاده شده و تعلیق چنداتصاله در عقب به کار رفته است که رانندگی نرم تری را برای مدل جدید جتا رقم می زند.

مشتریانی که قصد خرید نسخه ای اسپرت از جتا را دارند اما نمی خواهند به اندازه نسخه GLI هزینه کنند، می توانند تریم اسپرت را انتخاب کنند. تریم اسپرت، که جایگزین نسخه R لاین شده است، رینگ هایی ۱۷ اینچی دارد و قفل دیفرانسیل الکترونیکی در سیستم انتقال قدرت این خودرو به کار رفته است و تعلیق سفت تری دارد تا رانندگی اسپرت تری را در این نسخه داشته باشیم.

فولکس واگن جتا مدل ۲۰۲۲ در اواخر سال جاری به نمایندگی ها می آید و در نسخه GLI رقابت سختی را با خودروهایی مثل هیوندای الانترا N و هوندا سیویک Si خواهد داشت.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

چرا فولکس واگن جتا یکی از مهم ترین مدل های این نشان در بازار آمریکا به حساب می آید؟

آمار فروش فولکس واگن جتا، به عنوان یک سدان کامپکت، افزایش ۵ درصدی را در طول یک سال گذشته داشته است و همین می تواند دلیلی برای معرفی مدل جدید و ادامه تولید این سدان پرسابقه باشد. در آمریکا، جتا سومین مدل پرفروش فولکس واگن است و از نظر آگاهی عموم نسبت به نام مدل، جتا در رده اول خودروهای فولکس واگن قرار می گیرد. همچنین مشتریان وفادار این خودرو در رده دوم تمام مشتریان فولکس واگن هستند. تمام این دلایل نشان می دهد فولکس واگن جتا مدلی بسیار مهم برای این کمپانی است.

فولکس واگن جتا مدل ۲۰۲۲ در نسخه GLI چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه قدرتمند فولکس واگن جتا GLI پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ را داریم که این موتور نهایت قدرت ۲۲۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را ثبت می کند. جعبه دنده دستی برای این نسخه همچنان قابل سفارش است و با پرداخت مبلغ بیش تر می توان جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه سفارش داد.

فولکس واگن جتا چه زمان به بازار می آید و در نسخه GLI رقبای اصلی این خودرو چه خودروهایی هستند؟

فولکس واگن جتا مدل ۲۰۲۲ در اواخر سال جاری به نمایندگی ها می آید و در نسخه GLI رقابت سختی را با خودروهایی مثل هیوندای الانترا N و هوندا سیویک Si خواهد داشت.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.